Re: jak dotrzeć do głowicy baterii

Date: Tue, 22 Mar 2022 22:17:27 +0100
Subject: Re: jak dotrzeć do głowicy baterii
Newsgroups: pl.rec.dom
From: Akarm <a...@w...pl>

W dniu 20.03.2022 o 16:01, cef pisze:

> Działają czas jakiś potem kamień
> zniekształca ich założone parametry i funkcje.

Kiedyś zainstalowałem baterie Grohe lub HansGrohe, a po kilku latach
miałem dość walki z odkamienianiem. Kupiłem więc jakieś tanie, z
popularnym, prostym przełącznikiem prysznicowym. Parę lat działa, a
kiedy zaczyna się zacinać, wymieniam za kilkanaście złotych:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-do-baterii-wan
nowej-natrysku-prysznica-11686469233
Dokładam tylko starą sprężynkę, żeby po zakręceniu kurka samoczynnie
przełączał ze słuchawki na wylewkę.
Głowice wymieniłem od razu na ceramiczne, ale takie od "Oras", otwierane
nie 90, tylko 180 stopni. Mimo twardej, zasadowej wody, działają cały
czas bez zarzutu. Pierwsze, jeszcze w ubiegłym wieku, przeciekały bardzo
szybko, tak ze na ładnych parę czas mnie zniechęciły.

--
-
Akarm