Odpowiedzialność zbiorowa

1. Data: 2004-08-04 06:51:18

Temat: Odpowiedzialność zbiorowa
Od: "perkoz" <p...@d...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro rząd wycofał się z weryfikacji rent, czyli wyłapaniu oszustów i
naciągaczy.
Dlaczego stosuje odpowiedzialność zbiorowa i karze za to wszystkich emerytów
i rencistów uszczuplacjac im dochody. Pierwszy wariant za drogo kosztował,
więc namawia nas żebyśmy składali donosy na nieuczciwie pobierających
świadczenia.
Kto jest winien za dziurawy system przydzielania grup inwalidzkich?
Lepiej podbierać wszystkim po trochu niż złapać oszustów?
Może to jest tańsze rozwiązanie, ale na pewno nie sprawiedliwe.

Perkoz

2. Data: 2004-08-04 07:17:08

Temat: Re: Odpowiedzialność zbiorowa
Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> więc namawia nas żebyśmy składali donosy na nieuczciwie pobierających
> świadczenia.

A czyż to nie piękne, w krajach UE to chleb powszedni, dlatego maja mniej
problemow nie tylko w tej kwestii.

> Kto jest winien za dziurawy system przydzielania grup inwalidzkich?

No wlasnie kto - bioracy i dajacy - a moze symulanci.

pzdr
scorpio

3. Data: 2004-08-04 09:13:36

Od: "Marek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro rząd wycofał się z weryfikacji rent, czyli wyłapaniu oszustów i
> naciągaczy.

Możesz podać link do info o nowych pomysłach duetu Hausner-Pater ?

PS. Hausner mnie nie zaskakuje- on za każdym razem jak jest w rządzie majstruje
przy rentach i proponuje rozwiązania, które w ostatecznym rozrachunku zamykają
rencistów w gettach czterech ścian własnego mieszkania. Czy on ma może w
sąsiedztwie jakiegoś naciągacza, i tak uparcie walczy z wszystkimi rencistami ?
--
Marek

4. Data: 2004-08-04 10:01:35

Od: son <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik perkoz napisał:
> [...]
> Lepiej podbierać wszystkim po trochu niż złapać oszustów?
> Może to jest tańsze rozwiązanie, ale na pewno nie sprawiedliwe.

Witam.
Ja tak sobie myślę,że jest to celowa polityka rządzących w kwestii
emerytów rencistów,ciągnąca sie już od wielu lat.Nazywanie teraz
naciągaczami czy oszustami ludzi,którzy w przeszłości nie z własnej
woli,lecz z wyrażnego USTAWOWEGO przyzwolenia,przechodzili na tego
rodzaju świadczenia,to szczyt beszczelności.

Kto i w jakim celu produkował takie knoty ustawowe - emeryci? -
renciści? Kiedy ta grupa społeczna otrzymała coś znaczącego od kolejnych
rządzących w kwestii poprawy ich sytuacji materialnej.Ja przynajmniej
nie pamiętam.Pamiętam natomiast,że wszelkie dziury,braki i niedobory w
budżecie kraju,bardzo łatwo się łata odbierając po trochu,systematycznie
właśnie tym starym,spracowanym oraz bezbronnym ludziom.Już niejako przy
okazji można ich nazwać nieuczciwymi naciągaczami,oszustami,wyłudzaczami
itp.Ostatnio taka motywacja staje się standardowa.

A może ktoś by wytłumaczył,gdzie się podziały pieniądze z obowiązkowych
składek na ZUS za okres aktywnej pracy tak wielkiej grupy ludzi? Czy to
by było trudniejsze niż nazywanie ich oszustami i wyłudzaczami świadczeń?

Nie wiem,może jest to jakaś specyficzna forma podziękowania,za trud ich
wieloletniej pracy? Danie do zrozumienia,że w nowych warunkach życia są
po prostu uciążliwi? Słabość tej grupy tkwi w tym,że wystarczy podpis
jednego ważniaka,by znowu kilku milionom ludzi odebrać nadzieję na godne
życie.Jeśli to jest ten spokój i stabilizacja wieku emerytalnego,to ja
chyba nie mam ochoty doczekać takiego dobrodziejstwa.

Może skończmy w końcu opowiadać bzdury,że emeryt lub rencista dorabia
dla jakichś wygórowanych potrzeb i życia ponad stan.Wszyscy dobrze
wiedzą,że ogromna część tych ludzi zmuszona jest pracować,by po prostu
nie zdechnąć.Wielu z nich utrzymuje ze swojego świadczenia kilkuosobowe
rodziny młodych nie majacych pracy swoich dzieci,oraz wnuków.I to jest
problem do rozwiązania.Taka jest prawda.

Moim zdanie należy zostawić w spokoju tych którzy już mają świadczenia,
wysmarować nową porządną ustawę i od jakiejś konkretnej daty ją wdrażać
- nie kombinując nic wstecz.Skończyć raz na zawsze z upokarzającym
segregowaniem tych ludzi na uczciwych,nieuczciwych,chorych
zdrowych,oszustów,naciągaczy itp,itd.

Władza chyba zapomniała,że czas jest jednak niezawodnym weryfikatorem i
corocznie gro z tych ludzi w naturalny sposób poprostu odchodzi,a
pozostałym jeszcze przy życiu,należy się odrobina szacunku.

--
I jeszcze jedno.Młodość nie trwa wiecznie.Warto o tym pamiętać,bo czas
zapłaty spotka każdego.

Pozdrawiam
son

5. Data: 2004-08-04 10:37:04

Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "son" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

ciach...

Wszystko co napisales to prawda

Natomiast zapomniano o tych co przyznawali lewe renty.
W koncu tych tez idzie wychwycic i do odpowiedzialnosci
pociagnac.
Dlaczego nic sie nie mowi o tych co
przyznawali (czyt. kasowali za) lewe renty
Tylko ze w naszym kraju idzie sie po najprostrzej
lini oporu i zabiera sie najslabszym

Mirek

6. Data: 2004-08-04 10:38:24

Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry zapomnialem wyciac, choc mialem taki zamiar

Mirek

7. Data: 2004-08-04 16:38:56

Temat: wyłapać oszustów i naciągaczy!
Od: "pokrzywa" <u...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

perkoz <p...@d...o2.pl> napisał(a):

> [...]
> świadczenia.>
Może to jest tańsze rozwiązanie, ale na pewno nie sprawiedliwe.
Znowu "lobby tych, którzy biorą za pzrekręt" sie wybroniło naszym kosztem
chętnie złożę donos na zdrowego rencistę
dajcie mi namiary na takiego gagatka

8. Data: 2004-08-04 17:12:17

Od: "Koola" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> więc namawia nas żebyśmy składali donosy na nieuczciwie pobierających
> świadczenia.

Kogo trzeba poinformowac o takim przypadku zeby to przynioslo odpowiedni
skutek?

pozdr.

9. Data: 2004-08-04 20:35:23

Od: "pokrzywa" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koola <n...@s...pl> napisał(a):

> Kogo trzeba poinformowac o takim przypadku zeby to przynioslo odpowiedni
> skutek?
może ZUS -regionalny + zUS głowny + może jakieś media, żeby ruszyli się do
sprawdzania sprawy podanej w info -donosie
Problem jest taki: w ZUS pracują jednoosobowe komisje w postaci orzecznika
(podobno lekarza). Kwestionowanie grupy inwal.u wskazanego delikwenta jest
kwestionowaniem uczciwości pracownika ZUS(orzecznika), który jest nagradzany
za "cudowne uzdrawianie napraedę chorych lub niepełnosprawnych"
a zmienia zdanie po nadpłacie do nagrody....
może macie inne pomysły i uwagi

10. Data: 2004-08-04 20:46:17

Temat: Re: wyłapać oszustów i naciągaczy!
Od: marder <z...@v...cy.ROT13> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 4 Aug 2004 16:38:56 +0000 (UTC), na pl.soc.inwalidzi, pokrzywa
napisał(a):

> Może to jest tańsze rozwiązanie, ale na pewno nie sprawiedliwe.
> Znowu "lobby tych, którzy biorą za pzrekręt" sie wybroniło naszym kosztem
> chętnie złożę donos na zdrowego rencistę
> dajcie mi namiary na takiego gagatka

A samemu poszukać, to nie łaska? :P

BTW poczytajcie sobie o kolejnym przekręcie w ministerstwie zdrowia...
http://info.onet.pl/959542,11,item.html
--
Każdy kolejny rząd ciągle chce naszego dobra, a nam zostało go już tak
niewiele...

Renty-Nowa Koncepcja Patera - gratulacje!!
[SPAM] lozko rechabilitacyjne
czy znacie strone?
czy MAMY SWOJE LOBBY POSELSKIE???
NOWA USTAWA DLA ON-ÓW -BĘDZIE GORZEJ