POMPON

1. Data: 2005-01-13 19:08:06

Temat: POMPON
Od: "MOHJA" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ratunku...jak się robi pompony z włóczki?? Tekturka z dziurką i co dalej??? :-)

1. Data: 2005-01-13 19:31:15

Temat: Re: POMPON
Od: "Agnieszka spod Krakowa" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOHJA <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ratunku...jak się robi pompony z włóczki?? Tekturka z dziurką i co
dalej??? :-)

Dwie jednakowe tekturowe kółeczka z dziurką. Jeśli pompon ma być bardziej
okazały, to dziurki mogą być większe. Składamy obydwa kóleczka razem i
przewlekamy włóczkę przez dziurkę. Włóćzka najlepiej jak jest dośc długa i
nawleczona na igłę, oczywiście na początek dobrze jest zrobić pętelke, coby
wszystko nie latało :) Jak już dziurka "się zapełni" przecinamy /najlepiej
żyletką/ włóczkę na brzegach kóleczka, potem zawiązujemy pompon między
tekturkami /jakby w talii/,najlepiej zostawić dłuższą nitkę, to później na
niej zamocujemy pompon, mocno zaciskamy. Przecinamy tekturki i pompon
gotowy :)

Nie wiem, czy coś z tego zrozumiesz, ale bardzo się starałam ... :)
Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2005-01-13 20:07:24

Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

MOHJA <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Ratunku...jak się robi pompony z włóczki?? Tekturka z dziurką i co
dalej??? :-)

Przede wszystkim: DWIE tekturki w ksztalcie kola, w samym srodku dziurka tez
w ksztalcie kola. Podobno mozna tez przeciac te tekturki wzdluz promienia [z
jednej strony, zeby sie nie rozpadlo], zeby bylo latwiej nawijac, ale ja
nigdy tak nie robilam, wolalam przepychac sie przez dziurke :).
Tekturki skladasz razem i owijasz wokol wloczka - wokol to znaczy raz przez
dziurke w tekturkach, raz na zewnatrz, przez dziurke, na zewnatrz, przez
dziurke... Mozna brac cale peczki wloczki [w miare dlugie], wtedy szybciej
idzie niz nawijanie pojedynczej niteczki. Im wiecej wloczki nawiniesz [im
gestsze i grubsze bedzie nawiniecie] na te kolka, tym grubszy i pelniejszy
bedzie pompon. Owijaj dokladnie wokol kolek, kazde nastepne owiniecie blisko
poprzedniego.

Gdy uznasz, ze masz dosc [i ze pomponowi wystarczy, bo Ty pewnie szybciej
bedziesz miala dosc :))], to rozsuwasz troszke nitki na zewnetrznym obwodzie
tekturek, wsuwasz ostrze nozyczek MIEDZY tekturki i rozcinasz wszystkie nitki
[caly czas utrzymujac nozyczki miedzy tekturkami]. W efekcie bedziesz miala
dwie tekturki z dziurkami, a przez dziurki przewleczone cale narecze nitek.
Teraz bierzesz kawalek wloczki, wkladasz tez MIEDZY tekturki i ciasno
okrecasz i obwiazujesz wszystkie te rozciete nitki.
Jak juz zwiazesz, to dopiero mozesz zdjac obie tekturki, ulozyc pomponik w
ladna kule i wyrownac ewentualne odstajace nitki. I juz.

Ten temat wracal juz kilkakrotnie, sprobuje zrobic do niego schemat i moze
Julka da sie namowic na wrzucenie go do FAQow.

Uka P.

1. Data: 2005-01-13 20:30:41

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek wrote:

> [...]
> Teraz bierzesz kawalek wloczki, wkladasz tez MIEDZY tekturki i ciasno
> okrecasz i obwiazujesz wszystkie te rozciete nitki.

Tu sie pokoce o kolejnosc ;) Ja NAJPIERW przewlekam igla nitke blisko
wewnetrznego kolka, lekko zwiazuje, pozniej dopiero przecinam nitki po
zewnetrznym obwodzie (starajac sie trzymac je palcami przy kolku
wewnetrznym w trakcie przecinania), na koncu zaciagam przeciagnieta
nitke. W odwrotnej kolejnosci misie te nitki rozwalaly i zamiast
slicznego, kulistego pompona(u) wychodzil jakis dziwny (po)tfur ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-01-13 21:47:52

Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (Kot) napisał(a):

> Tu sie pokoce o kolejnosc ;) Ja NAJPIERW przewlekam igla nitke blisko
> wewnetrznego kolka, lekko zwiazuje, pozniej dopiero przecinam nitki po
> zewnetrznym obwodzie CIACH!!!

..widzisz... wszystko zalezy od tego, jak duzy/maly masz otwor w kartoniku.
Ja zazwyczaj robilam troche za male i mi sie zapychaly wloczka, wiec moglam
spokojnie najpierw rozcinac.

Pozwolilam sobie tymczasem zrobic schemacik:
http://nymphicus.webpark.pl/pompon.jpg

Jesli Julka [a i Ty, Kocie] to zobaczy i uzna[cie], ze jest OK, to mysle ze
nie pozbawione sensu byloby wrzucenie tego na jakas strone FAQowa. Nie
roszcze sobie praw autorskich, chociaz schemacik moim zdaniem calkiem
udany :)).

Uka P.

1. Data: 2005-01-13 22:02:48

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek wrote:

> [...]
> nie pozbawione sensu byloby wrzucenie tego na jakas strone FAQowa. Nie
> roszcze sobie praw autorskich, chociaz schemacik moim zdaniem calkiem

Bardzo dobry schemat :) Proszę tylko, podrzuć mi jeszcze adres z ew.
komentarzami (jeśli ma to być jakoś szczególnie opisane itd.) na priv z
FAQ w temacie, bo tak to się zaraz gdzieś zawieruszy i będą niepotrzebne
pretensje.
W najbliższym czasie będę i tak robić porządki, to pójdzie i to do FAQ.
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2005-01-14 15:49:18

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek wrote:

> [...]
> nie pozbawione sensu byloby wrzucenie tego na jakas strone FAQowa. Nie
> roszcze sobie praw autorskich, chociaz schemacik moim zdaniem calkiem

Piekny, po prostu piekny ;)

Kot meczacy maszyne do szycia

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-01-14 21:45:40

Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (Kot) napisał(a):

> Piekny, po prostu piekny ;)

:-DD
..wrodzona skromnosc [a raczej rozstaw uszu] nie pozwala mi usmiechnac sie
szerzej z zadowolenia.

> Kot meczacy maszyne do szycia

DOSTALAS?! I CO? I CO?
jaka jest? fajna? bedziesz spac dzisiaj? Co juz uszylas? mialas skrojone
tamte rzeczy? maz nie padl jeszcze z glodu? :))

--
Uka P.

1. Data: 2005-01-15 08:09:57

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek wrote:

> DOSTALAS?! I CO? I CO?
> jaka jest? fajna? bedziesz spac dzisiaj? Co juz uszylas? mialas skrojone
> tamte rzeczy? maz nie padl jeszcze z glodu? :))

Dostalam w poniedzialek, maz przezyl tylko dlatego, ze byl w delegacji
;) Maszyna jest super !! Juz sie w niej zakochalam ;) Na razie probnie
obszylam 2 koldry dla mlodej i obecnie szyje zestaw: koszulka i majtasy
z falbankami, na razie wychodzi ladnie ;) W kolorze ceglanorudym z
jasnozoltymi, szydelkowymi brzegami falbanek i obszyciem ramion. W
week-end szyc nie bede, bo maz wrocil, a maszyna zajmuje jego stala
miejscowke ;) Ale nic to, mam kupe dziergania: musze wykonczyc
zodiakalnego kota xxx dla Mamusi i sobie robie bluzke szydelkowa ze
slicznej wloczki welniano - jedwabnej, strasznie cienkiej, wiec kupa
dlubania ;) Ale juz pol przodu jest. Najgorsze beda rekawy - najwiecej
elementow (80 na jeden rekaw, matkubosku)

Ide sobie zrobic kawe.

Buziaki poranne
Kot

--