Ogłoszenie matrymonialne Hitlera

1. Data: 2004-12-29 23:33:00

Temat: Re: Ogłoszenie matrymonialne Hitlera
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:cqvaj9$stl$1@news.onet.pl...
> Redart:
>
> Nie zapomniales o wniosku, ktory Ci sie 'nasunal'
> w zwiazku z tym "fragmentem".

To było pytanie ?
Jeśli tak, to odpowiadam: owszem, proces żyje ...

Cieszę się, że w całej tej goryczy, którą poczułeś
zdołałeś napisać, że odczuwasz smutek. Jest to rzecz,
która, że tak powiem (a nie wiem na ile się to Tobie
spodoba) najbardziej nas w tym wszystkim do siebie
zbliża, czyli przeżywanie emocji smutku.

Co do Twojej córki i buta - może niezbyt zręcznie
zabrzmiało to na publicznej grupie dyskusyjnej,
ale ... W sumie ... Jak myślisz - ilu Hebrajczyków
"relegowanych" z jednego miejsca w inne doświadczyło
czegoś takiego REALNIE ? Rasizm nieodmiennie kojarzy
mi się z represjami, żołnierskimi butami i bezradnymi
wobec tego wszystkiego dziećmi - tak już mam. W tym
obrazie ludzkiego upodlenia nie ma żadnego znaczenia,
czy to są dzieci Hebrajczyków, czy Nadludzi.

Nie pasuje Ci, że nazywam Twoje poglądy rasistowskimi ?
No mógłbym nieco złagodzić to określenie ... Być może
rzeczywiście formalnie nie jest ściśle precyzyjne.

Nie chciałbym jednak, by ta dyskusja znów schodziła
na dywagacje światopoglądowo-intelektualne. Dla mnie
najważniejsze w tym wszystkim jest to, że przynajmniej
przez chwilę widziałem Twoje rzeczywiste emocje i tym
razem nie była to tylko agresja.

Z wnioskami bym się raczej nie spieszył. Z niczym
bym się tutaj nie spieszył. A najmniej z jakimiś
psychologicznymi definicjami tego, co udaje mi
się zaobserwować.

1. Data: 2004-12-30 01:06:44

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"vonBraun" <interfere@O~wywal~2.pl> wrote in message

> Postać Einsteina jest niewątpliwie powracającym motywem na PSP
> I w jak rozmaitych kontekstach to się dzieje;-)

I w - ze uzyje eufemizmu - rozmaitej rzetelnosci.

Czegoz ten sibi jeszcze nie wymysli? "Einstein wstydzil sie swojej
narodowosci"; pomijam juz "poniekad" z pelna swiadomoscia,ze to furtka,
ktora sibi ew. zamierza spieprzyc z tej oczywistej bredni.

Pewnie z powodu owego "wstydu" Izrael zaoferowal mu prezydenture! Bo
najlepszym prezydentem Izraela bylby Zyd, ktory sie zydostwa wstydzi!
Poniekad, rzecz jasna.

A tu troche wiecej na ten temat:

http://www.amnh.org/exhibitions/einstein/global/jewi
sh.php

Chiba czeba bedzie odkillowac tego durnia, skoro takie glupoty pisze, nikt
na nie nie reaguje i jeszcze kto uwierzy. Ech....

Kaska

1. Data: 2004-12-30 08:09:33

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart:
> Cieszę się, że w całej tej goryczy, którą poczułeś

Przesadzasz.
Tego nie napisalem.
Tyle piszesz o znaczacej roli uczuc, emocji, w relacjach
z otoczeniem, ale Twoj poziom emocjonalny kojarzy mi sie...
np z kiblem. ;)

> zdołałeś napisać, że odczuwasz smutek. Jest to rzecz,
> która, że tak powiem (a nie wiem na ile się to Tobie
> spodoba) najbardziej nas w tym wszystkim do siebie
> zbliża, czyli przeżywanie emocji smutku.

Mysle ze sporo osob na Twoim miejscu umarloby jak nie
ze smutku to ze wstydu. :)
Jestes zalosnym gnojkiem Redart - taka jest prawda
i wystarczy ~przecietny poziom empatii (ktory notabene
jest dla Ciebie ewidentnie nieosiagalny) aby to zauwazyc.

> ... przez chwilę widziałem Twoje rzeczywiste emocje
> i tym razem nie była to tylko agresja.

Czyli zadnych sensownych wnioskow nie wyciagnales.
Coz, mozna i tak. ;)
Polecam zatem wykorzystanie moich wskazowek. :)))

> ... psychologicznymi definicjami tego, co udaje mi
> się zaobserwować.

Obawiam sie ze moj nawet najskromniejszy optymizm
zyczeniowy w Twoim wypadku jest zwyczajnie "chuja
warty", ze tak malo optymistycznie, lecz moze bardziej
realistycznie zauwaze. ;)

Czy nie wstydzisz sie czasami samego siebie?
Durny gnoju? ;)

--
Czarek

1. Data: 2004-12-30 09:28:52

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart:
> ... Rasizm nieodmiennie kojarzy mi się z represjami

"Żydzi jednak są tak hardzi, że nie słuchają nikogo; choć słyszą
argumenty, nie ustępują. Jest to naród złośliwy, nękający inne narody
przez lichwę i grabież. Jeżeli władcy pożyczą oni 100 florenów, wycisną
20 000 z poddanych. Musimy ich się strzec."

"Są to prawdziwi kłamcy i szpiedzy, którzy nie tylko wypaczyli całe
Pismo święte od początku do końca swoimi interpretacjami. A cały ich
niepokój, tęsknota i nadzieja ich serc skierowane są do dnia, gdy
postąpią z nami tak samo bezlitośnie, jak z Persami w czasach Estery...
Jakże kochają Księgę Estery, która tak współgra z ich żądzą krwi,
pragnieniami pełnymi zemsty i krwiożerczości!
Słońce nie świeciło nigdy nad równie krwiożerczymi, mściwy­mi ludźmi,
którzy uważaj ą siebie za lud Boży i którzy wyobrażają sobie, że ich
zadaniem jest zniszczenie pogan. Od swego Mesja­sza oczekują przede
wszystkim, że zniszczy cały świat za pomocą miecza. Jak na początku,
tak i teraz chcieliby zwrócić się przeciw­ko nam, chrześcijanom,
próbowali tego często i często byli pobi­ci...
Ich oddech cuchnie pożądaniem złota i srebra pogan; żaden lud nie jest i
nie był, i nie będzie tak skąpy jak oni, co widoczne jest w ich
przeklętej lichwie. Znajdują pocieszenie w tych słowach: 'Gdy przyjdzie
Mesjasz, zbierze on całe złoto i srebro świata i rozda między Żydów.'
Tak więc gdy tylko mogą, tłumaczą Pismo na korzyść swej nienasyconej
chciwości.
Może łagodni i delikatni chrześcijanie uważają, że jestem zbyt ostry
sprzeciwiając się biednym i nieszczęśliwym Żydom, że wyśmiewam ich
i traktuję z sarkazmem. Ale daję słowo, że jestem zbyt słaby, aby
wyśmiewać ten pomiot szatański. Rad bym to robić, lecz oni są lepszymi
kpiarzami ode mnie i mają boga, który w tej sztuce jest mistrzem.
Jest to sam Zły."

/MARCIN LUTER/

1. Data: 2004-12-30 11:51:22

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyśmiewać ten pomiot szatański. Rad bym to robić, lecz oni są lepszymi
> kpiarzami ode mnie i mają boga, który w tej sztuce jest mistrzem.

Dzięki, nie wiedziałem, że Luterowi zdarzały się takie potworne teksty.
Ja też mam coś dla Ciebie, trochę krótsze:

Intelektualizacja

(od łac. intellectus, pojmowanie) - Jeden z mechanizmów obronnych znanych w
psychologii.
Polega on na uciekaniu od rzeczywistych przykrych zdarzeń do przestrzeni
abstrakcyjnej, dzięki czemu następuje ich odrealnienie.
Przykład 1: (tzw. gra w psychiatrię - autentyczne zdarzenie). Psycholog z radością
nazywa po imieniu wszystkie swoje zaburzenia psychiczne i rozwodzi się nad nimi. Nic
jednak nie robi, żeby z nimi walczyć.
Przykład 2: Tzw. knajpiany filozof, który z lubością rozwodzi się nad problemami
świata, dzięki czemu nie musi myśleć o własnych, alkoholowych.
Specyficzną i niebezpieczną formą intelektualizacji jest dehumanizacja. Innym jej
rodzajem jest symbolizacja.

Dehumanizacja
(od łac. humanus, ludzki)
1. Pozbawianie kogoś cech ludzkich.
2. Zanik u kogoś cech uznawanych za typowe dla rozwiniętego kulturalnie człowieka.
3. W psychologii - odmiana psychologicznego mechanizmu obronnego zwanego
intelektualizacją. O ile klasyczna intelektualizacja przenosi w przestrzeń
abstrakcyjną myśli i zdarzenia, o tyle dehumanizacja robi to samo z ludźmi. Inni
ludzie przestają posiadać w świadomości danej jednostki cechy ludzkie, są uważani za
przedmioty, zwierzęta, podludzi. Takie nastawienie może służyć jednostce do
uzasadniania poniżania, wrogości bądź okrucieństwa wobec tych ludzi. W słabszej
wersji dehumanizacja jest bardzo rozpowszechniona. Można ją zaobserwować na przykład
w urzędach, gdzie z jednej strony petenci są traktowani przez urzędników jako
"przypadki do załatwienia", z drugiej strony urzędnicy są utożsamiani przez petentów
z instytucją, którą reprezentują.

Żródła może niezbyt fachowe, ale lepsze pewnie też dałoby się znaleźć:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Intelektualizacja_(psyc
hologia)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dehumanizacja

BTW. Wspominając tutaj o dehumanizacji bynajmniej nie myślę o "powszechnej łagodnej
formie".

1. Data: 2004-12-30 12:46:01

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart:
> ... Wspominając tutaj o dehumanizacji bynajmniej nie myślę o
> "powszechnej łagodnej formie".

Jakos nie za wiele obchodzi mnie co masz na mysli. :)

Czy nie sadzisz, ze jako przeciwnik tego co okreslasz jako
dehumanizacja,
wykorzystujacy bardzo wredne, agresywne, insynuacyjne techniki tejze,
czy tez witajac z nieklamanym zachwytem tego typu dzialania w wykonaniu
np takiej chocby pierdolnietej - fakt ze chyba bardziej od Ciebie -
pzl-i,
kompromitujesz sie w odbiorze czesci swego otoczenia jako realny
(w odroznieniu od: iluzoryczny) ekstra-obludny hipokryta?

Powiedzmy ze pytanie jest nieretoryczne. ;)

--
Czarek

1. Data: 2005-01-04 13:07:42

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "The Stroyer" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Hehe, fajne,
Duch

1. Data: 2005-01-04 13:08:43

Temat: Re: Ogłoszenie matrymonialne Hitlera (2)
Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "The Stroyer" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Gdyby Hitler nie przezyl biedy, traumy I wojny itd.
to nie bylby Hitlerem.
Kropka ;)
Duch

Delikatne, egzotyczne zwierzę
Sumienia innych - moje wyznanie
No więc dzieciaku powoli zaczynaj żegnać się z dostępem do netu.
Wagonowe Pizdy.
Nieuswiadomione konflikty wewnetrzne - jak to jest?