Owady na jodlach

1. Data: 2007-04-26 16:11:02

Temat: Owady na jodlach
Od: Schpakoo! <nospam@slot(at)krak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zauwazylismy, ze w naszym ogrodzie wszystkie jodly zostaly zaatakowane
przez jakiego owada. Tylko jodly, zadne inne drzewo. Wyglada to paskudnie,
dziesiatki tysiecy owadow oblepia konary tych drzew. Wydzielaja lepka
wydzieline pokrywajaca igly drzewa. Zorientowalismy sie, ze cos jest nie
tak po tym, jak ta wlasnie wydzielina skapywala na droge pod drzewami. Czy
ktos moze wie co to za paskudztwo? Male, czarne, z dosc wyraznym bulwiastym
odwlokiem i kilkoma odnozami. Nie wyglada, zeby drzewa cierpialy, bo nie
usychaja, ale jest to dosc przerazajace i zastanawiamy sie co robic. Prosze
o pomoc/sugestie.

--
Pozdrawiam, Tomek

2. Data: 2007-04-26 19:10:26

Temat: Re: Owady na jodlach
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1f8wnb9ok5pcy$.1ecp1qle6dnsw.dlg@40tude.net
Schpakoo! <nospam@slot(at)krak.pl> napisał(a):

> [...]
> kilkoma odnozami. Nie wyglada, zeby drzewa cierpialy, bo nie
> usychaja, ale jest to dosc przerazajace i zastanawiamy sie co robic.

Hejka. To prawdopodobnie miodownica jodłowa. Mszyce dość łatwo zwalczyć
opryskując jednym z zalecanych insektycydów. My dzisiaj wieczorem (po
zakończeni oblotów pszczół) popryskaliśmy mszyce na naszych porzeczkach,
leszczynie, kalinie itd. Mospilanem.
Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

3. Data: 2007-04-26 19:19:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@n...pl> wrote in message
> [...]
> opryskując jednym z zalecanych insektycydów. My dzisiaj wieczorem (po
> zakończeni oblotów pszczół) popryskaliśmy mszyce na naszych porzeczkach,

Gdy nie ma pszczół - gdy są - to jest to źródło miodu spadziowego.

4. Data: 2007-04-26 19:32:53

Od: Schpakoo! <nospam@slot(at)krak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Apr 2007 21:10:26 +0200, Dirko napisal(a):

> [...]
> opryskując jednym z zalecanych insektycydów. My dzisiaj wieczorem (po
> zakończeni oblotów pszczół) popryskaliśmy mszyce na naszych porzeczkach,

Dzieki, byc moze to to cholerstwo. Nie wyobrazam sobie za bardzo
opryskiwania 15 metrowych drzew, mowiac szczerze. Moze cos wymyslimy. Tego
sa tam niesamowicie liczne gromady, trzymajace sie w grupach na galeziach.
Sprobujemy na razie prysnac dolne, dostepne partie. Czy to jest to
samo/zblizone co ochojnik?

--
Pozdrawiam, Tomek

5. Data: 2007-04-26 21:05:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1cs901k22fbbf.130te37l2rzm4.dlg@40tude.net
> [...]
> opryskiwania 15 metrowych drzew, mowiac szczerze. Moze cos
> wymyslimy. Tego sa tam niesamowicie liczne gromady, trzymajace sie w

Hejka. Chyba będzie lepiej zaczekać aż zjawią sie naturalni wrogowie
mszyc (ptaki, biedronki, złotooki itp.) i zlikwidują w końcu tę plagę.

>Sprobujemy na razie prysnac dolne, dostepne
> partie.

Odradzam. Lepiej poszukać firmę, która zajmuje się takimi sprawami albo
wypożyczyć wóz strażacki z 15-metrową drabiną. ;-)

>Czy to jest to samo/zblizone co ochojnik?

Też mszyca ale bez kożucha. ;-)
Pozdrawiam zaradnie Ja...cki

6. Data: 2007-04-27 09:52:25

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z opisu owadów, wynika, ze to sa mszyce, ale jeszcze nie slyszalem, zeby
zerowaly na jodlach...
Trzeba czym spryskac...

Uzytkownik "Schpakoo!" <nospam@slot(at)krak.pl> napisal w wiadomosci

7. Data: 2007-04-27 12:09:27

Od: "Izabela Wójcik" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwlokiem i kilkoma odnozami. Nie wyglada, zeby drzewa cierpialy, bo nie
> usychaja, ale jest to dosc przerazajace i zastanawiamy sie co robic.

Mam takie same ! Niestety.
Pierwszy raz w tym roku takie cosie mi sie zalegly. Zwalczone juz sa.
Wystarczylo popsikac jednorazowo czyms co nazywa sie Polysect. Mozna kupic w
castoramie, obi. Rozciencza sie z woda ( albo kupuje juz gotowe) i psika. Ja
mialam ulatwione zadanie, bo szkodniki zalegly sie na 1,5 metrowej jodle
koreanskiej. O dziwo druga stojaca obok jest zupelnie "zdrowa"

Iza Wójcik

8. Data: 2007-04-29 16:01:01

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> My dzisiaj wieczorem (po
> zakończeni oblotów pszczół) popryskaliśmy mszyce na naszych
porzeczkach,
> leszczynie, kalinie itd. Mospilanem.
> Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

Jarku podaj proszę zastosowane przez Ciebie proporcje - stężenie.
;-)

Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2007-04-29 18:26:48

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik skryba napisał:

> porzeczkach,

> Jarku podaj proszę zastosowane przez Ciebie proporcje - stężenie.

Przeczytaj instrukcję na opakowaniu.
Dirko często musi coś i czymś opryskiwać. Widocznie robi to
nieskutecznie :-)

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2007-04-29 18:54:41

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Przeczytaj instrukcję na opakowaniu.
> Dirko często musi coś i czymś opryskiwać. Widocznie robi to
> nieskutecznie :-)

Podają w litrach na hektar.
Proproprcja wody od 300 do 900 litrów.
Liczyłem, że nasz "chemiczny Ali" podpowie "gotowca".
Lepiej spytać fachowca niż "przedobrzyć".
:-))

Pozdrawiam pogodnie
skryba

JESTEM ZACHWYCONY