Ojej! Jestem...

1. Data: 2002-08-26 22:16:49

Temat: Ojej! Jestem...
Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, że się od razu nie przedstawiłam, ale na innych grupach nie ma
tego przemiłego zwyczaju, więc zorientowałam się dopiero poniewczasie, że
tutaj tak wypada... Prosząc o wybaczenie, śpieszę naprawić ten błąd ;-)
Mam na imię Joanna, mieszkam w Łodzi (jak wiadomo z postu o rybach). Wasza
grupa jest dla mnie skarbem, ponieważ gotować dopiero się uczę, toteż
spodziewajcie się po mnie zdecydowanie więcej pytań niż odpowiedzi ;-) Poza
tym uwielbiam czytać książki, których treść dotyczy lub zgoła obraca się
wokół jedzenia - moje ulubione to "Przez kuchnię i od frontu" Michałowskiej
i książki Mayle'a o Prowansji.

Jako spóźnione wkupne mogę przedstawić jedynie swoją wersję bitek wołowych,
bo niczym oryginalniejszym na razie nie dysponuję (a może kogoś
interesowałaby moja wersja spaghetti carbonara?).

Składniki:
Ok. 3/4 kg wołowiny - najlepiej polędwica, może być też udziec
2 duże cebule
1 nieduża papryka niekoniecznie
mąka
oliwa
pieprz, sól

Mięsko pokroić na plastry, rozbić raczej cienko. Każdy plasterek posypać z
obu stron solą i pieprzem (ostrożnie, żeby nie przesadzić, później będzie
mnóstwo czasu, żeby ewentualnie doprawić), obtoczyć w mące i króciutko
obsmażyć na gorącej oliwie, na tyle tylko, żeby zbrązowiał :-) Wrzucić do
gara. Na patelni zeszklić pokrojoną na półtalarki cebulę, dorzucić do
mięska. Ja w tym momencie robię tak: nalewam pełną patelnię wody, pozwalam,
żeby prawie się zagotowała, zalewam nią mięsko i cebulę w garze (jeśli jest
za mało wody, to druga patelnia). Przykryć i dusić na małym ogniu -
niestety, parę godzin (nawet do ok. 4! Mięso musi być NAPRAWDĘ miękkie,
wiele razy jadłam bitki w wykonaniu niecierpliwych, które ledwo dawały się
pogryźć, o przyjemności z konsumpcji można było zapomnieć), mieszając dość
często, żeby nie przywarło. Po godzinie duszenia dodajemy paprykę pokrojoną
w paseczki.
To, co wychodzi, to płatki miękkiego mięska i paseczki papryki w gładkim,
pysznym sosie, o smaku zachwycającym swoją prostotą. Ze względu na dużą
ilość sosu, miałam wątpliwości, jak to elegancko podać, w końcu wylądowało w
miseczkach, do tego świeżutki chlebek i sałatka z pomidorków. Pasuje również
puree ziemniaczane, ryż, właściwie wszystko :-))

Pozdrawiam, Joanelle

1. Data: 2002-08-26 23:14:54

Temat: Re: Ojej! Jestem...
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
że
> tutaj tak wypada... Prosząc o wybaczenie, śpieszę naprawić ten błąd
;-)
/.../

Kochana,
lepiej pozno niz wcale... :-) Witaj w gronie nalogowych kucharzy,
podjadaczy wszystkiego co jest jadalne, wylizywaczy wszelkich naczyn
kuchennych, w ogole i pojedynczo bardzo sympatycznych i przyjacielskich
osobnikow i osobniczek ;-)

/.../
> [...]
> bo niczym oryginalniejszym na razie nie dysponuję (a może kogoś
> interesowałaby moja wersja spaghetti carbonara?).

Zwyczaj nr.2 - nigdy nie pytaj, czy chcemy jakis przepis - my chcemy
wszystko i jeszcze wiecej ;-) Wiec czekamy na wszelakie pomysly i
przepisy ;-)

Polecam uwadze nasza stronke: http://kuchenna.host.sk/
a takze archiwum grupy:
http://groups.google.com/advanced_group_search?q=gro
up:pl.rec.kuchnia

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-08-27 18:38:56

Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam na imię Joanna, mieszkam w Łodzi (jak wiadomo z postu o rybach).

Witaj !
> uwielbiam czytać książki, których treść dotyczy lub zgoła obraca się
> wokół jedzenia - moje ulubione to "Przez kuchnię i od frontu"
Michałowskiej
> i książki Mayle'a o Prowansji.

A czytalac :przepiorki w platkach rozy"? Tak nieco inaczej i moze nie
zupelnie i tylko o kuchni, ale to magiczna ksiazka :))

1. Data: 2002-08-27 18:39:53

Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorry, ale przypadkiem mi wyslalo nie tak ...

Pozdrawiam,
Marta

1. Data: 2002-08-27 19:33:53

Od: "Joanelle" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta MJ" <m...@b...com.pl> napisał w wiadomości
> Sorry, ale przypadkiem mi wyslalo nie tak ...

Nie czytałam, ale dzięki. Będę mieć w pamięci. Może wezmę sobie z biblioteki
na wakacje (wyjeżdżam dopiero we wrześniu).
Pozdr, Joanelle

obiad z dwoch dan dla trojga za kilkanascie zlotych
SPAM/jak zarobić na nową kuchnie?? :-))
tort - pomocy :)
tort - pomocy :)
Od Zurawinki