[P] Ogórki musztardowe, po naszemu

1. Data: 2002-07-13 15:05:37

Temat: [P] Ogórki musztardowe, po naszemu
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Chwilowo przepis po naszemu, ale jak się nikt nie znajdzie do tłumaczenia,
to przerobię na polski

Waldek

8-10 mittelgroße Gurken
Salz
2 1/2 - 3 L Essig
3/4 L Wasser
450 g Zucker
1 EL geriebener Kren (Meerrettich)
1-2 EL Senfkörner
10 Pfefferkörner
2 kleine, rote Peperoni
Estragon
Dille

REZEPT 2 - SÜSSSAURE SENFGURKEN:
2,5 kg von den dicken Schälgurken
500 ml Weißweinessig
500 ml Wasser
1 kg Kandiszucker
1 Stk. vom frischem Kren (Meerettich)
4 Nelken
1 EL Senfkörner
11 Pfefferkörner

ZUBEREITUNG:

REZEPT 1 - SENFGURKEN:
Gurken schälen, halbieren, Kerne und das weiche Innere auskratzen.
Fruchtfleisch salzen und 24 Stunden stehen lassen.

Gurken in einem Sieb abtropfen lassen, mit einem Tuch abtrocknen. Essig,
Wasser und Gewürze in einem Topf zum Kochen bringen und heiß über die
Gurken gießen. Zugedeckt 24 Stunden stehen lassen.
Gurken hineingeben und das Ganze in ein Gefäß geben, das mit Einmachhaut
(Plastikfolie) luftdicht verschlossen wird.

REZEPT 2 - SÜSSSAURE SENFGURKEN:
Schälgurken schälen, längs halbieren, Kerne mit Löffel auskratzen und in
ca. 1 cm dicke Stücke schneiden.
Weißweinessig mit Wasser aufkochen, über die Gurkenstücke gießen und
mindestens 14 Stunden ziehen lassen.

Essigwasser abgießen und mit Kandis, Stückchen frischen Kren, Nelken, Senf-
u. Pfefferkörnern kurz aufkochen. Gurkenstücke wieder hinzufügen und
nochmals durchkochen lassen.

Gurkenstücke nun mit einer Schaumkelle herausnehmen und in vorbereitete
Gläser füllen. Zucker-Essig-Lösung noch etwas einkochen lassen und heiß
über die Gurken gießen. Diese Prozedur nach 3 Tagen wiederholen (abgießen,
aufkochen, Lösung über Gurken gießen) und dann die Gläser gut verschließen!
Kühl aufbewahren.

1. Data: 2002-07-13 15:15:40

Temat: Re: [P] Ogórki musztardowe, po naszemu
Od: "Marzenka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałeś języka "po naszemu"-to po szkopsku????
Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:agpfi9$ck2$05$1@news.t-online.com...

1. Data: 2002-07-13 15:31:27

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:agpfi9$ck2$05$1@news.t-online.com...
> Chwilowo przepis po naszemu, ale jak się nikt nie znajdzie do tłumaczenia,
> to przerobię na polski

Gdybys mogl, to bede wdzieczna :-)
Barbara

1. Data: 2002-07-13 16:12:25

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Zapomniałeś języka "po naszemu"-to po szkopsku????

nie. Po austiacku. A z Polski mnie komuniści wypisali, więc po naszemu jest
po niemiecku. A co, nie podoba się?
Napisałem, że chwilowo nie mam czasu i przetłumaczę jak będę miał, a tu jest
parę osób rozumiejących ten język, więc w razie co, może kto inny zrobić.

Waldek

A tak apropos, jak by ci się podobało nazwanie ciebie Polakkensau?

1. Data: 2002-07-13 17:02:30

Temat: Re: [P] Ogórki musztardowe, po polsku
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybys mogl, to bede wdzieczna :-)

mam znowu chwilkę odpoczynku.

najpierw składniki:
(są dwie wersje)

1. wersja

8-10 średnich ogórków
sól
2 1/2 - 3 l octu
3/4 l wody
450 g cukru
1 łyżka stołowa utartego chrzanu
1-2 łyżek stołowych gorczycy (ziarna)
10 ziaren pieprzu
2 małe czerwone peperoni
estragon
koperek

ogórki umyć i osuszyć (sciereczką). Ocet, woda i przyprawy zagotować i zalać
tym ogórki (gorącym). Pozostawić na 24h pod przykryciem.
Potem trochę nieścisłe. Ja bym to zlał, ogórki do słoika, przegotować
zalewę, zalać tym ogórki jeszcze raz, zamknąć słoik i zapasteryzować. Ale
to mój dodatek.

2 wersja
2,5 kg dużych ogórków (tych do gotowania)
500 ml białego octu winnego
500 ml wody
1 kg cukru kandyzowanego
1 chrzan (nietarty)
4 goździki
1 łyżka stołowa gorczycy
11 ziaren pieprzu

ogórki obrać, przepołowić wzdłuż, wyskrobać pestki i pokroić na kawałki (tak
1cm grube, ja bym robił trochę grubsze). Ocet z wodą zagotować, zalać tym
ogórki i odstawić na dobrą noc (14 godzin).

loop: Zlać zalewę, zagotować z cukrem, kawałkiem chrzanu, goździkami i
pieprzem, dodać ogórki, krótko jeszcze raz zagotować. Wyłowić ogórki i
włożyć do słoików. Zalewę trochę zatężyć (znaczy gotować, aż się mniej
zrobi), zalać tym ogórki (na gorąco). Po 3 dniach GOTO loop ELSE exit.

exit: zamknąć szczelnie pokrywkę. (Ja bym to jeszcze raz zagotował, jak
kompot) Przechowywać w chłodzie. Jeść

Waldek

1. Data: 2002-07-13 17:29:50

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Marzenka wrote:
> Zapomniałeś języka "po naszemu"-to po szkopsku????

plonk warning

Lukasz

1. Data: 2002-07-13 18:23:15

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:agpmdj$gf$07$1@news.t-online.com...

> mam znowu chwilkę odpoczynku.

Co to jednak znaczy grzeczna prosba :-)))
Dzieki.

> najpierw składniki:
>
> 1. wersja
>

> 8-10 średnich ogórków
> sól
> 2 1/2 - 3 l octu
> 3/4 l wody
> 450 g cukru
> 1 łyżka stołowa utartego chrzanu
> 1-2 łyżek stołowych gorczycy (ziarna)
> 10 ziaren pieprzu
> 2 małe czerwone peperoni
> estragon
> koperek

Czy rzeczywiscie az 2,5 d0 3 litrow octu na 3/4 litra wody?
Co to za ocet? Bo nasz, to by musial zabic jedzacego te ogorki.
Z cala reszta i Twoimi dopowiedzeniami zgadzam sie.
Jednak nigdy nie zdarzylo mi sie gotowac ogorkow konserwowych, ktore zalane
byly goraca zalewa.
Odwracalam sloiki do gory dnem i wszystko zawsze bylo OK.

Ale generalnie mysle sobie, ze jednak najwygodniejsze i zarazem
najsmaczniejsze, sa gotowe zestawy do ogorkow konserwowych kupowane u
Czechow. Nalezy tylko sprawdzac w sposobie przyrzadzania czy trzeba dodawac
cukier. Bo tylko te, gdzie trzeba dodawac, to sa te, o ktore nam chodzi.
Pozdrowka :-)
barbara

1. Data: 2002-07-13 18:59:28

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Czy rzeczywiscie az 2,5 d0 3 litrow octu na 3/4 litra wody?
> Co to za ocet? Bo nasz, to by musial zabic jedzacego te ogorki.
ma 6%. Wygląda mi też na dość "zdrową" zalewę, ale sprawdzając
organoleptycznie zalewę z ogórków komercyjnych zalegających w mojej lodówce
ma tak na język te 4-5%, a tyle ta mikstura będzie miała.

> [...]
> Czechow. Nalezy tylko sprawdzac w sposobie przyrzadzania czy trzeba
> dodawac cukier. Bo tylko te, gdzie trzeba dodawac, to sa te, o ktore nam

tyż prawda, choć tak skomplikowanie to nie wygląda. Już chyba kiedyś
pisałem, że na targach Cebit w 1999 roku firma ze Spreewaldu zasponsorowała
różne ogórki (Spreewald jest słynny z kiszonych i konserwowych). Kilka
beczółek. Świetne były!

A jeszcze do Łukasza: wczoraj w Kaisers Kaffee na Clayallee były ogórki do
robienia małosolnych, takie fi 20mm, l ~ 50mm po, chyba 1.80EUR za kilo.
Nie kupiłem, bo za tydzień na urlop jadę, ale może ci się zechce?

Waldek

[OT] Poligloci
Małże
zurek