Ortodontyczny aparat stały u 12 latka

1. Data: 2005-10-15 20:40:01

Temat: Ortodontyczny aparat stały u 12 latka
Od: "Ewa" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ortodonta postanowił zmienić mojemu synowi, 12 lat, aparat zmienny, czyli
zdejmowany na aparat stały. Chlopak ma troche za malo miejsca , w dolnej
szczece jeden zab jest troche przekrzywiony. Nosi ten wyjmowany aparat od
ponad roku bardzo sumiennie i sporo mu sie rozszerzylo, zastanawiam sie czy
ma sens tak wczesnie zmieniac na staly, skoro jeszcze moznaby duzo osiagnac
tamtym. Nie chodzi nawet o pieniadz (3200 obie szczeki) ale o to, ze aparat
stały ma tez ponoc sporo wad... Co robic:( Ja bym wolala chyba zaczekac,
ten moj ortodonta jednak chyba nie lubi tych aparatow wyjmowanych w ogole.
Ma ktos doswiadczenia w tej dziedzinie? Dziekuje za wszelkie informacje.

2. Data: 2005-10-18 18:47:27

Temat: Re: Ortodontyczny aparat stały u 12 latka
Od: "Mietek" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie lubi bo stałe to duża kasa ;
:))))

3. Data: 2005-10-19 16:39:10

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):
> [...]
> nie lubi tych aparatow wyjmowanych w ogole. Ma ktos doswiadczenia w tej
> dziedzinie? Dziekuje za wszelkie informacje.

Ja moge mówić tylko o sobie...
Miałam założony aparat stały jak miałam 14 lat i mój ortodonta strasznie
załamywał ręce, że tak późno. Przez to właściwie dawał mi jakieś 40%
szans na to, że zęby mi się wyprostują. Ale się wyprostowały...
A miałam strasznie krzywe zęby...W sumie nosiłam aparat 5 lat, ale
miałam zakładany nie jednocześnie na obie szczęki ale najpierw na dolną
a później na górną...
W dodatku zakładano mi aparat jak to jeszcze nie była popularna metoda
leczenia bo to było w 94 roku. Teraz pewnie są lepsze aparaty i lepsze
metody leczenia...
Ja z wad zapamiętałam to, że raz w miesiącu nie mogłam przez 3 dni jeść
po wizycie kontrolnej...ale innych wad nie pamiętam, może minęło zbyt
wiele czasu...
Suma sumarum...po zdjęciu aparatu stałego jeszcze przez 2 lata nosiłam
taki wkładany na noc i efekt jest oszałamiający...:)
pozdrawiam
dogma

4. Data: 2005-10-25 12:06:30

Od: "Helena Krzyżaniak" <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mietek" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> nie lubi bo stałe to duża kasa ;
> :))))
>

> "Ewa" <m...@s...pl> wrote in message
>
> z mojego doswiadczenia radze od razu przejsc na aparat stały, gdyz to
przespieszy leczenia zebow syna... a tak jezeli przez 5 lat bedzie sie
biedny meczylz aparatem ruchomym i tak po jakims czasie okaze sie ze jedynym
ratunkiem na zdrowe zeby bedzie jednak staly aparat... hela

ochrona zdrowia
Leczenie Brucelozy
pulsowanie w uchu
ścieżka kliniczna