Jak podmienic halogenki na ledy?

1. Data: 2021-02-26 10:41:26

Temat: Jak podmienic halogenki na ledy?
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wielu miejscach mamy jeszcze wbudowane reflektorki z żarówkami halogenowymi (takie
na druciki, i te cieńsze i te grubsze).
Czy są zamienniki samych żarówek na led, czy raczej trzeba całe oprawki zmieniać?
W większości są halogenki 230V, ale są też miejsca z 12V (i trafo tak głęboko
schowane że przyjmijmy brak dostępu).

2. Data: 2021-02-26 22:43:55

Temat: Re: Jak podmienic halogenki na ledy?
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-02-26 o 10:41, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> W większości są halogenki 230V, ale są też miejsca z 12V (i trafo tak
> głęboko schowane że przyjmijmy brak dostępu).

Oczywiście, że są. Chyba w każdym markecie budowlanym czy sklepie
elektrycznym.

Jak podmienić? Jak najszybciej :)

Wyjąć halogenka i wsadzić LED-a.

3. Data: 2021-02-27 21:24:32

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-02-26 o 22:43, Uzytkownik pisze:

> Oczywiście, że są. Chyba w każdym markecie budowlanym czy sklepie
> elektrycznym.
>
> Jak podmienić? Jak najszybciej :)
>
> Wyjąć halogenka i wsadzić LED-a.

Przy 230V nie będzie problemów.
Przy 12V zależy jakie trafo.
Gdy klasyczne z rdzeniem to LEDy muszą być na prąd zmienny AC.
Gdy "trafo elektroniczne do halogenów" to też AC ale mogą być problemy.
U mnie taki zasilacz nie startował przy samych LEDach.
Musiałem zostawić jedną żarówkę halogenową.
Najlepiej wiec wymienić zasilacz na specjalny do LED.

4. Data: 2021-03-20 10:55:11

Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obecnie w oprawkach w meblu są 2x halogenki G4 12V/20W z opcją, że do tego samego
trafo podłączone są jeszcze inne 3x 20W/12V (no
chyba, że sufit jedzie na 230V, a mebel na 12V).
Transformator gdzieś zabudowany, będę szukał.
Szukam LED jak najmocniejszych.
Z tym że mogę podmienić całe oprawki (60 mm wpuszczane w płytę meblową), bo to raczej
groszowa różnica.
Natomiast zależy mi, żeby była jak największa moc (a właściwie strumień świetlny) i
jak najmniejszy kąt rozsyłu (wąski spot).
Te spoty mają oświetlać z wysokości kilkudziesięciu centymetrów dość głębokie (55 cm)
akwa.
Nie chciałbym zamiast obecnych wpuszczanych oprawek 60 mm dawać jakieś nakładane
(nawet na klej) żeby nie zniszczyć wysokiego
połysku mebla.

-----

5. Data: 2021-03-20 21:04:07

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-03-20 o 10:55, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> sufit jedzie na 230V, a mebel na 12V).
> Transformator gdzieś zabudowany, będę szukał.

Nie mam tego typu oprawek wiec nie kupowałem takich LEDów.
Ale widzę, że jest tego pełno i nie są drogie.
Odpowiednikiem halogenów 20W są LEDy 2W a można dostać nawet 3,5 W.
Mam innego typu 4W i świecą dużo jaśniej niż halogeny 20W
Kup oznaczone AC/DC jakie ci pasują, zamień bez modernizacji opraw i
doświadczenie pokaże czy trzeba wymieniać transformator (zasilacz).

Jakie zarówki E27?
Szafki do samodzielnego montazu
Piekarnik z mikrofalą 2w1
Roborock S5 MAX