A ja chwalę bułeczki Sylwii (syso)

1. Data: 2003-11-17 08:28:53

Temat: A ja chwalę bułeczki Sylwii (syso)
Od: "KasiaA" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis zaczerpnęłam z tej grupy. Wyszły genialne. Kruche, świetne w smaku,
moja młodsza córka zładła jedną jeszcze ciepłą mrucząc z zadowolenia,
starsza, totalny niejadek po zjedzeniu pierwszej dopytywała się czy ta,
którą dostaje na śniadanie (kolację) to na pewno z mojego pieczenia. Sylwii
dziękuję za przepis :-)

Sylwio, w swoim poście pisałaś o przepisie na bułeczki razowe, który miałaś
podac dla zainteresowanych. Wtedy zainteresowanych nie było, teraz ja
jestem. Czy mogłabym prosić?

pozdrawiam
Kasia

PS. Cytuję przepis na bułeczki:

B i a l e b u l e c z k i Sy l w i i

Jesli chodzi o make, to ja daje pszenna chlebowa, ktora kupuje u nas w
piekarni, bo w sklepach takich nie ma.

230 ml wody (cieplej)
2 lyzki cukru lyzeczka soli
3 dkg masla stopionego albo zmiekczonego albo 2-3 lyzki oliwy
3 dkg mleka w proszku pelnego (ok. 2 czubate lyzki)
50 dkg maki
3 dkg swiezych drozdzy lub paczka (7 g) suszonych

I w takiej kolejnosci jak napisalam wrzucasz do maszynki. Ma sie uformowac
kulka w trakcie wyrabiania, jesli sie za bardzo klei to dodaj troszke maki,
ale zeby nie bylo za twarde. I zostaw na cykl wyrabiania. Potem wyjmujesz i
formujesz bulki itp. Zostaw do wyrosniecia, ja zostawiam zawsze na papierze
do pieczenia, odchodzi zamieszanie ze smarowaniem itp i jak podrosnie (ok.
30-50 minut) posmaruj bialkiem roztrzepanym z odrobina zimnej wody i do
pieca na ok. 20 min. temp. 180 stopni.

1. Data: 2003-11-17 17:13:41

Temat: Re: A ja chwalę bułeczki Sylwii (syso)
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> 3 dkg mleka w proszku pelnego (ok. 2 czubate lyzki)

to jest to takie pelnie, nie granulowane?

1. Data: 2003-11-18 08:22:02

Od: "KasiaA" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...pl> napisał(a):

> Użytkownik "KasiaA" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> to jest to takie pelnie, nie granulowane?

Ja kupiłam pełne w proszku, ale nie niebieskie tylko mniejsze opakowanie -
25 dag produkcji Ovita Nutricia.

Kasia

1. Data: 2003-11-18 16:56:24

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

a myslisz, ze jakby dodala zwykla pszenna make, to by bylo ok? nigdzie nie
widzialam tej chlebowej... te buleczki wychodza takie slodko-chalkowe?

1. Data: 2003-11-19 13:27:40

Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...pl> napisał(a):

> a myslisz, ze jakby dodala zwykla pszenna make, to by bylo ok? nigdzie nie
> widzialam tej chlebowej... te buleczki wychodza takie slodko-chalkowe?

Oczywiście zapomniałam napisać, ja przecież też nie piekłam z mąki chlebowej
bo jej nie mam. Piekłam jedną porcję z mąki poznańskiej, drugą porcję z mąki
babuni (typ 650). A bułeczki wychodzą podobne w smaku do sklepowych bułek
maślanych, nadają się do kanapek, jadłam taką również z bigosem. "Mamo,jak
ja lubię te twoje bułki", tak mi powiedziała wczoraj córa.

Kasia

1. Data: 2003-11-19 17:41:26

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Wyszły genialne. Kruche, świetne w smaku,

Sylwii
> dziękuję za przepis :-)

Bardzo sie ciesze, ze smakowaly. :-)) Robilas je tez w maszynce? >

> Sylwio, w swoim poście pisałaś o przepisie na bułeczki razowe, który
miałaś
> podac dla zainteresowanych. Wtedy zainteresowanych nie było, teraz ja
> jestem. Czy mogłabym prosić?

Po prostu dajesz zamiast czesci maki bialej make razowa. Ja nie lubie takich
calkiem razowych bulek, wiec najczesciej daje ok 200g razowej na 300g bialej
maki. Ale moje dzieci niestety wola biale bulki, wiec w sumie razowe pieke
rzadko.Ostatnio zamiast cukru daje miod, a zamiast wody i mleka w proszku po
prostu zwykle mleko. Lubie buleczki z ziarnami, ale moj starszy synek
namietnie wszystko wydlubuje z wypiekow, wiec tez sobie darowalam. :-)>

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-11-19 17:46:59

Od: "syso" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> a myslisz, ze jakby dodala zwykla pszenna make, to by bylo ok?

Jasne, ja robie roznie, ostatnio nie chce mi sie jechac do piekarni po make
chlebowa, wiec nawet chleb pieke z 650. A buleczki to najczesciej z
luksusowej albo wroclawskiej i jest dobrze.

nigdzie nie
> widzialam tej chlebowej... te buleczki wychodza takie slodko-chalkowe?

Nie delikatne, biale. Cukru (lub miodu) daje sie bardzo malo, wiec nie sa
slodkie. Mozna dac troche wiecej cukru i maselka i wowczas beda maslane. :)

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-11-20 08:59:40

Od: "KasiaA " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Bardzo sie ciesze, ze smakowaly. :-)) Robilas je tez w maszynce? >

Tak, w maszynce. Ja nie mam siły i cierpliwości do zagniatania ciasta.

> [...]
bialej
> maki. Ale moje dzieci niestety wola biale bulki, wiec w sumie razowe pieke

Moje dzieci też wolą białe, choć czasem chcę im przemycić coś z pełniejszej
mąki.

Dzięki za przepisy. :-)

pozdrawiam
Kasia

zmywarka glosnosc 57 db
Jak zmierzyc zawartosc alkoholu w winie?
najbardziej kaprysne potrawy
Cinamon rolls - ktos potrafi?
mozic kokosanki?