PNĄCA RÓŻA

1. Data: 2001-07-05 07:41:58

Temat: PNĄCA RÓŻA
Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Dlaczego moja pnąca róża wygląda jak ochlapana błotem ? poza tym jej listki
dziwnie się poskręcały.

2. Data: 2001-07-06 07:09:27

Temat: RE: PNĄCARÓŻA
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: margaretka

> Witam !
> Dlaczego moja pnąca róża wygląda jak ochlapana błotem ?
> poza tym jej listki
> dziwnie się poskręcały.

Pochlapana błotem? Czy to błoto jest czarne czy rude/brązowe?

Jeżeli czarne, to mamy do czynienia z czarną plamistością liści, jeśli
rude to prawdopodobnie rdza. Uwaga - obie choroby bardzo zarażliwe i
należy albo intensywnie ochraniać chemicznie, albo decydować się na
odmiany odporne na choroby grzybowe.

Na rdzę sugeruję oprysk miedzianem, na czarną plamistość... Nie
pamiętam, ale w każdym sklepie ogrodniczym doradzą, ewentualnie dadzą
ulotki do poczytania.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

3. Data: 2001-07-06 17:16:05

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl>
napisał w wiadomości
p.com.pl...
> From: margaretka

> Pochlapana błotem? Czy to błoto jest czarne czy rude/brązowe?

Listki zrobiły sie białe, wyglądaja jak opryskane wapnem. Do tego listki tej
róży są dziwnie poskręcane. To jest młody krzak róży, na którym ostatnio
pojawił się biały kwiat - niestety już go nie ma.
Zauważyłam wcześniej, że oprócz tych jasnych listków na róży jest kilka
małych białych owadów (wyglądających jak paproszki).
Na razie opryskałam różę środkiem na grzybicę i na pasożyty.
Pozdrawiam i dziękuję m a r g a r e t k a

4. Data: 2001-07-08 21:00:38

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na razie opryskałam różę środkiem na grzybicę i na pasożyty.
> Pozdrawiam i dziękuję  m a r g a r e t k a

Masz właśnie przyjemność obserwować w naturze mączniaka prawdziwego róży, a nie
jest to przyjemne (mam na dwóch). Zdecydowanie gorsz sytuacja występuje na róży
rosnącej przy ścianie na wystawie Pd niż na Pn. Myślę, że sąsiedztwo beczki na
wodę do podlewania ma tu znaczenie decydujące (wyższa wilgotność powietrza).
Pozbyć się tego można:
- wycinając (przynajmniej) najbardziej porażone pędy;
- opryskując: Rubiganem, Saprolem, Folicurem a podobno również Bioczosem, co
ok. 7 dni.
Pamiętaj, żeby jak najmniej zwilżać liście i że dobre warunki (stanowisko i
nawożenie) podnoszą odporność. Moje róże są jednak (jak na razie żywym) dowodem
na to, ze to jednak nie wystarcza ;-(

5. Data: 2001-07-09 08:13:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Miałam ostatnio okazję oglądać starą odmianę róży pnącej: drobne liście,
drobniutkie różowe pełne kwiatuszki w bukietach. Dosłownie spalona przez
mączniaka. Parę metrów dalej - inna odmiana- ani śladu paskudztwa. Naprawdę
warto dobierać wytrzymalsze odmiany.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-07-11 09:43:24

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pamiętaj, żeby jak najmniej zwilżać liście i że dobre warunki (stanowisko
> nawożenie) podnoszą odporność. Moje róże są jednak (jak na razie żywym)

Dziękuję za radę, na pewno zastosuje Pana metody.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

Woda dla roślin
Programy komputerowe
Komary