POMÓŻCIE - Chce zostać rolnikiem...

11. Data: 2005-05-23 20:17:28

Temat: Re: POMÓŻCIE - Chce zostać rolnikiem...
Od: "Tytus" <S...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> Oj chyba nie. Jakies wyksztalcenie w tym kierunku trzeba miec.

Na jakiej podstawie tak sadzisz?

12. Data: 2005-05-23 20:27:13

Od: "tiny" <n...@d...spamu> szukaj wiadomości tego autora

> chce zostać rolnikiem i kupić gospodarstwo, ale nie mam ukończonych
> żadnych
> szkół o kierunku rolniczym,
> jak to można obejść aby uszczknąć coś z pieniędzy unijnych,

co za zenada!!
chce byc rolnikiem?
czy uszczknac cos z pieniedzy unijnych?

Boze chron nas przed takimi rolnikami!

13. Data: 2005-05-23 20:55:55

Od: "katarzyna ms" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@s...pl (Tadeusz Smal) napisał(a):

> reasumujac
> na zakup czy odziedziczenie ziemi rolniczej potrzebny jest papier
> :)<

to bez sensu, ale dziekuje za odpowiedz.
katarzyna

14. Data: 2005-05-23 21:04:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

tiny wrote:

> co za zenada!!
> chce byc rolnikiem?
> czy uszczknac cos z pieniedzy unijnych?
>
> Boze chron nas przed takimi rolnikami!
:)
jak dla mnie
to sie czlowieka niepotrzebnie czepiacie
:)
moralizowac to na pl.rec.pregierz
:)
gosciu zobaczyl w tv tort postaci doplat unijnych
i zaczal kombinowac jakby uszcznaknac kawalek dla siebie
:)
dla mnie to naturalne i normalne
a ze to co roi sie jemu jako tort
to kawalek ciezkiego chleba posypany ewentulnie z wierzchu
cukrem w postaci doplat bezposrednich
to juz calkiem inna sprawa
:)
a te unijne doplaty nie pokrywaja strat
wystarczy popatrzec na ceny nawozow paliwa
a jednoczesnie spadek ceny zboz itp
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

15. Data: 2005-05-23 21:12:05

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

katarzyna ms wrote:

> to bez sensu, ale dziekuje za odpowiedz.
> katarzyna
:)
takie sa realia...
:)
mam sasiada
mlody szczon lat okolo 20
:)
w normalnym trybie nie udalo sie jemu skonczyc zawodowki rolniczej
i teraz aby Babka mogla zapisac jemu ziemie
na ktorej faktycznie od lat gospodaruje musi te zawodowke konczyc zaocznie
:)))))
z pozdrowieniami i usmeichjami
_hehehe

16. Data: 2005-05-23 21:13:04

Od: "Tytus" <S...@...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.bip.osiek.iap.pl/1016,1026/1026/
http://www.anr.gov.pl/pl/article/3793

17. Data: 2005-05-24 07:38:14

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

katarzyna ms wrote:

> pomijajac te unijne pieniadze; czy w Polsce trzeba sie wykazac rolniczym
> wyksztalceniem, jesli chce sie kupic i uprawiac kawalek ziemi?
> katarzyna

W tej chwili sytuacja wygląda tak, że ziemię bez ograniczeń mogą kupować
rolnicy. Jeśli ktoś chce sprzedać ziemię rolną nie rolnikowi to państwo
(nie pamiętam nazwy konkretnej agencji tym sie zajmującej) ma prawo
pierwokupu. Jeśli państwo nie zdecyduje się na wykup to dopiero wtedy
nie rolnik może tę ziemię kupić. W praktyce jest tak że państwo mamy
biedne i agencja żadko korzysta z prawa pierwokupu.

Pozdrawiam
Bea

18. Data: 2005-05-24 09:11:59

Od: "news.tpi.pl" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma wymogu żadnego wykszałcenia rolniczego. Moja żona jest rolnikiem,
skończyła akdemię medyczną. Wykształcenie (jakiekolwiek średnie lub
jakiekolwiek wyższe ewentualnie zawodowe rolnicze) przydaje się przy zakupie
ziemi bo omija się wtedy prawo pierwokupu Agencji Rolnej Skarbu Państwa
która i tak prawie nigdy nie korzysta (ok.99%).

Nie potępiajcie kolegi, że chce coś uszczknąc z unijnej kasy to słuszna
postawa, te pieniądze w innym wypadku przepadną, lepiej chyba żeby zostały w
kraju ?

Pozdrawiam
Dariusz

19. Data: 2005-05-24 10:11:07

Od: "JoShi" <s...@w...fuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

kupic ziemie nie rowna sie moc uprawiac i dostawac unijne 'kokosy'

20. Data: 2005-05-24 10:47:32

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> teraz aby otrzymac zapis ziemi
> tez trzeba miec papiery ukonczenia chocby zasadniczej szkoly rolniczej
> :)
> reasumujac
> na zakup czy odziedziczenie ziemi rolniczej potrzebny jest papier

czyli komunka wróciła pocichutku i z wdziękiem.
jeszcze czekam na kłopoty ze sznurkiem do snopków i bedzie jak dawniej.

moon

Targi ogrodnicze w Strzelinie 21.05.2005
Gdzie kupic drewno na hustawke w lublinie
jaki to kwiat?
Dla początkujących
winorośla - choroba - jak zwalczyć ?