Prostata a impotencja.

1. Data: 2004-05-18 09:25:13

Temat: Prostata a impotencja.
Od: "crusader" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakiś związek pomiędzy problemami z prostatą, a kłoptami z męskością?

2. Data: 2004-05-18 09:39:49

Temat: Re: Prostata a impotencja.
Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"crusader" <w...@i...pl> wrote in

> Czy jest jakiś związek pomiędzy problemami z prostatą, a kłoptami z
> męskością?

To raczej jest logiczne.

--
Pozdr. Hektor

3. Data: 2004-05-18 10:32:09

Od: "crusader" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To raczej jest logiczne.

Niby racja. Tylko dlaczego tak się dzieje. Czy na przykład po zabiegu
chirurgicznym mozliwe jest u pacjenta normalne współżycie seksualne.

4. Data: 2004-05-18 14:35:11

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 18 May 2004 12:32:09 +0200, crusader wrote:

> [...]

Co jest raczej logiczne? Czy mógłbym prosić o rozwinięcie tej jakże
głębokiej i bogatej w treść uwagi?...

> Niby racja. Tylko dlaczego tak się dzieje. Czy na przykład po zabiegu
> chirurgicznym mozliwe jest u pacjenta normalne współżycie seksualne.

To zależy jakim zabiegu.

"Prostata" to termin anatomiczny, nie jednostka chorobowa. Zakładam, że
miałeś na myśli łagodny przerost gruczołu krokowego i to, czy po zabiegu
resekcji / częściowej resekcji (najczęściej wykonywanym drogą
przezcewkową) możliwe jest normalne współżycie.
To zależy na ile 'normalne' współżycie masz na myśli. Po TUR częstym
IIRC powikłaniem jest zarzucanie ejakulatu do pęcherza moczowego, więc
mogą być kłopoty ze współżyciem - że tak powiem - skutecznym (w sensie
inseminacji ordynarnie mówiąc), jednak taki zabieg sam w sobie nie
powinien upośledzać zdolności do erekcji ani osiągnięcia orgazmu.

Co innego w przypadku raka stercza. Tutaj zabiegowi wycięcia gruczołu z
reguły towarzyszy kastracja, czy to chirurgiczna, czy farmakologiczna,
jako że rak prostaty jest hormonozależny. A po kastracji zdolność do
współżycia maleje - i to, owszem, jest logiczne.

Aczkolwiek zastrzegam, ze urologiem nie jestem - jeśli ktoś wie lepiej,
niech mnie poprawi.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

5. Data: 2004-05-18 18:45:19

Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aczkolwiek zastrzegam, ze urologiem nie jestem - jeśli ktoś wie lepiej,
> niech mnie poprawi.

Na potrzeby tej grupy lepiej nie można ;-)

pzdr
lN

6. Data: 2004-05-19 05:39:03

Od: "crusader" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aczkolwiek zastrzegam, ze urologiem nie jestem - jeśli ktoś wie lepiej,
> niech mnie poprawi.

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Szkoda tylko, że dalej nie wiemy
co "jest logiczne" i czy przerost gruczołu krokowego ma faktycznie wpływ na
życie seksualne :(.

7. Data: 2004-05-19 08:51:16

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote in

> Co jest raczej logiczne? Czy mógłbym prosić o rozwinięcie tej jakże
> głębokiej i bogatej w treść uwagi?...

Prostata nadaje plemnikom ruchliwosci (przez substancje) jesli jest np
przerost prostaty to konieczna jest operacja. Zle troche zadal pytanie ten
czlowiek bo prostate ma kazdy a przerostu juz nie.
Czy przez przerost prostaty mozna byc bezplodnym?

(...)

--
Pozdr. Hektor

Ćwiczenia mięśni podtrzymujących biust - jakie?
Nie ufam lekarzowi...
prośba o poradę
prostowanie zgryzu
Zab boli :(((