Oset ozdobny?

1. Data: 2003-08-18 16:27:11

Temat: Oset ozdobny?
Od: "Szymon K." <s...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzialem gdzies, kiedys w jakims czasopismie ogrodniczym wielki oset. Tak
sobie mysle, ze moglby to byc swietny plot przed dzika zwierzyna (objada w
ogrodzie co sie da). I tu pojawia sie pytanie. Co to za roslinka (oset)? Gdzie
mozna kupic nasiona? Jak pielegnowac?

Tak przy okazji jeszcze jedno pytanko. Szukam bylin, ktorymi moglbym obsadzic
dlugi pas ziemi (2,5m x 400m). Chcialbym zeby to roslo wiele lat...no i przy
okazji cieszylo oko. Jak sporzadzic taka mieszanke nasion. Skad "hurtowe"
ilosci tychze nasion?

2. Data: 2003-08-18 17:15:00

Temat: Re: Oset ozdobny?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szymon K." <s...@W...onet.pl> wrote in message

> [...]
przy
> okazji cieszylo oko. Jak sporzadzic taka mieszanke nasion. Skad "hurtowe"

A ile czasu jesteś skłonny poświęcić pielęgnacji tej grządki bylinowej? Może
lepszym rozwiązaniem byłbt pas obsadzony ozdobnymi krzewami gustownie
dobranymi (liście, kwiaty, owoce), a byliny w tym od czasu do czasu?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-08-18 21:13:36

Od: "Szymon K." <s...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepszym rozwiązaniem byłbt pas obsadzony ozdobnymi krzewami gustownie
> dobranymi (liście, kwiaty, owoce), a byliny w tym od czasu do czasu?

Ten pas ziemi to nieuzytek, pozostalosc po starym rowie melioracyjnym... teraz
ma tylko lekkie wglebienie. Ten kawalek ziemi wlasciwie nie stanowi
"zasadniczego" ogrodu i mysle ze nie powinien mi zabierac duzo pracy i czasu.
Krzewy ozdobne ....hmmm.... moze jednak te byliny?!?! Moze cos w stylu takiej
łąki z polnymi kwiatami?

Dzieki wielkie za wszelaka pomoc :) Szymon

P.S. A moje oooooooostyyyy? ;)

4. Data: 2003-08-18 22:28:18

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrodzie co sie da). I tu pojawia sie pytanie. Co to za roslinka (oset)? Gdzie

Kiedys bardzo spodobal mi sie wielki piekny oset. Wzialem troche jego nasion
i zasialem u siebie. Teraz z tym swinstwem walcze - bez nadziei na wytepienie :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-08-18 23:27:50

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepszym rozwiązaniem byłbt pas obsadzony ozdobnymi krzewami gustownie
> dobranymi (liście, kwiaty, owoce), a byliny w tym od czasu do czasu?
hehe
mozna posadzic tam topinambur
a pozniej z bulw produkowac spirytus
a wysuszona " zielona" mase spalac w jakiejs eko-cieplowni
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2003-08-19 00:00:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2003-08-19 00:38:27

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nasion
> i zasialem u siebie. Teraz z tym swinstwem walcze - bez nadziei na

Powoli wychodzi szydło z worka:-)
Za rok, dwa będziesz zaskakiwał
grupę świetną znajomością stosowanych
przez siebie chemicznych środków
ochrony roślin:-))

Pozdrawia boletus

8. Data: 2003-08-19 02:12:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"boletus" <b...@o...pl> wrote in message news:bhrrkg$gr$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Powoli wychodzi szydło z worka:-)
> Za rok, dwa będziesz zaskakiwał
> grupę świetną znajomością stosowanych
> przez siebie chemicznych środków
> ochrony roślin:-))

Nic z tego. Szpikulec i rekawiczka.

Poza tym nie rozumiem, dlaczego srodki rosliny
zabijajace nazywaja sie srodkami ochrony roslin.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2003-08-19 05:50:40

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szymon K." <s...@W...onet.pl> wrote in

> [...]
> (objada w ogrodzie co sie da). I tu pojawia sie pytanie. Co to za
> roslinka (oset)? Gdzie mozna kupic nasiona? Jak pielegnowac?

To byl na 99.99% poploch pospolity Onopordum (Onopordon)acanthium
Pozostale 0.01% to ew. ostrożeń siedniogrodzki Cirsium decussatum, takze
bardzo ladny i duzy, ale bardzo rzadko uprawiany.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

10. Data: 2003-08-19 06:21:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]

Można też posadzić miskant chiński 'Giganteus'. Ostatnio nabrałam
przekonania, że jest to rolina żywopłotowa:-) Nawet na mojej szczerej
ostatnio pustyni ma już 3 m wysokości i całkiem przyzwoite zagęszczenie
roślin występuje.

Pozdrawiam, Basia.

Świerk - pomocy !
co to za roslina?