Odpowiedz Leszka Spaszewskiego na temat szkol psychoteraputycznych

1. Data: 2000-10-02 20:06:23

Temat: Odpowiedz Leszka Spaszewskiego na temat szkol psychoteraputycznych
Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze wzgledu na problemy Leszka z poczta przesylam jego odpowiedz na temat
szkol , szkolen, kursow psychoteraputycznych:
Nie działa moja poczta na grupie więc wysyłam na priv. Możesz to zamieścić
na grupie bo mam jakiś błąd w programie i nie będ e miał czasu go naprwawić

Rozpozynając, chciałbym uprzedzić, że nie napiszę o wszystkich miejscach
w Polsce, w których można czegokolwiek się nauczyć. Nie napiszę o
wszystkich bo ich nie znam a nie zaryzykuję pisania o czymś czego
niejestem pewien. Ponadto nie chciałbym też zajmować się oceną jakości
pracy w poszczególnych Ośrodkach. Wszystko co można przeczytać w
niniejszym i następnych listach chciałbym aby miało chrakter opinii a
nie oceny. Jeżeli gdziekolwiek znajdzie się zdanie na podstawie którego
ktoś poczuje się dotknięty, nie jest to moją intencją.

Co do mioch błędów ortograficznych to zdarzają i się - jestem lekkim
dysortografikiem, staram się czytać każdy list przed jego wysłaniem,
mimo to zdarzają się błędy. Pociesza mnie to, że czsami czytam na grupie
listy osób, które mam wrażenie nie stosują żadnych zasad ortografii czy
interpunkcji - o literówkach nie wspomnę. Nie myślę sobie także o tym,
że jest to tu najważniejsze.

sssboa napisał, ptytając:
Czy p. Lech M. Spaszewski to taki grupowy wujek Dobra Rada?

Prosze kierować pytania na mój temat do mnie. Będzie mi zręczniej
odpowiedzieć komuś wprost niż czytać wymianę informacji o mnie i myśleć,
że jestem obgadywany.

Odnośnie "Psychoterapii,szkoły":
Zastanawiałem Valerie się dlaczego poszukujęsz tych informacji? Jest to
pytanie, które zadałbym każdemu kto zapytałby się mnie o to w każdej
innej sytuacji(mam na tu myśli tzw "real"). To jest pytanie o motywację,
która w takich decyzjach i
w odniesieniu do tego rodzaju pracy ma kluczowe znaczenie.
- Więc dlaczego?

W ogromnym uproszczeniu podzieliłbym ośrodki na te, które kształcą
teoretycznie i takie które zajmują się kształceniem profesjonalistów
przy okazji realizowania własnych zadań i imisji. Osobiście jestem
zwolennikiem faktycznej pracy z ludzmi i odrzucam propozycje kształcenia
się bez
kontaktu z klientem.

ŚCIEŻKA 1 - TEORIA
Jeżeli wybierasz wariant nr 1 to masz do wyboru kilka miejsc w Polsce, w
których pracują "najwięksi" (czyt. najbardziej znani) terapeuci,
psychologowie itp osoby.Jest oczywiście warszawskie Laboratorium
Psychoedukacji które łączone jest z Jackiem Santorskim i Krzysiem
Eichelbergerem. Tak na prawdę to oni nie prowadzą tam większości zajęć,
a jeśli już
to bardzo żadko. W ogłoszeniach figurują za to ich nazwiska. Cechą
charakterytyczną szkoleń LP jest cena i
wymagania. Roczny kurs wstepny koszyuje ok. 6.000 zł (to jest cena
ubiegłoroczna). Stawiają wysokie wymagania związane głównie z pracą
własną osobowością, motywacją i dojżałością emocjonalną. Przez to, że
jest to drogie szkolenie tarafiają tam bardzo różne osoby. Albo bardzo
zamożne albo mocno zdeterminowane, co często wiąże się z ich podbramkową
emocjonalnie, sytuacją a życiową. Zdaża się że takie osoby po grupie
otwarcia odpadają i nie uczestniczą dalej w zajęciach. LP nie ma jasno
ukierunkowanej koncepcji pracy. To, że szkolą tam w dużej mierze ludzie
związani z buddyzmem ma oczywiście wpływna to jak i co się tam mówi i
czego uczy.
Ale nie jet to najważniejsze. Tam raczej można spotkać "osobowość" w
"postaci" żywej osoby. Kontakt: Warszawa ul. Katrowicka 18

Ośrodek Gestalt w Krakowie: Znany i ceniony ze względu na jw. Ceny nieco
niższe choć też wysokie. Pisząc "wysokie" mam na myśli średnie zarobki w
naszym zawodzie, które jak wiadomo do wysokich nie należą. Wiele osób
kończących Gestalt krakowski pracuje już lokalnie i mam z nimi zazwyczaj
przyjenme spotkania. Cemnnię ich za profecjonalizm zresztą Gestalt
bardzo mi odpowiada jako strategioa pomagania, budowania
relacji z klientem itp. Obecnie szkolą np. we Wrocławiu Basia i Jacek
Rydlewscy. Jacek ponadto wykłada na Uniw.Wroc., prowadzi terapię
indywidualną i organiozuje cykle szkoleniowe. tel do niego (+48 71)
322-59-52.

Drugim ośrodkiem krakowskim jest inicjatywa, na temat której pozwoliłem
sobie wyraźić wątpliwości w którymś z listów na grupie. Zapraszam do
lektury wątku "Czy trening może trwać trzy dni?" z 20.09.2000. Zresztą
ugruntowałem sobie to zdanie po rozmowie z osobą, która uczy się
tam...Dodatkowe informacje na stronie:www:psychoterpaia.silesianet.pl

Ponadto znam jeszcze ośrodek Ericsonowski w Łodzi. Pracują tamn chyba
najwięksi w Polsce specjaliści od Eriksonii i NLP. Choć do tego
ostatniego, z racji popytu na ten kierunek pracy w biznesie, przyznaje
się craz więcej ludzi. Tu jednak główną wartością są pieniądze. Terapia
Eriskonowska nie odpowiada wszystkim. Jest dość specyficzna zarówno
jeśli chodzi o klienta jak i prowadzących. Tego trzeba po prostu
spróbować. Kontakt przez Lódź:Ośrodek na ulicy Wioślarskiej

Polecam lekturę czasopism fachowych tam teraz jest dużo reklam ośrodków
i inicjatyw aczkolwiek zachęcam do wnikliwej analizy ofert. Jest
czasopismo "GESTALT" są "CHARAKTERY" oraz klika bardziej fachowych ale
niedostępnych w EMPiK-ach. Dzieki tobie Valerie pobiegłem do EMPiK-u i
przejżałem ostatni numer CHAREAKTERÓW. Jest tam kilknaście reklam
ośrodków szkoleniowych z telefonami i najczęściej adresami stron WWW.
Jest tego bardzo dużo w całej Polsce...

Bardzo dodrze, ale w wąskim zakresie, szkoli UDNP. To jest projekt ONZ-u
skierowany do osób
żyjących z HIV/AIDS.

Polecam też dwa serwisy WWW
1. free.ngo.pl - skierowany do org. pozarządowych pracujących na polu
pomocy społecznej
2. fip.ngo.pl - skierowany do różnych podmiotów z grona tzw.NGO-sów. Tam
jest mnóstwo adresów i nowości.

SCIEŻKA 2 - PRAKTYKA
Zazwyczaj dobre ośrodki zajmują się szkoleniem pracowników. Jest to
związane w wielu przypadkach z potrzebą budowania zaplecza w postaci
osób przeszkolonych i pracujących w pewnej koncepcji, często będącej
wypracowanym standardem pracy całego zespołu. Staż taki najczęściej trwa
rok lub dwa jest płatny a czasie w jego trwania prowadzący proponują
najczęściej cykl zajęć warsztatowych i treningowych ściśle
korespondujący z pracą na terenie danego miejsca. Może to być terapia,
praca z uzależnionymi, praca z osobami nieopełnosprawnymi z różnymi
dysfunkcjami parcjalnymi. Rekrutacja na taki staż zwiążana jest z
określeniem własnych preferencji, potrzeb i planów zawodowychp przez
przyszłego stażystę.

Mogę Ci napisać jak robimy to my u nas: Po rozpoczęciu akcji
rekrutacyjnej na uczelniach zgłaszją się do nas najczęściej studenci.
Ostatnio przyszło około 40 osób. Po pierwszym spotkaniu pozostało ok.15.
Czas poświęciliśmy na wyjaśnianie koncepcji pracy i zasad bycia w
zespole. Potem przyszedł czas na sprawdzenie motywacji. Studenci
przygotowali własne projekty, część pojechała jako wolontariusze na
obozy z naszymi dzieciakami a część od września pracuje w Ośrodku. Do
tego uruchomione są dwa szkolenia: obowiązkowe i płatne (kosztują ok.
150- 200 zł miesięcznie) Są to treningi i warsztaty tematyczne zwiżązane
z pracą w Ośrodku. Do tego superwizja pracy własnej (raz w miesiącu ok.
12-15 godzin pracy zespołowej), zebrania zesopołu (organizacyjno -
merytoryczne). Mamy nadzieję żę pod koniec pierwszego roku z początkowej
liczby 40 osób w zespole zostanie 1-2 osoby a przeszkolimy w celowy
sposób ok 20 osób. To jest strategia często stosowana przez zespoły.
Daje ona możliwość przygotowania ludzi do pracy, "wyselekcjonowania"
*(brzydkie słowo) najcenniejszych osób, które my nazywamy "PEREŁKAMI" i
zaangażowania ich w takie działania, które im (stażystom) najbardziej
odpowiadają. Jest to różnie organizowane, przez różne Ośrodki. Znam
realia pracy w niektórych Ośrodkach w Łodzi, Wrocławiu i w Warszawie.

Nie wiem gdzie mieszkasz ???
Pisać o tym można jeszcze długo. Najważnejsze wydają mi się powody dla
których poszukujesz tych informacji. Spotykałem się z bardzo różnie
formułowaną motywacją do pracy. Często jest to bardzo szlachetna idea
lecz
niestety zdarza się, że młodzi ludzie robią to nieuświadamiając sobie
prawdziwych powodów takich decyzji. DlATEGO CZĘSTO STAŻE TAKIE
ROZPOCZYNAJĄ SIĘ TRENINGIEM OTWARCIA.Tam może się dużu wyjaśniść, jest
też bezpieczna możliwość zrezygnowania z pracy lub podjęcia decyzji
pt."...co dalej chcę robić?".

Mam nadzieję że na razie cie jakoś zadowoliłem. Niestety pisanie listów
nie jest moją największą życiową pasją. Codziennie ściągam pocztę ale
odpisuję na nią dwa, trzy razy w tygodniu.

Pozdrawiam.

Lech M. Spaszewski
LMS
52-010 Wrocław
Opolska 77
(+48 71)341-67-48
(+48 607) 086098
http://free.ngo.pl/jupiter

---
WIRUS - wirus - WIRUS - wirus - WIRUS - wirus - WIRUS
-niE baDz beZbronny - http://www.avp-promocja.kki.pl -

1. Data: 2000-10-02 23:32:01

Od: "sssboa" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Prosze kierować pytania na mój temat do mnie. Będzie mi zręczniej
> odpowiedzieć komuś wprost niż czytać wymianę informacji o mnie i myśleć,

Zauważyłem, że dziatwa skupiona w okół osoby zachowującej w mailach zupełnie
niesieciowe konwenanse, znaczy starszej i blablablaplepleple. Do rzeczy.
Czy jest wujku Dobra Rado ośrodek kształcący w psychoterapii
kognitywno-bihewioralnej?
Dzięki
boasss

1. Data: 2000-10-03 12:18:11

Od: "moncia" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sssboa <s...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

> [...]
Do rzeczy.
> Czy jest wujku Dobra Rado ośrodek kształcący w psychoterapii

Misiu, jak juz krytykujesz, to rob to w taki sposob, zeby inni
nie mieli powodow krytykowac Ciebie.
Jak myslisz, o co sie przyczepie?
Zeby nie rozwijac watku podaje odpowiedz: TNIJ CYTATY!!!!!

Pozdr
Moncia

1. Data: 2000-10-03 13:53:33

Od: "Monka" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Lech M. Spaszewski via
Użytkownik "Valérie" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>Co do mioch błędów ortograficznych to zdarzają i się - jestem lekkim
> dysortografikiem,

_lekkim_ hmm... ładnie powiedziane ;)

> staram się czytać każdy list przed jego wysłaniem,
> mimo to zdarzają się błędy.

może warto pójść do psychologa :-))

> Pociesza mnie to, że czsami czytam na grupie
> listy osób, które mam wrażenie nie stosują żadnych zasad ortografii

to rzeczywiście bardzo pocieszające ;->>>

M-A

1. Data: 2000-10-03 17:10:43

Od: "sssboa" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

o Jezu! KOgo krytykuję?

Użytkownik moncia <m...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8rcfgl$207$...@z...man.szczecin.pl...

> [...]
> nie mieli powodow krytykowac Ciebie.
> Jak myslisz, o co sie przyczepie?
> Zeby nie rozwijac watku podaje odpowiedz: TNIJ CYTATY!!!!!

Pomurzcie
Taki maly komplement dla tej Pani !
Wejdź na www.tusze.ucs.pl (zestawy regeneracyjne oraz gotowe wkłady do drukarek atramentowych )
odrastanie zębów u ludzi