Ogrzewanie gazowe - do doswiadczonych ludzi

1. Data: 2003-03-25 07:58:41

Temat: Ogrzewanie gazowe - do doswiadczonych ludzi
Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Moje pytanie dotyczy ogrzewania gazowego a dokladnie odprowadzenia spalin. Z
tego co wiem spaliny moga byc odprowadzane do komina, w ktorym musi byc rura
z jakiejs specjalnej blachy. Pytania sa nastepujace:
- czy tylko do komina, czy moze byc na zewnatrz budynku?
- rura w kominie - jaka to musi byc rura i ile kosztuje?
- czy rura na zewnatrz tez musi byc jakas specjalna? ile kosztuje?

Pozdr
raf

1. Data: 2003-03-25 08:47:25

Temat: Re: Ogrzewanie gazowe - do doswiadczonych ludzi
Od: "Marek" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odrób lekcje- archiwum.
Informacja w każdym sklepie z kociołkami!!!.
Marek.

1. Data: 2003-03-25 08:56:58

Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odrób lekcje- archiwum.
> Informacja w każdym sklepie z kociołkami!!!.
> Marek.

Archiwum - brak informacji.
Sklepy z kociołkami - z grypa troche trudno je odwiedzac

:pppp

1. Data: 2003-03-25 09:13:25

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tuesday, March 25, 2003 9:56 AM,
osobnik >> rafh <<, napisał coś takiego:

(...)
> Archiwum - brak informacji.

W zasadzie pytanie NTG. Patrz pl.misc.budowanie.

--
* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-03-25 12:42:46

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Rolbiecki"

> W zasadzie pytanie NTG. Patrz pl.misc.budowanie.

Polemizował bym.

Wkład do komina powinien być wykonany ze stali kwasoodpornej. Ile kosztuje
nie wiem musisz się spytać w sklepie.
Możesz zbudować osobny komin na zewnątrz budynku (o ile dostaniesz na to
pozwolenie) ale wyjdzie to na pewno drożej bo to nie jest zwykła za
przeproszeniem rura tylko profesjonalny ocieplany komin. Pomyśl moze o piecu
typu turbo. To taki piec ktróy zasysa powietrze specjalnlną konstrukcją
komina z zewnątrz budynku i odprowadza także na zewnątrz spaliny nie ma
potrzeby aby spaliny były wyprowadzane ponad dach to moze być dobre dla
ciebie rozwiazanie. Najlepiej zwróć się do jakiejś fachowej firmy to oni Ci
doradzą najlepsze i najtańsze rozwiazanie.

pzdr
mirek

1. Data: 2003-03-25 13:13:14

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tuesday, March 25, 2003 1:42 PM,
osobnik >> Mirek Krasnowski <<, napisał coś takiego:

> Polemizował bym.

:-))) Z czym polemizowałbyś?

> Wkład do komina powinien być wykonany ze stali kwasoodpornej. Ile
> kosztuje nie wiem musisz się spytać w sklepie.

Święte słowa. Ale raczej nie na grupę o domu, a o budowaniu domu.
:-)

--
* * * * *
A.

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-03-25 13:23:33

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Rolbiecki" wrote:

> :-))) Z czym polemizowałbyś?

No z NTG bym polemizował ;-))))

> Święte słowa. Ale raczej nie na grupę o domu, a o budowaniu domu.

A nie słyszałeś o tym, że dom stoi już 100 lat i ktoś chce w nim zmontować
piec CO i się miota.

Adamie więcej wyrozumiałości dla ludzi, a świat będzie lepszy i piękniejszy
:-))))))

pozdrawiam serdecznie

mirek

1. Data: 2003-03-25 13:33:54

Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tuesday, March 25, 2003 2:23 PM,
osobnik >> Mirek Krasnowski <<, napisał coś takiego:

> A nie słyszałeś o tym, że dom stoi już 100 lat i ktoś chce w nim
> zmontować piec CO i się miota.

A tego nie napisał! :-)
Poza tym nie ma grupy pl.rec.remont :)) No i do modernizacji ogrzewania
potrzebne jest pozwolenie na budowę (przynajmniej w zakresie o jakim
pisał rafh), a to już podchodzi więc pod budowanie :))

> Adamie więcej wyrozumiałości dla ludzi, a świat będzie lepszy i
> piękniejszy :-))))))

Jestem wyrozumiały, jak diabli :-))
Moja sugestia o NTG podyktowana była tym iż, na grupie o budowaniu
uzyskałby moim zdaniem odpowiedź szybciej. Może bardziej konkretną,
fachową itp.
Bynajmniej nie mam nic przeciwko stanowi wiedzy grupowiczy następnego
stadium po budowaniu, a mianowicie "gotowego"domu. Wiem jednak z
doświadczenia własnego (podczytuję budowanie), że bardzo często
pojawiają się tak pytania tego typu i archiwum pl.misc.budowanie pełne
jest rad dotyczących tego tematu.
Uff...

> pozdrawiam serdecznie

Dziekuję i wzajemnie. Piękne dziś słoneczko na wybrzeżu :)

> mirek

Adam

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.dom

1. Data: 2003-03-25 13:40:39

Od: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Rolbiecki" wrote:

> Dziekuję i wzajemnie. Piękne dziś słoneczko na wybrzeżu :)

W Poznaniu podobnie. Wiosna.
Kończmy bo się zaczyna robic OT.:-)))))))))
Z mojej strony EOT.

mirek

1. Data: 2003-03-30 20:45:13

Od: "Remus" <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie Mirek ma rację z drobna uwagą
Wg prawa budowlanego kocioł TURBO może mieśc wyprowadzenie boczne spalin pod
warunkami
a) max moc kotła to 21 [kW]
b) budynek jednorodzinny - wolnostojący
Osobiście radze głęboko przemysleć montaz komina poziomego / wylot boczny /
wiążę sie on z ryzykiem
np ciągłe zaparownych szyb w sąsiedztwie komina

Remus

Użytkownik "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Ci
> doradzą najlepsze i najtańsze rozwiazanie.

amica
MEDIALNE KARTKI POCZTOWE
* * * DEKORACYJNE JONIZATORY * * *
Pekniecie scian