zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji

1. Data: 2004-05-18 13:23:41

Temat: zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji
Od: "Michal" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam 25 lat i wykryto u mnie zylaki powrozka nasiennego. Sa to typowe zylaki,
wystepujace po lewej stronie. Lekarz ktory mnie leczy powiedzial ze sa calkiem
duze i ze niezbedna bedzie operacja by je usunac. Niestety na moje pytania
dotyczace przebiegu operacji nie dostalem wlasciwie zadnej odpowiedzi, poza tym
ze nie musimy sie z tym spieszyc. Moze ktos z Was mial taka operacje i moglby
mi cos o niej napisac. Ile trwa, jak bardzo jest skomplikowana, jakie jest
ryzyko powiklan i na czym one polegaja, jak wyglada i ile trwa pozniej
rehabilitacja? Chcialbym zrobic ja jak najszybciej (na poczatku lipca) i miec
to z glowy, tylko wlasnie nic nie wiem na temat tego co bedzie po operacji.
Mam nadzieje ze ktos z Was mi to wszystko ladnie wyjasni.

pozdrawiam
Michal

2. Data: 2004-05-18 20:10:14

Temat: Odp: zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji
Od: "sara" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam "Nową Pediatrię" nr 3/2000 - jest tam ciekawy artykuł na ten temat.
Poniżej kilka info z portalu zdrowe miasto (www.zdrowemiasto.pl)
Dzień dobry! Mam 17 lat. Po Waszej radzie skontaktowałem się z urologiem i
on wykrył u mnie żylaki powrózka nasiennego. Co mam z tym problemem dalej
robić? A! Jeszcze jedno! Jeżeli to u mnie stwierdzono, to na ile procent
jestem z tym bezpłodny? Marcin Subject: Żylaki powrózka nasiennego? From:
x...@o...pl Date: Wed, March 10, 2004 11:37 pm To:
r...@z...pl

A czy urolog stwierdził u Ciebie żylaki powrózka, czy też bezpłodność?
Myślę, że tylko żylaki i niepotrzebnie się martwisz o swoją płodność.
Najpierw o żylakach. Co dalej? A co na to urolog? Czy zalecił operację? Czy
powiedział proszę przyjść na kontrolę za rok? Nic nie powiedział? Operuje
się żylaki o znacznym stopniu zaawansowania i sprawiające kłopoty. Wtedy też
można zacząć się martwić o płodność. Żylaki to zniekształcone lub, jak
wolisz, nadmiernie rozrośnięte żyły. To nie jest dobre określenie, ale
odpowiada temu, co wyczuwasz w mosznie - tzw. "worek robaków". I to właśnie
są zniekształcone żyły. Ich obecność oznacza, że mogą (MOGĄ) pogorszyć się
warunki ukrwienia jądra. Niedokrwione jądro lub przekrwione jądro (czyli
takie, z którego gorzej odpływa krew) może gorzej pracować, a co za tym
idzie - może dojść do zmniejszenia płodności (szczególnie, gdy choroba
rozwinie się w obu najądrzach). Napisałam to w takim uproszczeniu, ponieważ
pozwoli to Tobie zrozumieć problem. O tym, co dalej z Twoim problemem,
musisz rozmawiać z LEKARZEM, który Cię badał. Jeśli nie zaproponował
operacji - nic. Jeśli masz dolegliwości - leki przeciwbólowe. O problemach z
płodnością na razie nie rozmawiamy. Chyba będziesz wielkim pechowcem, jeśli
ten temat powróci. Nie denerwuj się zatem, bo na razie wszystko jest w miarę
w porządku. (Podkreślam: Skoro lekarz - zgodnie z Twoją relacją - nie
nakazał jakichś szczególnych działań. Lub może zapomniałeś o tym napisać?).
-------------
Witam Pana doktora!

W przyszłym roku planuję usunięcie żylaków powrózka nasiennego. Jednak
ostatnio zaczynam mieć wątpliwości, czy poddac się zabiegowi. Dowiedziałem
się, że często po operacji dochodzi do powikłań np. wodniak czy opuchlizna
moszny. Dowiedziałem się także, że bardzo często operacja nie daje
rezultatów - żylaki powracają. Czy to prawda? Mam jeszcze 2 pytania. Czy ten
zabieg przeprowadza się w warunkach ambulatoryjnych? Jeśli tak, to co to
znaczy, że w warunkach ambulatoryjnych? Ostatnie pytanie: Ile czasu musi
minąć od operacji, abym mógł spożywać alkohol? Podkreślam: nie jestem
alkoholikiem!
Za odpowiedź serdecznie dziękuję!
Włodzimierz

3. Data: 2004-05-19 09:00:18

Temat: Re: zylaki powrozka nasiennego - info nt. operacji
Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

(...)

WItam,
Mam kika pytan, mam 18 lat i zauwazylem ze mam po lewej stronie takie
"flaki" na poczatku bolaly po kilku dniach juz nie, poszedlem do lekarza
wymacal mi jadra i przepisal Furagin i powiedzial zebym bral cieple kapiele
i zeby posmarowac jadra kremem i nakladac wacik zmoczony ciepla woda i
spirytusem salicylowym, czyli zeby te jadra rozgrzewac. Cale zycie myslalem
ze jadra powinny miec chlodniejsza temp. No i biore ten lek 3 tabletki
dziennie, bolu nie mam ale te flaki sa i sa nawet wieksze (tak mi sie
zdaje). Lekarz powiedzial ze to zapalenie jest (od roweru, duzo
smigalem...;( )
I chialem Cie zapytac czy miales podobne obiawy? Bo ja sie obawiam ze to
nie jest zapalenie jak to lekarz mowil tylko te zylaki powrozka nasiennego.
Odczuwasz bol?

--
Pozdr. Hektor

4. Data: 2004-05-20 17:08:40

Od: "Michał" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (...)
>
> WItam,
[...]
> I chialem Cie zapytac czy miales podobne obiawy? Bo ja sie obawiam ze to
> nie jest zapalenie jak to lekarz mowil tylko te zylaki powrozka nasiennego.
> Odczuwasz bol?

Ja poszedłem do androloga by sprawdzić stan jąder po przebytej śwince z
powikłaniami. Wszystko jest ok, ale właśnie przy okazji badania lekarz
powiedział mi że mam spore żylaki. Teraz wiem jak to wszystko wygląda, ale
wcześniej byłem pewien że te zmiany, zgrubienia żył to normalna sprawa. No i
nie odczuwam żadnego bólu, żadnego dyskomfortu. Moim zdaniem lekarz
prawdopodbnie lepiej wie co Ci dolega niż Ty. Poproś może lekarza o skierowanie
na termografię (badanie termograficzne) żeby sprawdzić czy to żylaki.

pozdrawiam
Michał

5. Data: 2004-05-20 18:31:39

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"Michał" <n...@v...pl> wrote in

> [...]
> Poproś może lekarza o skierowanie na termografię (badanie
> termograficzne) żeby sprawdzić czy to żylaki.

No wlasnie, jakis lipny ten chirurg bo powiedzial ze to zapalenie, eh
zobacze jeszcze z tydzien (biore Furagin) i tak czy siak pojde do lekarza.
Ciekawi mnie jedno czy po tym wszystim bede mogl sprawdzic czy jestem
plodny i czy ze mna (z moimi jadrami) wszystko ok. To sie pobiera probke
spermy?

--
Pozdr. Hektor

6. Data: 2004-05-22 08:24:21

Od: n...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawi mnie jedno czy po tym wszystim bede mogl sprawdzic czy jestem
> plodny i czy ze mna (z moimi jadrami) wszystko ok. To sie pobiera probke
> spermy?

No prawdopodonie będziesz mógł to sprawdzić. Myślę, że nawet sam lekarz to
zaproponuje. Tak, pobiera się próbkę spermy, badanie nazywa się w skrócie BN,
od Badanie Nasienia :). Tylko że u nas nie wygląda to tak jak na filmach, że
dają Ci np. jakieś kasety video czy gazety z gołymi babami. U nas trzeba
pracować wyłącznie wyobraźnią, w jakimś okropnym małym pomieszczeniu które
kiedyś służyło lub nadal służy za toaletę.

pozdrawiam
Michał

7. Data: 2004-05-22 12:12:17

Od: Anka <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

drodzy panowie
wizyta u androloga (ew. urologa) i badanie nasienia (nie jest tak
strasznie jak jeden z was pisze, w wielu laboratoriach można przywieźć
nasienie oddane w domu do pojemniczka), zainteresowanych szczegółami
odsyłam na strony zajmujące się niepłodnością np. www.nasz-bocian.pl

8. Data: 2004-05-22 17:03:32

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Anka <a...@i...pl> wrote in news:c8ng3a$4cq$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
> strasznie jak jeden z was pisze, w wielu laboratoriach można przywieźć
> nasienie oddane w domu do pojemniczka), zainteresowanych szczegółami

O... ta metoda jest dobra, albo w ostatecznosci wziac jakies gazetki :)
Albo lapka pozycze od kumpla i tam beda jakies wystrzalowe filmy :)))

--
Pozdr. Hektor

9. Data: 2004-05-22 19:08:27

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> strasznie jak jeden z was pisze, w wielu laboratoriach można przywieźć
> nasienie oddane w domu do pojemniczka), zainteresowanych szczegółami

Czemu podalas link o nieplodnosci, skoro ja nie przeprowadzalem jeszcze
badania? :)

--
Pozdr. Hektor

10. Data: 2004-05-23 08:39:44

Od: Anka <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hektor napisał:

> Czemu podalas link o nieplodnosci, skoro ja nie przeprowadzalem jeszcze
> badania? :)

nie sugeruję absolutnie twojej niepłodności ani ci jej nie życzę
natomiast na tej stronie znajdziesz dużo informacji na temat żylaków
powrózka nasiennego czy biopsji jąder

Cilest i Duomox
Prostata a impotencja.
Ćwiczenia mięśni podtrzymujących biust - jakie?
Nie ufam lekarzowi...
prośba o poradę