Zrobilam czekolade i mam pytanie

1. Data: 2003-11-17 10:14:42

Temat: Zrobilam czekolade i mam pytanie
Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam wg przepisu podanego przez Akulke:

"CZEKOLADA DOMOWA 3

Składniki:
1\2 szkl. mleka, 1 i 1\2 szkl. cukru, 1 kostka margaryny, 2-3 łyżki kakao, 3
szkl. mleka w proszku, bakalie

Płynne mleko podgrzewać w garnku z cukrem, kakao i margaryną, aż do
rozpuszczenia składników. Zestawić z ognia i połączyć z przesianym mlekiem w
proszku i bakaliami. Dokładnie wymieszać, wyłożyć do wysmarowanej tłuszczem
formy i odstawić do ostygnięcia."

Ja dalam nieco wiecej kakao, okolo polowe pudeleczka (no, niecala), czyli
jakies niecale 50 g (to sie zmiescilo na 3 czubatych lyzkach). Zrobilam
wszystko tak, jak mowi przepis. Wyszlo bardzo smaczne, tylko... Jak sie
pozbyc grudek mleka w proszku? Za Chiny nie dalo sie tego rozmieszac.
Pozostaly drobne grudeczki i to pewnie sprawilo, ze czekolada sie ciagnala
niemilosiernie i nie dalo sie jej po ludzku ukroic. Trzeba bylo raczej
zeskrobywac z blachy. Probowalam przesiewac mleko (w proszku oczywiscie,
hehe), dodawac po troszeczke, nic z tego. Grudki robily sie i koniec. Czy
znacie jakis sposob, zeby to wszystko ujarzmic?

Kruszyna
czekoladowe antytalencie
--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-11-17 13:59:28

Temat: Re: Zrobilam czekolade i mam pytanie
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grudki robily sie i koniec. Czy
> znacie jakis sposob, zeby to wszystko ujarzmic?

Wlewam płyny do mleka przesianego, a nie odwrotnie. Czasem mi się tez
robiły - pomaga blender, prawie całkiem rozbija grudki, ale trzeba ostrożnie
podgrzewać, bo jak się studzi , to twardnieje.

Dorota

1. Data: 2003-11-17 18:23:13

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, i jeszcze zamiast margaryny daję pół lub 3/4 kostki masła.

D.

1. Data: 2003-11-18 08:42:15

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota***" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Aha, i jeszcze zamiast margaryny daję pół lub 3/4 kostki masła.

Dzieki :) Nastepnym razem zastosuje sie do Twoich wskazowek. Smak jest
niebianski, wiec warto sie drugi raz pomeczyc. :)

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

Pierniczki [P]
jak szybko i zdrowo pochrupac
A ja chwalę bułeczki Sylwii (syso)
zmywarka glosnosc 57 db
Jak zmierzyc zawartosc alkoholu w winie?