najbardziej kaprysne potrawy

1. Data: 2003-11-16 10:33:52

Temat: najbardziej kaprysne potrawy
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy macie takie potrawy, ktore mimo, ze robicie czesto czy co jakis czas, to
nigdy nie wiecie, czy wyjda? ja tak mam ze wszysckim, co zawiera w swym
przepisie drozdze. jak wyrosnie pieknie, innym razem slabiej, nie wiem
dlaczego...

1. Data: 2003-11-16 19:38:27

Temat: Re: najbardziej kaprysne potrawy
Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik rena napisał:

> [...]
> nigdy nie wiecie, czy wyjda? ja tak mam ze wszysckim, co zawiera w swym
> przepisie drozdze. jak wyrosnie pieknie, innym razem slabiej, nie wiem

Jasne!
Robię pirogi z ciasta francuskiego z nadzieniem warzywnym, smażone na
głębokim oleju. I za każdym razem nie wiem czy uda mi się je tak
zawinąć, by się nie rozpadły. Robię raz na 2 lata... w tamtym roku się
rozp* :(
Może za rok nabiorę chęci i spróbuję. Bo tak w ogóle pyszne są...
Niestety, tylko mój ex- potrafił je tak robić, że zawsze wychodziły :(

Eulalka

1. Data: 2003-11-16 20:12:18

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ja bym mogła prosić o przepisik na te pierożki?
Omija mnie robienie świąt w tym roku ze względu na mój błogosławiony stan,
ale obiecałam zrobić coś extra. Te pierogi powalą ich z nóg.

z góry dziękuję i pozdrawiam.

1. Data: 2003-11-17 09:30:46

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piernik
zdecydowanie piernik, tzn. inaczej - ja wiem, że on NIGDY nie wyjdzie.
I naleśniki...
A drożdżowe odkąd robię z przepisu grupy (tego z książki Musierowicz -
placek drożdżowy wielkopolski czyli rozrzutność raz na tydzień) - to zawsze
wychodzi, nie ma bata.:)

--
KingAM

"things are not always as they seem to be"
* al pacino* recruit*

1. Data: 2003-11-17 13:52:42

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> czy macie takie potrawy, ktore mimo, ze robicie czesto czy co jakis czas,
> nigdy nie wiecie, czy wyjda?

Biszkopt - jeszcze nigdy mi nie wyszedł, czy mieszałam w jedną, czy różne
strony itp.
Ponoć to oznaka, że mam zły charakter :-/

Sowa

Za to wszelkie drożdżowe wychodzą mi pięknie,
choć nie mam zdrowia zagniatać ich tyle co ponoć trzeba :-)

1. Data: 2003-11-17 14:06:37

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:
> ja tak mam ze wszysckim, co zawiera w swym
> przepisie drozdze.

mam ten sam problem :) mniej wiecej co drugi raz cos mi nie wychodzi z
ciastem drozdzowym, a to zakalec, a to nie wyrosnie - zaczalem sie juz
do tego przyzwyczajac :)))
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-17 14:07:01

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Biszkopt - jeszcze nigdy mi nie wyszedł, czy mieszałam w jedną, czy różne
> strony itp.
> Ponoć to oznaka, że mam zły charakter :-/

Ojej, to ja tez mam zly... To znaczy srednio zly, bo biszkopt da sie zjesc,
ale puszystym i lekkim nazwac go nie mozna.
Chyba, ze robie go tak:
4 jajka + 1 szkl. maki - ubijam mikserem 8 min.
3/4 szkl. maki + 1/2 lyzeczki proszku - wmieszac delikatnie
Piec 30 min. w 180 stopniach.

No ale to jest z proszkiem, wiec mozemy to nazwac "pseudobiszkoptem" ;).
Rosnie mi to zazwyczaj znacznie wyzej, niz biszkopt z 5 jaj z przepisu Magdy
B.

Ale dzieki, Sowa, przynajmniej wiem, czemu mi biszkopt nie wychodzi ;). Nie
bede zwalac na niewinny piekarnik ;).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-11-17 21:19:46

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisała:

> Ojej, to ja tez mam zly... To znaczy srednio zly, bo biszkopt da sie zjesc,
> ale puszystym i lekkim nazwac go nie mozna.
> Chyba, ze robie go tak:
> 4 jajka + 1 szkl. maki - ubijam mikserem 8 min.

I tu tkwi przyczyna ;-)
Ubijasz jajka z maka, wiec skad ma sie wziac puszystosc biszkoptu? ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-11-18 07:56:08

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@b...lublin.pl> napisał w wiadomości

> I tu tkwi przyczyna ;-)
> Ubijasz jajka z maka, wiec skad ma sie wziac puszystosc biszkoptu? ;-)

Hihi, oczywiscie to mial byc cukier :D.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

Cinamon rolls - ktos potrafi?