zmywarka glosnosc 57 db

1. Data: 2003-11-17 07:33:06

Temat: zmywarka glosnosc 57 db
Od: "Grzegorz" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc zamierzam kupic na promocji zmywarke whirlpool adp539
ma ona glosnosc 57 db.
czy to nie jest za duzo. nie bedzie huczala jak samolot odrzutowy
bosche maja ok 50 db. czy to jest duza roznica te 50 db a 57 db.

gregory GG 2434398

howuser&userid=38525

1. Data: 2003-11-17 11:54:48

Temat: Re: zmywarka glosnosc 57 db
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <N...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bp9tak$585$1@news.onet.pl...
> [...]
> czy to nie jest za duzo. nie bedzie huczala jak samolot odrzutowy
> bosche maja ok 50 db. czy to jest duza roznica te 50 db a 57 db.

Mam zmywarkę bosha, koleżanka ma whirpoola. Dla mnie różnica jest _bardzo_
istotna.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-17 12:06:57

Od: "Grzegorz" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

to co ten whirlpool kolezanki jest glosniejszy?

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bpaclk$l1q$1@news.onet.pl...

1. Data: 2003-11-17 12:11:43

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <N...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bpadc4$n9o$1@news.onet.pl...
> to co ten whirlpool kolezanki jest glosniejszy?

jest... Hałas ze zmywarki pochodzi od przepływu wody. (Jeśli brzęczą
naczynia, to znaczy, że są źle ułożone i trzeba jest dobrze ustawić). Zobacz
jak są wygłuszane rurki od wody w boshu i porównaj z whorpoolem, który nie
ma żadnego wygłuszenia... Najlepiej widać to na modelach do zabudowy.

1. Data: 2003-11-17 16:51:04

Od: "Andrzej" <andrewww.<nospam>@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy to nie jest za duzo. nie bedzie huczala jak samolot odrzutowy
> bosche maja ok 50 db. czy to jest duza roznica te 50 db a 57 db.

W akustyce 7dB to trochę więcej niż 4x głośniej

1. Data: 2003-11-17 20:29:05

Od: pover <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz napisał:

> [...]
> czy to nie jest za duzo. nie bedzie huczala jak samolot odrzutowy
> bosche maja ok 50 db. czy to jest duza roznica te 50 db a 57 db.
3 db to głośność razy dwa
czyli 4 i coś razy głośniejsza

1. Data: 2003-11-18 10:44:55

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

pover wrote:

> 3 db to głośność razy dwa
> czyli 4 i coś razy głośniejsza

macie prawie rację, fizycznie pasuje. Tylko człowiek jest nieliniowy (no
i dobrze mu z tym). Podwojenie odczuwanej głośności to ok. 10dB. 7dB to
trochę mniej, niż 2x głośniej.

Waldek

1. Data: 2003-11-18 10:55:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3FB9F827.5010906@ukbf.fu-berlin.de...

> macie prawie rację, fizycznie pasuje. Tylko człowiek jest nieliniowy (no
> i dobrze mu z tym). Podwojenie odczuwanej głośności to ok. 10dB. 7dB to
> trochę mniej, niż 2x głośniej.

A co to jest twoim zdaniem odczuwalna głośność?

1. Data: 2003-11-18 11:00:56

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska:

> A co to jest twoim zdaniem odczuwalna głośność?

To jest to, co słyszysz. Do tego celu bierze się grupę ludzi różnej
płci, rasy, religii, wieku. W sumie parę tysięcy osób. Muszą mieć zdrowe
uszy (audiogram się robi). Każdy wg siebie określa progi głośności w
zależności od częstotliwości i ciśnienia akustycznego. Przynajmniej tak
mi powiedział kolega z sąsiedniego biurka, a on w końcu audiolog i
prowadzi wykłady w tym zakresie, więc powinien wiedzieć.
W końcu pracuję w klinice otolaryngologicznej.

Waldek

1. Data: 2003-11-18 11:12:26

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3FB9FBE8.3040003@ukbf.fu-berlin.de...
> [...]
> prowadzi wykłady w tym zakresie, więc powinien wiedzieć.
> W końcu pracuję w klinice otolaryngologicznej.

To co ja mam wyuczona umiejętność odliczania co 3 dB?
A może mam niską tolerancję hałasu?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Jak zmierzyc zawartosc alkoholu w winie?
najbardziej kaprysne potrawy
Cinamon rolls - ktos potrafi?
mozic kokosanki?
gołąbki