kasza gryczana, ryż i inne pęczaki:-)

1. Data: 2002-02-08 09:34:16

Temat: kasza gryczana, ryż i inne pęczaki:-)
Od: "Ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem,
otóż moja rodzina zbuntowała się przeciw makaronowi. Powiedzieli, że już im
uszami wychodzi i teraz pojedli by coś z ryżem, a najlepiej kaszą. (Moim
zdaniem się nie znają:-)))
Nie byłoby może problemu gdyby nie to, że ja nie mam pomysłów na dania z
tymi składnikami.
POMÓŻCIE!!!!

Zdesperowana_Ewa
gg. 1166226

1. Data: 2002-02-08 15:29:00

Temat: (P) Ryz w sosie curry, ryba marchewkowa.
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skoro juz rodzinka ma dosc makaronu, to moze sprobuj nakarmic ich np.
kuskusem. Strasznie lubie kuskus i czesto robie go jako dodatek np. do
kurczaka. Ostatnio np. byla piers kurczaka w sosie slodko-kwasnym a la
chinski z kuskusem. Bylo bardzo dobre, taki kurczak tez dobrze smakuje z np.
ryzem. Albo tez imbirowy kurczak w rodzynkach. Nizej wklejam dwa przepisy,
kore kiedys podawalam na grupie. Jeden jest na "Ryz w sosie curry", a inny
na pyszna "Rybke marchewkowo - cebulowa".

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

"Ryz w sosie curry a la Bozenka"

Proste, dostepne i intereujace smakowo.

A wiec:

1 szkl ryzu lub 2 torebki
1 cebula
5 pieczarek
1 piers z kurczaka (nadaja sie tez inne czesci np.udka)
ok. 1 szkl bulionu
garsc rodzynek
1 lyzka curry
1/2 slodkiej czerwonej papryki (robilam i bez)
sol i olej

Rodzynki umyc i zalac wrzatkiem.
Ugotowac ryz tak do polowy, tzn. troche niedogotowac.
Pieczarki "udusic" z cebulka, sola i pieprzem.
Kurczaka w kosteczke i lekko zrumienic na oleju.
Papryke pokroic w nieduza kostke.
Bulion zmieszac z curry.

Teraz wszystko laczymy (nie zapomnij odcedzic rodzynki) i dusimy na malym
ogniu, az ryz bedzie miekki i wyparuje plyn.
**************************************
Ryba marchewkowo - cebulowa Bozenki

Proponuje rybke w marchewce i cebuli.
Nadaje sie w zasadzie kazda. Trzeba ja tylko przyprawic i obsmazyc. Potem
obficie zasypujemy starta marchewka (tarka buraczkowa) i posiekana cebula
(moze byc warstwami, jezeli jes wiecej ryby), podlewamy woda z przyprawami i
dusimy, tak ze 20-30 min., az sie "udusi". Rybka wychodzi soczysta, miekka i
pachnaca. Mi najbardziej smakuje z ryzem, ale tez moze byc podana z kuskusem
lub kasza gryczana.

1. Data: 2002-02-08 17:25:53

Temat: Re: kasza gryczana, ryż i inne pęczaki:-)
Od: "Talka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@w...pl> wrote in message
> [...]
> zdaniem się nie znają:-)))
> Nie byłoby może problemu gdyby nie to, że ja nie mam pomysłów na dania z

witaj,
kasze można po prostu wstawić tam gdzie wcześniej był makaron, z
najprzeróżniejszymi sosami, zapiekanki itp.
poza tym mnóstwo przepisów jest w puszce http://puszkkka.spinacz.pl/
jest tam wyszukiwarka według składników.

> Zdesperowana_Ewa
> gg. 1166226

pozdrawiam Aneta

1. Data: 2002-02-11 08:37:41

Temat: Re: kasza gryczana, ryż i inne pęczaki (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@w...pl> wrote:

> [...]
>uszami wychodzi i teraz pojedli by coś z ryżem, a najlepiej kaszą. (Moim

Potrawa z kaszą gryczaną dla Twoich smakoszy

"Hreczniaki"

Przeplukac szklanke kaszy gryczanej, zalac 2 szklankami wrzacej
wody i gotowac z miekkie. Gdy przestygnie dodaj zmielony
twarog ( 200g dobrego), jajko i tymianku, soli, pieprzu. Teraz
przyrumieniona cebulke i wyrabiamy na mase. Formuj kotleciki, obtocz
je w tartej bulce wymieszanej z orzechami ...i smazymy...

..przepis z proporcjami zapozyczony z "Smaki i aromaty"
autorka Pani Urzykowska

(wszystko to mozna oczywiscie zapakowac w pierogi - sa fenomenalne)

Pozdrawiam AgataW.

1. Data: 2002-02-20 09:10:02

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Wy tu się kłócicie a tu "Ewa" <e...@w...pl> tak mądrze pisze:

> [...]
> (Moim zdaniem się nie znają:-)))
> Nie byłoby może problemu gdyby nie to, że ja nie mam pomysłów na

podsmażasz lekko na oleju posiekaną drobno cebulkę, dorzucasz do tego
ugotowana kaszę (pęczak, ryż brązowy, jęczmienną drobną, kuskus, bulgur a
nawet niepaloną jędzmienną) przesmażasz chwilkę, dorzucasz rodzynek
garść, sezamu, pestek słonecznika, orzechów włoskich czy innych w
niewielkich kawałkach i co tam jeszcze ci się pod ręke nawinie.
dosypujesz kurkumy/curry/jakiejś innej mieszanki np. arabskiej ducrosa,
wiórek kokosowych i kapkę sosu sojowego. jeszcze chwilę i gotowe. taką
kaszę to można samą jeść nawet taka jest dobra.

--
veuma:t <w...@o...pl>

boli mnie brzuszek :( [odrobinkę OT]
Frytki z frytkownicy