Ogrodnictwo..?

1. Data: 2003-08-29 15:29:03

Temat: Ogrodnictwo..?
Od: "berkowitz" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
mam kilka pytań dotyczacych fachu projektanta ogrodów.
1. Jakie kwalifikacje są wymagane w firmie zajmującej się projektowaniem?
2. Czy studiowanie leśnictwa wniesie cokolwiek do wymaganego CV?
3. Czy kurs projektowania ogrodó Art Deco jest uznawany na rynku?
4. Gdzie zdobyć najlepsze kwalifikacje aby dostać dobrą posadę?

Bardzo dziękuję za pomoc

+...berkowitz...+
-----------
b...@g...pl

2. Data: 2003-08-30 18:32:26

Temat: Re: Ogrodnictwo..?
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3. Czy kurs projektowania ogrodó Art Deco jest uznawany na rynku?
> 4. Gdzie zdobyć najlepsze kwalifikacje aby dostać dobrą posadę?

Witam !
odp.1. Architekt krajobrazu - Wyższe studia.
odp.2. Raczej wątpię, chba ze w firmie potrzebują specjalistę od obszarów
leśnych.
odp.3. Nie nie jest, to raczej kurs dla amatorów.
odp.3. Szkoła Głowna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie:
http://www.sggw.waw.pl/
Paweł Woynowski

3. Data: 2003-08-30 19:43:22

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> odp.3.  Szkoła Głowna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie:
> http://www.sggw.waw.pl/
> Paweł Woynowski

Architekturę krajobrazu można studiować też w Krakowie, Szcecinie, Olsztynie,
Lublinie ale wydzieł na SGGW jest najtarszy ...

Pozdro
Jack

4. Data: 2003-08-31 13:03:03

Temat: Odp: Ogrodnictwo..?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik berkowitz <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bipr4k$t7d$...@n...news.tpi.pl...
> Witam wszystkich,
> mam kilka pytań dotyczacych fachu projektanta ogrodów.
> 1. Jakie kwalifikacje są wymagane w firmie zajmującej się projektowaniem?
Zmysl plastyczny, umiejetnosc tworzenia kompozycji. Umiejetnosc rysowania.
Znajomosc b. dobra gatunkow i odmian roslin ozdobnych.

> 2. Czy studiowanie leśnictwa wniesie cokolwiek do wymaganego CV?
Jak najbardziej - dendrologia. Ale lesnictwo ma chyba troche zawezona ilosc
gatunkow? Tak wiec bylo by wymagane rozszerzyc sobie wiedze z tego zakresu.
Ponadto pielegnacja roslin ozdobnych (w tym drzew i krzwow) rozni sie od
prac lesnych.

> 3. Czy kurs projektowania ogrodó Art Deco jest uznawany na rynku?
Kursow z ksztaltowania zieleni na rynku sa dziesiatki. Ja np. pierwszy raz
slysze o Art Deco.
Na studiach ksztaltowania i projektowania zieleni uczylam sie 5 lat - czy ta
wiedze mozna nabyc w ciagu kilkutygodniowego kursu? Watpie.
Licza sie przede wszystkim umiejetnosci a nie konczone kursy. Wielu znanych
polskich projektantow (np. p.Gas z Lodzi) nie ma wcale wyksztalcenia
ogrodniczego. Ale nabyli praktyki, maja zmysl plastyczny i sprawdzaa sie w
te branzy.
> 4. Gdzie zdobyć najlepsze kwalifikacje aby dostać dobrą posadę?
Pracowac na stazach w firmach projektowych, w zieleni miejskiej, w ogrodach
botanicznych.
Ale nie ludz sie z ta praca. Co roku studia w zakresie proektowania ogrodow
konczy ponad setka mlodych ludzi, a miejsc pracy nie przybywa. Wiekszosc
firm to firmy rodzinne, nie potrzebujace pracownikow. Lepiej samemu zalozyc
interes.

Elfir

5. Data: 2003-08-31 15:57:59

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> firm to firmy rodzinne, nie potrzebujace pracownikow. Lepiej samemu zalozyc

Co roku kończy "studia zakresie proektowania ogrodow" na pewno kilka setek
ludzi w Polsce - setak to w samej Warszawie
Na rynku jest już spora konkurencja ale zmiesci się jeszcze wiele firm - z roku
na rok jest coraz więcej klientów, inwestorów mających świadomość że konieczne
jest zagospodarowanie terenu wokół siedziby firmy czy domu dajacych
zatrudnienie architektom krajobrazu.

Pozdro
Jack

6. Data: 2003-08-31 20:49:21

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jack <w...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1...@n...onet.pl...

> Na rynku jest już spora konkurencja ale zmiesci się jeszcze wiele firm - z
roku
Dlatego napisalam by zalozyl wlasna firme a nie czekal na zatrudnienie.

Elfir

EPDM
trawnik
trawnik