(P) Kruche ciasto z różnościami

1. Data: 2002-06-08 20:07:12

Temat: (P) Kruche ciasto z różnościami
Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jeden przepis tak na dobranoc
Może też jutro zrobię dla mojego łakomczucha :-))

Kruche ciasto z różnościami

25 dkg mąki

jajko

? kostki margaryny

? szklanki cukru pudru

skórka i sok z jednej cytryny

szczypta soli

1 kg mieszanych owoców (wiśnie, czereśnie, morele, czarne porzeczki, winogrona)

3 żółtka

? szklanki śmietany

5 dkg cukru

Mąkę posiekać z margaryną. Dodać jajko, cukier puder, skórkę i sok z cytryny oraz
sól. Szybko zagnieść ciasto, włożyć je do lodówki na 30 minut. Owoce opłukać,
wydrylować, większe pokroić na kawałki. Dokładnie osączyć na sicie.

Ciasto rozwałkować , wyłożyć nim dno i boki natłuszczonej okrągłej formy. Do środka
włożyć owoce. Piec ok.30 minut w temperaturze 180°C.

Śmietanę zmiksować na jednolitą masę z żółtkami i cukrem. Zalać ciasto. Piec jeszcze
ok.15 minut w tej samej temperaturze

Pozdrawiam i dobranoc Vicky S.