[P] szybkie ciasteczka owsiane

1. Data: 2003-11-17 10:51:19

Temat: [P] szybkie ciasteczka owsiane
Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ostatnio w jakiejs angielskiej gazecie znalazlam przepis na szybkosciowe
ciasteczka owsiane. Mi bardzo smakuja i weszly u mnie do stalego repertuaru.

Szybkie ciasteczka owsiane:

200 g platkow owsianych (probowalam juz z blyskawicznymi i z gorskimi,
smakuja tak samo dobrze)
troche ponad plowa masla (tak na oko to dodatkowo 3 lyzki)
3 lyzki cukru (ja daje plaskie)
1 lyzka miodu (w przepisie byl syrop klonowy, ale drogie to, wiec zastepuje
miodem)
w przepisie byly dodatkowo rodzynki, ale z nich zrezygnowalam, poniewaz
palily mi sie i wychodzilo gorzkie - nie polecam

Maslo, cukier i miod stopic w rondelku, zeby wszystko sie rozpuscilo
(mieszac!!!). Do miski wsypac platki, wlac stopione skladniki i wymieszac.
Powinno wyjsc geste, toche sypkie i klejace "ciasto". Forme nasmarowac
maslem i wylozyc mase, powinna miec max. 1 cm grubosci. Uklepuje sie
najlepiej lapkami zmoczonymi zimna woda, bo strasznie sie to lepi. Piec w
temperaturze 180 stopni okolo 15-20 minut (uwaga zeby sie nie przypalilo).
Wyjac z piekarnika i po 5 minutach pokroic w kwadraty. Wazne jest to
krojenie na cieplo, bo jak zastygnie to juz tylko lamac sie da. Ciasteczka
wychodza bardzo chrupiace.

Smacznego
Magda-Slonko(Wroclaw)

1. Data: 2003-11-17 11:04:47

Temat: Re: [P] szybkie ciasteczka owsiane
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 200 g platkow owsianych (probowalam juz z blyskawicznymi i z gorskimi,
> smakuja tak samo dobrze)
=====
podaj proszę ile to jest 200 g w przeliczeniu na szklanki ;)
pozdrawiam Ania

1. Data: 2003-11-17 11:42:29

Od: "slonk0" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podaj proszę ile to jest 200 g w przeliczeniu na szklanki ;)
> pozdrawiam Ania

Oj, nie wiem, ale powiem tak: to jest pol paczki platkow (bo w paczce jest
400 g), hihihi.

Serdecznie pozdrawiam
Magda-Slonko(Wroclaw)

sos czosnkowy