jak dotrzeć do głowicy baterii

1. Data: 2022-03-19 19:42:29

Temat: jak dotrzeć do głowicy baterii
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktoś z Was miał taką baterię (obsługuje 5 litrowy bojler zamontowany
poniżej zlewozmywaka)
https://photos.app.goo.gl/1oeHrGyzpbbGWuFT6
i umiał wyjąć te plastikowe zatyczki, aby dostać się do głowic,
żeby wymienić uszczelki?
Te osłony to twardy plastik (czerwona, niebiecka) i są tak mocno
wciśnięte, że nie ma je wyjąć.
Ktoś wie jak to zrobić? Chętnie skorzystam z rady.

Pozdrawiam Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

2. Data: 2022-03-19 20:01:54

Temat: Re: jak dotrzeć do głowicy baterii
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> [...]
> wciśnięte, że nie ma je wyjąć.
> Ktoś wie jak to zrobić? Chętnie skorzystam z rady.

Miałem kiedyś podobny poroblem. Pokonałem go wrażając między metal
a plastik ostry szpikulec pod kątem 45 stopni. Szydło inaczej mówiąc.
Plastik nie aż tak twardy, udało się przeprowadzić wydłub. Ale to
może być połowa sukcesu. Zdarza się, że nawet po odkręceniu śrubki,
pokrętło nie chce zejść z głowicy. Trzyma się na jakichś brudach
czy produktach korozji.

--
Jarek

3. Data: 2022-03-19 20:16:28

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> może być połowa sukcesu. Zdarza się, że nawet po odkręceniu śrubki,
> pokrętło nie chce zejść z głowicy. Trzyma się na jakichś brudach

Dziękuję. Da się to z powrotem włożyć?
Może się okazać, że "fachowiec" zamontował mi coś niechodliwego,
ze starych zapasów. I "niech się babcia cieszy". :-)

Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

4. Data: 2022-03-19 20:42:51

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> Dziękuję. Da się to z powrotem włożyć?
> Może się okazać, że "fachowiec" zamontował mi coś niechodliwego,
> ze starych zapasów. I "niech się babcia cieszy". :-)

Da się. Ale to nie jest ifrastruktura krytyczna, pełni tylko rolę
informacyjną, więc gdyby korek zniszczył się przy wydłubywaniu,
to żadne zmartwienie. Lepiej tak, niż mieć cieknący kran.

Nie wiem co zamontował "fachowiec", ale jeśli to coś ma uszczelkę,
to ja i tak bym się tego pozbył. Oldskulowe zaworki z grzybkiem
i uszczelkami, wiecznie cieknące, da się zastąpić nowoczesną głowicą
ceramiczną. Taką mniej więcej:

https://allegro.pl/oferta/glowica-ceramiczna-do-bate
rii-1-2-cala-15-zebow-9289982059

Przy zakupie należy zwrócić uwagę na liczbę ząbków osi do osadzania
pokrętła, bo bywa różnie. Oraz na to, czy gwint jest wewnętrzny
(do śrubki), czy zewnętrzny (do nakrętki). Albo kupić też nowe
pokrętła. Poza tym każda taka głowica pasuje do każdej starej
baterii.

--
Jarek

5. Data: 2022-03-19 21:28:20

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to ja i tak bym się tego pozbył. Oldskulowe zaworki z grzybkiem
> i uszczelkami, wiecznie cieknące, da się zastąpić nowoczesną głowicą

(...)

Moje doświadczenia są inne. Kupiłam, za radą sprzedawcy, baterię do
wanny z ceramicznymi głowicami - bo lepsze.
Niewiele czasu minęło, gdy zaczęło przepuszczać.
Wymieniłam głowice na te z uszczelkami i problemu nie mam od lat.
Pozostał tylko problem z wajchą do prysznica. Jak korzystam z prysznica
to trochę wody leci w kranie. Ale to tak zostało. Nie wiem nawet jak to
zmienić, więc zostało z głowicą ceramiczną.
Woda u mnie jest taka, że szybko odkłada się kamień.

Krycha.
--
,,Między duchem a materią pośredniczy matematyka." -- Hugo Steinhaus

6. Data: 2022-03-19 22:17:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> Woda u mnie jest taka, że szybko odkłada się kamień.

U mnie ceramiczne są wieczne. Tak, to kwestia wody.

--
Jarek

7. Data: 2022-03-20 16:01:32

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-03-19 o 21:28, Krycha pisze:

> [...]
> Niewiele czasu minęło, gdy zaczęło przepuszczać.
> Wymieniłam głowice na te z uszczelkami i problemu nie mam od lat.

U mnie też ciekną ceramiczne.

> Pozostał tylko problem z wajchą do prysznica. Jak korzystam z prysznica
> to trochę wody leci w kranie. Ale to tak zostało. Nie wiem nawet jak to
> zmienić, więc zostało z głowicą ceramiczną.

U mnie z kolei jest tak, że jak używa się kranu, to przy małym strumieniu
zawsze część wody leci przez prysznic a jak się da duży wypływ w kranie,
to wtedy przez prysznic nic się nie pcha. Ale to wina tych supernowoczesnych
przełączników hydraulicznych bateria/prysznic. Działają czas jakiś potem
kamień
zniekształca ich założone parametry i funkcje.
I niestety nie za wiele w handlu baterii z mechanicznym przełącznikiem.
Tzn jakieś są , ale albo upośledzony projektant je wymyślił, bo brzydkie
albo jakiś dizajnerski artysta, bo drogie :-)

8. Data: 2022-03-22 22:17:27

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.03.2022 o 16:01, cef pisze:

> Działają czas jakiś potem kamień
> zniekształca ich założone parametry i funkcje.

Kiedyś zainstalowałem baterie Grohe lub HansGrohe, a po kilku latach
miałem dość walki z odkamienianiem. Kupiłem więc jakieś tanie, z
popularnym, prostym przełącznikiem prysznicowym. Parę lat działa, a
kiedy zaczyna się zacinać, wymieniam za kilkanaście złotych:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-do-baterii-wan
nowej-natrysku-prysznica-11686469233
Dokładam tylko starą sprężynkę, żeby po zakręceniu kurka samoczynnie
przełączał ze słuchawki na wylewkę.
Głowice wymieniłem od razu na ceramiczne, ale takie od "Oras", otwierane
nie 90, tylko 180 stopni. Mimo twardej, zasadowej wody, działają cały
czas bez zarzutu. Pierwsze, jeszcze w ubiegłym wieku, przeciekały bardzo
szybko, tak ze na ładnych parę czas mnie zniechęciły.

--
-
Akarm

Kuchenka gazowa z regulacją temperatury