Okulary -NFZ-ceny ?

1. Data: 2005-07-31 18:52:50

Temat: Okulary -NFZ-ceny ?
Od: "Robol" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oswieccie mnie w temacie okularów. Jestem biednym robolem i zlecilem teraz
wykonanie najtanszych [wedlug moich niesprawdzonych informacji] okularów w
"Fieldmann". Cena oprawki 95 i jako ze to szkla dwusferyczne to cena szkiel
145x2=290. Razem 385. Wybralem najtansze szkla biale, bez dodatków.
I teraz pytanie. Czy sa optymalniejsze sposoby wyrobienia sobie tanich
okularów dwusferycznych ? Kiedys nie oplacalo sie zbytnio na NFZ nie
pamietam z jakich powodów. Jak to wygladaloby na NFZ teraz? Moze oplaca sie
inna kombinacja ? Szkla na NFZ, oprawki prywatnie ?
Znajomy w pracy twierdzil, ze wyrobil sobie w "Fieldmann" [prywatnie - a nie
na NFZ] okulary za 50 zl . Zartowal , czy to mozliwe ?.

Robol

2. Data: 2005-07-31 19:04:05

Temat: Re: Okulary -NFZ-ceny ?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie
> na NFZ] okulary za 50 zl . Zartowal , czy to mozliwe ?.

zgodnie z rozporzadzeniem NFZ raz na 2 lata nalezy sie ubezpieczonemu
refundacja na szkla - bezplatna do tzw wysokosci limitu. Limit wynosi cca
9,0 zl za pare szkiel (!!!!). Robocizna optyka, oprawki platne 100%. Warunek
otrzymania refundacji - podbicie recepty w NFZ. Szkla dwuogniskowe naleza
sie na refundacje jedynie osobom, ktore nie moga korzystac z 2 par okularow-
czyli np osoby bez rak (!!!!), sparalizowane itp. Tak wyglada znizkowa
paranoja NFZ na dzien dzisiejszy i nie wyglada, aby kiedys moglo byc lepiej.

pozdr.

casus

3. Data: 2005-07-31 19:31:27

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Robol" <s...@T...pl> napisal w wiadomosci
> I teraz pytanie. Czy sa optymalniejsze sposoby wyrobienia sobie tanich
> okularów dwusferycznych ?

Znalezc hurtownie optyczna i tam zlecic zrobienie okularów - 1/3 ceny
sklepowej. Przetestowane.

pozdr

cherokee

4. Data: 2005-07-31 22:48:49

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz może jakieś namiary na takie hurtownie np. adres www?
Jacek

5. Data: 2005-08-02 09:28:59

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robol wrote:

> Znajomy w pracy twierdzil, ze wyrobil sobie w "Fieldmann" [prywatnie - a nie
> na NFZ] okulary za 50 zl . Zartowal , czy to mozliwe ?.

Masz na mysli "Fielmanna" ? Ja wiem, jak jest w Niemczech, moze w
Polsce jest podobnie. W Niemczech mozesz za posrednictwem Fielmanna
wykupic ubezpieczenie (min. na dwa lata, 10 euro rocznie) i w ramach
tego dostajesz co dwa lata kompletne okulary juz za darmo (pierwsze
mozesz zamowic juz w dniu wykupienia ubezpieczenia). Rowniez gratis
wymienia Ci je, jesli sie zniszcza czy zmieni Ci sie wada wzroku.
Oprawki z ubezpieczenia sa - wbrew pozorom - calkiem calkiem, choc
oczywiscie nie designerskie ;-) Do innych oprawek, szkiel plastikowych
itp mozna dodatkowo doplacic.
Moze taki system maja tez w Polsce ?

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

6. Data: 2005-08-02 18:21:38

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-02 11:28:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Dunia* skreślił te oto słowa:

> [...]
> Oprawki z ubezpieczenia sa - wbrew pozorom - calkiem calkiem, choc
> oczywiscie nie designerskie ;-) Do innych oprawek, szkiel plastikowych

No niestety nie ma :(
U nas jest tylko gwarancja na szkła na rok - w cenie. Jeśli się zniszczą -
dostajesz zniżkę na identyczne. Mi wychodzi, że dostaję 200 zł zniżki na
szkła kosztujące ok. 500 zł.
Jak weszli do PL to ta roczna gwarancja dawała darmowa wymiane na nowe
jesli by się zniszczyły albo gdyby wada wzroku się zmieniła.
Za 10 zł było ubezpieczenie oprawek - wtedy w ramach zniszczenia czy
zgubienia dostawałeś nowe w tej samej cenie.
Nie wiem jak jest teraz, bo dawno u nich oprawek nie kupowałam, ale
przypuszczam, że już to zniesli, zważywszy na mentalnośc Polaków i fakt, że
wystarczyło powiedzieć, że się zgubiło okulary...

--
Lia

7. Data: 2005-08-04 18:25:49

Od: "Robol" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

że
> wystarczyło powiedzieć, że się zgubiło okulary...

Nie mam czasu wertować, ale tu chyba można sprawdzić http://www.fielmann.pl/
Robol

8. Data: 2005-08-04 19:06:37

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-04 20:25:49 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Robol* skreślił te oto słowa:

> Nie mam czasu wertować, ale tu chyba można sprawdzić http://www.fielmann.pl/

No to już wszystko wiadomo.
Ja jeszcze dodam, że wczoraj dostałam od nich miły list (że też im sie
opłaca wysyłac z Hamburga), po 5 miesiącach od wyrobienia szkieł u nich z
informacją, ze w ciągu 30 dni od otrzymania listu mogę je oddać jeśli mi
się coś nie podoba w nich - dostanę nowe albo zwrot pieniędzy.
Logiki tego nie pojmuję, ale może stwierdzili że im to dobrze na PR
wpłynie...

--
Lia

Ból pleców
do okulisty
Miejsce dla pacjenta po wstrząsie septycznym
Łokcie i kolana - uczulenie
zawroty i bol miejscowy glowy u 4- latka