PIWO i jego wplyw na uklad pokarmowy

1. Data: 2003-09-08 14:20:45

Temat: PIWO i jego wplyw na uklad pokarmowy
Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Interesuje mnie wplyw piwa (zwykle, jasne, lager 5-6 % vol.alk.) spozywanego
czesto i w duzych ilosciach (do ok. 2 litrow dziennie) na zdrowie (pomiajac
aspekt
choroby uzaleznienia), szczegolnie na uklad pokarmowy. Czy bardziej typowym
skutkiem
bedzie nadkwasota, a moze niedokwasota? Jakie skutki moze miec takie
intensywane spozywanie piwa
jesli chodzi o chorobe wrzodowa, nowotwory?
Czynnikiem dodatkowym jest palenie tytoniu.

pozdrawiam serdecznie
mdr

2. Data: 2003-09-08 15:15:29

Temat: Re: PIWO i jego wplyw na uklad pokarmowy
Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
(pomiajac
> aspekt
> choroby uzaleznienia), szczegolnie na uklad pokarmowy. Czy bardziej

Moj sasiad _pijal_ okolo 2 litry dziennie piwa (4 puszeczki, czasem nawet
6). Dorobil sie cukrzycy i marskosci watroby. Wyszedl z wojska i przeszedl
na rente (bo w Polsce jest renta dla pijakow)... kilka miesiecy nie minelo i
chlop sie przewrocil uderzajac w glowe (wczesniej tez mdlal) i po wspanialej
pracy lekarzy w slupskim szpitalu zmarl.
I teraz nie wiadomo czy zmarl w wyniku "awarii" watroby (przez to zemdlal)
czy moze przez ten krwiak, pewnie jedno i drugie sie do tego przyczynilo.
Tak wiec piwsko nie jest takie zdrowe.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

3. Data: 2003-09-08 18:57:19

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Renta dla pijakow jest w kazdym
> cywilizowanym kraju. Polska nie jest wyjatkiem.

Hehe... Polska cywilizowana :-)

4 piwska (6%) = 2 dm^3
6% z 2 dm^3 daje... 120 cm^3 czyli 2/3 szklaneczki spirytusu dziennie. 6 piw
to juz szklaneczka. Nie wiem czy to zdrowe.

--
Norbert nienawidzacy pijaczkow
www.zdjecianorberta.prv.pl

4. Data: 2003-09-08 19:34:47

Od: "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "db501" <d...@t...net> napisał w wiadomości

> "Norbert" <p...@n...gg> wrote in message

Ale dla wielu ludzi 2 litry piwa dziennie to niewiele i
> nic im nie jest. To zalezy od organizmu. .

Jak rozumieć "nic im nie jest" ? Są totalnie pijani !!!!!! A po jakimś tam
okresie ich organizm znajduje się w totalnej ruinie. Na przykład 1 litr piwa
przez rok codziennie. Nerki które pracują grubo ponad normę reagują
fatalnie.Często reagują stanem zapalnym nadmiernie obciążone.Moczopędne piwo
wypłukuje sole mineralne z organizmu i mamy ich totalny niedobór którego nie
zastąpimy niczym. Powoduje to podatność na złamania, a w przypadku złamań
brak zrastania się kośći [znam przypadki, że po roku nie zrosła się kość u
niby zdrowego mężczyzny -piwosza!!!!!]. A braki magnezu i wapnia powodują
zakwaszenie organizmu z wieloobjawowymi fatalnymi skutkami [delirka!]. Brak
w organiżmie witamin grupy B, oraz A które żle współgrają z alkocholem.
Braki pierwszej objawiają się często występującymi u piwoszy "korzonkami" ,
zaś drugiej między innymi złą regeneracją ślużówki i stąd charakterystyczny
zachrypnięty głos piwosza. ITD ITD

Uwaga: Nie jestem lekarzem i moje opinie mogą być niezgodne z wiedzą
medyczną !

Stan

5. Data: 2003-09-08 20:41:35

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy moze przez ten krwiak, pewnie jedno i drugie sie do tego przyczynilo.

Wierze ze tak bylo. Ale dla wielu ludzi 2 litry piwa dziennie to niewiele i
nic im nie jest. To zalezy od organizmu. Renta dla pijakow jest w kazdym
cywilizowanym kraju. Polska nie jest wyjatkiem.

6. Data: 2003-09-08 20:58:36

Temat: Odp: PIWO i jego wplyw na uklad pokarmowy
Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Dziekuje za glosy, ale dyskusja wydaje mi sie w dziwnym kierunku
idzie.
Co do "pijaczkow" to, przynajmniej na liscie medycyna, powinno sie miec na
uwadze,
iz sa to ludzie chorzy...po prostu ( i dlatego renta - choc jej ekonomiczne
dzialanie profilaktyczno - zapobiegawcze
jest wysoce dyskusyjne - sie nalezy).
Pijaczkowie - to okreslenie zreszta bardziej socjologiczne niz medyczne
(wiaze sie z ocene i postrzeganiem sposobu bycia, zachowania po spozyciu,
miejsca jednostki w hierarchi..) - a co Panowie powiecie
na pijacych grubo wiecej dziennie adwokatow, politykow, lekarzy (nie tylko
znakomitych chirurgow..)?
Pijaczkowie? Oczywiscie, tak..ale uproszczenie jest tu wrogiem merytorycznej
wypowiedzi.

> Jak rozumieć "nic im nie jest" ? Są totalnie pijani !!!!!!
Bzdura. Co to dla Ciebie znaczy ? Traca film? Po 2 litrach piwa?
Masz widac bardzo slaba glowe.

> [...]
> niby zdrowego mężczyzny -piwosza!!!!!]. A braki magnezu i wapnia powodują
> zakwaszenie organizmu z wieloobjawowymi fatalnymi skutkami [delirka!].

Znam bliski przyklad - ponad 2 litry piwa codziennie od 6 - 7 lat - zero
takich objawow, dobre zdrowie.
Ciekawostka: odstawienie piwa w zimie na 2 - 3 dni : automatyczne
przeziebienie.
Swoja droga ciekaw jestem na ile prawdziwe sa informacje o tym, iz w
szyszkach chmielowych
znajduje sie anturalny antybiotyk chroniacy przed m.in. gruzlica (podobno
piwowarzy w ogole nie chorowali).

Oczywisie szkodliwosc picia alkoholu to sprawa osobnicza, tak z cytowanym
przykladem krolowej matki czy
doloze Churchilla czy Molotowa ( moj znajomy, lekarz medycyny sadowej,
opowiadal, ze jak kroil totalna alkoholiczke byl zdumiony ze watrobe miale
czysciutka jak dziecko). Tak wiec oczywiscie - jednego zabije,
a innemu nawet pomoze. Co, realnie oceniajac, daje mi asumpt do stwierdzenia
ze zdrowiej jednak nie pic.
Ale nie o to idzie w tym topicu ! :)

Brak
> w organiżmie witamin grupy B, oraz A które żle współgrają z alkocholem.

podobno piwo ma mnostwo wit. B

> [...]
,
> zaś drugiej między innymi złą regeneracją ślużówki i stąd

taa..
zachrypnięty głos
a smooth ?

> Uwaga: Nie jestem lekarzem i moje opinie mogą być niezgodne z wiedzą
> medyczną !

Ja oczywiscie rowniez nie jestem lekarzem.
Swoje odpowiedzi kieruje zarowno do kolegi Norberta, ktora zdaje mi sie
wyjatkowo uprzedzony
do "pijaczkow". Kolega Norbert jest lekarzem? Mam nadzieje ze nie.

pozdrawiam serdecznie
Mdr

7. Data: 2003-09-08 21:44:04

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej szklanka 40% alkoholu. Przez caly dzien to niewiele dla zdorwego
> faceta. Matka krolowej wypijala butelke dzinu dziennie i zyla ponad 100
lat.

Mam pytanie... czy ja cos zle policzylem? Chyba nie.
4 piwska (6%) to 120 centymetrow szesciennych etanolu (alkoholu etylowego,
C2H5OH) a to juz troszke ponad pol szklanki. 6 piw to juz prawie szklanka.
Prosze nie wmawiajcie nikomu ze wypijanie butlki dzinu dziennie jest zdrowe
przy pomocy jakiegos przykladu. Mozna podac tysiace przypadkow ktore
prowadza do uzaleznien, rozpadu rodziny, chorob... a ze sobie "krolowa"
pociagala... kto wie moze dozylaby 120 lat gdbyby nie trinkowala.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

8. Data: 2003-09-08 21:58:26

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> innych przyczyn niz piwo. Ludzie pijacy nisko procentowy alkohol sa
zdrowsi
> niz abstynenci. Na przyklad nie sa podatni na takie wstretne choroby jak
> Alzheimer's.

Jakies wyniki badan prosze :-)

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

9. Data: 2003-09-08 22:19:38

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2003-09-08 22:39:17

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Twoje liczenie jest bardzo niejasne
> 2 litry 5% piwa to tyle co 0.25 litra 40% alkoholu
> Na internecie jest wiele kalkulatorow do przeliczenia na przyklad:

Co mnie obchodza kalkulatory... taki rzeczy liczy sie w glowie.
Byla mowa nawet o ilosci wiekszej niz 4 puszeczki i zblizamy sie do
szklaneczki spirytusu juz dla piw 6%.
Fakt roznica jest ogromna pomiedzy piwem 5% a np 7% ale smakosz wypijajacy 4
puszczki wezmie pewnie ta na ktorej bedzie wieksza liczba.

--
Norbert
www.zdjecianorberta.prv.pl

Adres tej witryny