PWLR i prostota systemu odpłatności ;)

1. Data: 2004-04-23 20:33:08

Temat: PWLR i prostota systemu odpłatności ;)
Od: Lukasz Komsta <l...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ze względu na to, że w nowej implementacji PWLR (zrobionej całkowicie w
php) pominąłem pewien przypadek w naliczaniu odpłatności za lek
ryczałtowy, część leków miała źle naliczoną odpłatność. Dziękuję za
wskazanie błędu, wszystko jest już poprawione.

Zmianie na lepsze uległy pozycje, w których cena za ilość tabletek
odpowiadająca ryczałtowi była niższa niż 3,20; jednak całe opakowanie
kosztowało więcej, gdyż zawierało więcej tabletek:

Ascensia Glucodisc,Glucodisc Esprit na dysku test paskowy*
Codeinum phosphoricum tabl. 20mg 100 tabl.w fiol.
Codeinum phosphoricum tabl. 20mg 100 tabl.w poj.
Effox 10 tabl. 10mg 60 tabl.
Encorton tabl. 1mg 100 tabl.
Encorton tabl. 5mg 100 tabl.
Folacid tabl. 15 mg 60 tabl.
Folacid tabl. 5 mg 60 tabl.
Folimin 15 mg tabl. 15 mg 60 tabl.
Folimin 4 mg tabl. 4 mg 60 tabl.
Isodinit tabl. 10mg 60 tabl.
Isodinit tabl.prz.uw. 20mg 60 tabl.
Izonit 10 tabl. 10mg 60 tabl.
Monocard 10 kaps. 10 mg 60 kaps.
Mononit 10 tabl.powl.10mg 60 tabl.
Sorbonit tabl. 10mg 60 tabl.
Sorbonit tabl. 5mg 60 tabl.

*Błąd ascensii polegał na usterce samej bazy (ilość ryczałtowa wynosiła
w oryginalnej bazie 0, a nie 50)

Porównałem wszystkie z wykazem JWC i stwierdziłem pełną zgodność. Zatem
wykaz już powinien być w porządku.

Ze względu na to, że większość osób korzystających z komputera nie zdaje
sobie sprawy, jak skomplikowane jest naliczenie odpłatności za lek
ryczałtowy, poniżej przytoczę model postępowania. Wszyscy dostrzeżemy,
jak proste jest wszystko w naszym kraju :)

Wyliczam:

1. Cenę i limit za opakowanie (dalej zwane cena i limit)
2. Cenę i limit za ilość tabletek odpowiadającą ryczałtowi (dalej zwane
rcena i rlimit)
3. Jeśli rcena lub cena jest mniejsza od 3.20, to odpłatność pacjenta
jest równa cenie urzędowej. KONIEC. (dziwne, ale tak jest; a powyższy
błąd polegał na tym, że rozpatrywano przypadki cena < 3.20, a nie
rozpatrywano rcena < 3.20)
4. W przeciwnym przypadku liczbę tabletek w opakowaniu dzielimy przez
liczbę tabletek odpowiadającą ryczałtowi. Otrzymujemy liczbę
(niekoniecznie całkowitą) - ile jest ryczałtów w opakowaniu.
5. Bierzemy część całkowitą i mnożymy przez 3.20.
6. Jeśli rcena jest większa niż rlimit, to dodajemy różnicę między nimi
pomnożoną przez część całkowitą liczby ryczałtów.
7. Jeśli liczba ryczałtów jest niecałkowita, to zostawiamy wyliczoną
odpłatność na chwilę i mnożymy rlimit przez ułamek tej liczby ryczałtów.
8. Jeśli otrzymana wartość jest większa od 3.20, to dodajemy do
odpłatności jeszcze 3.20, w przeciwnym razie dodajemy tę wartość.

Algorytm jest mojego autorstwa i nie wzorowałem się na niczym gotowym,
ale raczej nie da się prościej

Inne odpłatności wylicza się banalnie:

Bezpłatnie do limitu = cena - limit.
50% - cena minus pół limitu
30% - cena minus 0.7 limitu.

Jak ktoś nie pamięta, to wykaz znajduje się na
http://www.komsta.net/wykaz.php

* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *