Operacja w UE - koszty (?)

1. Data: 2005-12-14 12:59:28

Temat: Operacja w UE - koszty (?)
Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Jak wyglada po naszym wejsciu do UE sprawa zwiazana z kosztami operacji
wykonanej w innym panstwie? Czy w calosci pokrywa ja z wlasnej
kieszeni pacjent?
Inne, dodatkowe info mile widziane.

Pozdrawiam,
robal.

2. Data: 2005-12-20 18:20:37

Temat: Re: Operacja w UE - koszty (?)
Od: "Gosc A" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Jak wyglada po naszym wejsciu do UE sprawa zwiazana z kosztami operacji
> wykonanej w innym panstwie? Czy w calosci pokrywa ja z wlasnej

Zasada jest prosta: jezeli jestes ubezpieczony w jakims kraju UE to w razie
NIESPODZIEWANEGO WYPADKU wszelkie natychmiastwe operacje/zabiegi/wizyty
wykonywane sa w kazdym kraju UE na generalnie obowiazujacych tam zasadach
(czyli placisz tyle ile obywatele tego kraju, poszczegolni ubezpieczycielie
rozliczaja sie miedzy soba).
Co do innych uslug nic sie nie zmienilo: wszelkie planowalne
operacje/zabiegi sa pelnoplatne. Oczywiscie zawsze mozna sie spytac np. NFZ
czy sfinansuje dana operacje w innym kraju.
W Ire i UK jest takie cos, ze jezeli czekasz w kolejce na refundowalna
operacje powyzej roku czy dwoch (nie pamietam), mozesz wykonac operacje w
innym kraju i musza Ci za to zwrocic. Nie wiem jak to sie ma do Polski bo tu
nie ma oficjalnych kolejek.

pocenie sie na ćwiczeniach
Jaka najlepsza metoda diagnostyczna?
dietetyk