Strona główna Grupy pl.soc.edukacja PISA i analfabetyzm

Grupy

Szukaj w grupach

 

PISA i analfabetyzm

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2001-12-07 12:32:55

Temat: PISA i analfabetyzm
Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) szukaj wiadomości tego autora

Czy zauważyliście Państwo prezentację wyników badania
Międzynarodowego Programu Badania Umiejętności Uczniów PISA?
Nie chodzi mi o zatrważajace wyniki tej konfrontacji polskiej szkoły
ze światem, ale o wykresy 1 i 2 w raporcie zamieszczonym na stronach
NENiSu.
Jak tu mówić o poziomie szkoły, skoro przedstawiciele najwyższych instancji
oświatowych wykazują sie kompletnym analfabetyzmem w zakresie
prezentacji danych? Jak można było użyty typ wykresu (liniowy) zastosować
do prezentacji zależności, w której argument ma charakter dyskretny
(państwo)?
Toż to braki na poziomie pierwszych stron elementarza!

MP

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2001-12-07 13:58:15

Temat: Re: PISA i analfabetyzm
Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Pawlowski" <M...@f...edu.pl> napisał w
wiadomości news:3C10B6BF.3000906@fuw.edu.pl...
> Czy zauważyliście Państwo prezentację wyników badania
> Międzynarodowego Programu Badania Umiejętności Uczniów PISA?
> Nie chodzi mi o zatrważajace wyniki tej konfrontacji polskiej szkoły
> ze światem, ale o wykresy 1 i 2 w raporcie zamieszczonym na stronach
> NENiSu.
> Jak tu mówić o poziomie szkoły, skoro przedstawiciele najwyższych
instancji
> oświatowych wykazują sie kompletnym analfabetyzmem w zakresie
> prezentacji danych?
[ciach]
> MP
>
> --
> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja
A bo to od wczoraj wiadomo, że szewc bez butów chodzi?
BTW jest cień nadziei. Wszedłem był dziś na stronkę firmy oferującej
kompletne rozwiązania do wdrażania nauczania na odległość. Nie wiem co to
jest warte w sensie informatycznym, ale stronka swoją jakością graficzną i
programistyczną - IMHO - jest powalająca. Merytorycznie pewnie się poprawią
i rozbudują. Zresztą - będę im kibicował. Oni raczej nie popełniliby takiego
byka.
A może to tylko taka Licentia poetica MENiSa???
pozdrowionka ślą sfrustrowane schizofrenicznie
zairazki


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-12-08 07:43:59

Temat: Re: PISA i analfabetyzm
Od: Krzysztof Kudlacik <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Demon internetowy "zairazki" <z...@p...onet.pl> napisał wiadomość
news:9uqhun$s3d$1@news.tpi.pl:

> Nie wiem co
> to jest warte w sensie informatycznym, ale stronka swoją jakością
> graficzną i programistyczną - IMHO - jest powalająca.

Zgadza się -żenada.
Pozdrawiam, Krzysztof Kudłacik
--
.:. Polska Sieć Filozoficzna : http://psf.org.pl
GH/GP/GSS d- s:+ a35 C++ L+ W+++ N++ K- w O-- M-- PS--- PE+ Y+ PGP++ t---
5-- X++++ R- b++ DI- D-- G e+++ h---- r+++ z+++

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-12-08 07:44:00

Temat: Re: PISA i analfabetyzm
Od: Krzysztof Kudlacik <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Demon internetowy M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) napisał
wiadomość news:3C10B6BF.3000906@fuw.edu.pl:

> Czy zauważyliście Państwo prezentację wyników badania
> Międzynarodowego Programu Badania Umiejętności Uczniów PISA?
> Nie chodzi mi o zatrważajace wyniki tej konfrontacji polskiej szkoły
> ze światem, ale o wykresy 1 i 2 w raporcie zamieszczonym na stronach
> NENiSu.

Czy możesz podać URL? (nie sidzę teraz w necie)
Pozdrawiam, Krzysztof Kudłacik
--
.:. Polska Strona The Bat! : http://thebat.pl
GH/GP/GSS d- s:+ a35 C++ L+ W+++ N++ K- w O-- M-- PS--- PE+ Y+ PGP++ t---
5-- X++++ R- b++ DI- D-- G e+++ h---- r+++ z+++

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-12-10 11:57:28

Temat: Re: PISA i analfabetyzm
Od: M...@f...edu.pl (Marek Pawlowski) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Kudlacik wrote:

>> Nie chodzi mi o zatrważajace wyniki tej konfrontacji polskiej szkoły
>> ze światem, ale o wykresy 1 i 2 w raporcie zamieszczonym na stronach
>> NENiSu.
>
>
> Czy możesz podać URL? (nie sidzę teraz w necie)
>
Już się robi:
http://www.men.waw.pl/aktual/oswiata/pisa.htm

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2001-12-10 15:57:58

Temat: Re: PISA i analfabetyzm
Od: Wladyslaw Majewski <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Jak tu mówić o poziomie szkoły, skoro przedstawiciele najwyższych instancji
> oświatowych wykazują sie kompletnym analfabetyzmem w zakresie
> prezentacji danych?

Istotnie, wyjątkowa bzdura!

Dziwię się jednak trochę, że nikt w tej grupie nie skomentował wyjątkowo
bzdurnego i nieuczciwego komentarza Piotra Pacewicza, który ukazał się
na pierwszej stronie środowej Gazety Wyborczej.

Jest to zresztą przypadek szczególnie zabawny przypadek ze względu na
swój rekurencyjny charakter -
Komentator nie zrozumiał prostego, krótkiego raportu o kłopotach, jakie
uczniowie szkół zawodowych mają ze zrozumieniem znacznie trudniejszych
tekstów...

Nie zrozumiał komentowanego materiału i oburzył się...
- nie na Gazetę, która zatrudnia analfabetę jako komentatora,
- nie na szkoły, które sam ukończył niewiele umiejąc,
- nie na trządy, które takie zróżnicowanie szkolnictwa pogłębiały,
- nie na reformę, która przed nauczycielem wprowadzila wymóg płacenia za
bezsensowne kursy zamiast uczenia w szkole,

...lecz na szkoły i nauczycieli, którzy z tak fatalnie przygotowanymi
uczniami muszą pracować i na nowy rząd, który próbuje im to zadanie choć
trochę ułatwić.

Tekst Piotra Pacewicza zasługuje na nominację do Ig-Pulitzera roku za
bzdurę roku w kategorii komentarza - ani jedno słowo nie ma związku z
faktami ani sensu:

1. badania PISA dotyczyły absolwentów szkół podstawowych i szkoła
średnia (liceum lub szkoła zawodowa) nie miała wpływu na ich wynik.
2. badania przeprowadzono jeszcze PRZED reformą.
3. reforma (wprowadzenie gimnazjów) zapewne niewiele tu zmieni, gdyż
zróżnicowanie powstaje w klasach 1-3, a reforma nie obniżyła wielu
obowiązku szkolnego, a obniżenie stopnia organizacyjnego szkół
podstawowych jeszcze bardziej osłabiło najmniejsze szkoły. Jeśli
centralizacja gimnazjów (bez rozwiązania problemu dowożenia!) może
kiedyś dać rezultaty, to nie w pierwszych latach po reoganizacyjnym
bałaganie. Dobra szkoła kształtuje się latami.
4. przemianowanie szkół zawodowych na licea nie zmieniłoby stopnia
przygotowania młodzieży tam trafiającej ani nie stoworzyłoby w magiczny
sposób stu tysięcy dobrych nauczycieli i piciu tysięcy dobrze
wyposażonych szkół - zwłaszcza, ze zgodnie z reformą zadaniem
nauczycieli nie miało być nauczanie, lecz polityczne i finansowe
wspieranie ówcześnie rządzących partii i stronnictw.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Prowokacja :)
Promotor edukacyjny
Witam
informatyka
Magiczna Wyprawa dla dzieci

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju

zobacz wszyskie »