Okulary przy komputerze

1. Data: 2002-04-01 07:13:24

Temat: Okulary przy komputerze
Od: "Slawek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio często spotyka się reklamy okularów zalecanych do pracy przy
komputerze. Czy ktoś to już osobiście "przetestował" i czy to rzeczywiście
jakoś pomaga?
Sławek

2. Data: 2002-04-02 20:38:21

Temat: Re: Okulary przy komputerze
Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Uzywam takich okularow.Sa to szkla z blue-blockerem i antyreflexem.Wada jest
tylko taka ze widzi sie swiat na zolto.To jest tak samo jakbys nosil na
oczach filtr ktory zaklada sie na monitory.Pozdrawiam i polecam Kasia

3. Data: 2002-04-03 06:05:07

Od: "Dwach" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;

Polecam takie okulary pod warunkiem ze beda kupione u dobrego, renomowanego
optyka... czesto mozna kupic okulary "komputerowe" ktore z komputerowymi nie
maja nic wspolnego...

Pracuje przy kompie ok. 15 godz. dziennie i po zakupie okularow jest o wiele
lepiej, szczegolnie p kilku godzinach pracy...

Polecam

D.

4. Data: 2002-04-03 06:56:53

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dwach" <d...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wiele
> lepiej, szczegolnie p kilku godzinach pracy...

A jak sie mają okulary w/w do monitorów LCD ?

Tzn, czy wystarczy nałożyć okulary , czy też jednak lepiej wymienić
momitor - jakiej firmy polecacie; na jakie parametry w monitororze zwracać
należy uwagę?

Ja ze swej strony zauważyłem ,że zdecydowanie mniej męczy wzrok praca przy
terminalu z biało czarnym monitorem aniżeli przy PC.

5. Data: 2002-04-03 07:14:34

Od: Suzuki Nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

IMHO jesli sie da (= jest dosc forsy) to zdecydowanie lepiej LCD. Pracuje
przy 2 pudelkach, jeden ma przyzwoity CRT (17', 1024x768 a 85, do tego
okularki), drugi przecietny LCD (Samsung 15', jeden z najtanszych modeli
za circa about 2.400, okularków nie uzywam) i subiektywnie jest niebo a
ziemia na korzysc LCD. Tylko zal ze mnie nie stac na jakies 17' Sony...
Samsunga wybralem, bo daja 3 lata gwarancji (ale podobno jak lcd dziala
to sie nie psuje) i wymieniaja monitor przy najmniejszej liczbie
uszkodzonych pikseli z tanich modeli. Ma tez zasilacz wbudowany w
obudowe. Za to nie ma DVI i nie mozna powiesic na scianie. Z tanich
widzialem jeszcze Mag'a, ma odkrecana podstawe, mozna dokupic ramie do
sciany (wyobraz sobie ile m-ca zyskujesz), ale kolory nieszczegolne, i
brak oprogramowania do ich ustawienia (S. ma).
W ktorejs z ostatnich gazetek komputerkowych jest omowienie kilku modeli
lcd, moze to Ci pomoze.

--------------
Krzysiek, EBP

6. Data: 2002-04-03 08:53:23

Od: "Daniel Janczak" <d...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ziemia na korzysc LCD. Tylko zal ze mnie nie stac na jakies 17' Sony...

Troche off-topic, ale kilka dni temu kupilem w jednej z firm handlujacych
uzywanym sprzetem sprowadzanym z zachodu 17' Dell na Trinitronie. ma toto 6
lat, ale wyciaga: 1024x768 100Hz (!), 1280x1024 75Hz, 1600x1200 60Hz. Wole
nie myslec, ile kosztowalo kiedy bylo nowe.

W kazdym razie za stosunkowo niewielkie pieniadze (450 zl) mam monitor,
ktory ma swietny obraz i mysle, ze jeszcze kilka lat pociagnie. Praca w
100Hz na pewno pomaga w utrzymaniu oczu w dobrym stanie.

Jesli Cie stac na LCD, to zdecydowanie LCD. Jesli nie, to zastanow sie nad
kupieniem uzywanego CRT na Trinitronie... Sa teraz w ofertach wzglednie
czesto.

Daniel

Ciąża a lekarstwa
Wielotorbielowatość wątroby