dziurawiec na słońcu

1. Data: 2004-04-22 18:07:14

Temat: dziurawiec na słońcu
Od: "alexandra" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy ktoś z Was posiada jakieś źródła
dotyczące zależności tworzenia się
przebarwień od częstości/ ilości przyjmowanych
przeparatów zawierających dziurawiec?
jakie to ma znaczenie czy jest to herbatka czy
żoładkowa mieszanka na bazie etanolu (wyciąg z poszczególnych
ziół, mi.in. 10% dziurawca)?
Czy jedno/dwukrotne przyjęcie takich kropli żoładkowych może już być
"przeciwskazaniem"
do "bardziej intensywnego" opalania się (no np.
na balkonie;) czy też do wizyty w solarium?

pozdrawiam

alexandra

2. Data: 2004-04-22 18:30:36

Temat: Re: dziurawiec na słońcu
Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

alexandra wrote:

> [...]
> "przeciwskazaniem"
> do "bardziej intensywnego" opalania się (no np.
> na balkonie;) czy też do wizyty w solarium?

A po co uzywac dziurawca? Niezle opisane jest jego dzialanie
fotouwrazliwiajace, za to p/depresyjne -- nie wieksze od placebo.

--
tomasz k. jarzynka / 601706601 / tomee (at) kadu (dot) net
KADU: http://kadu.net Rozkłady ZTM: http://ztm.moo.pl

XMMS is shut down

3. Data: 2004-04-22 22:39:46

Od: "Kot" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To co ludziom należy zalecać konsultacje u psychiatry, czy reklamować
międzynarodową nazwę alprazolam.
Bo jeśli Ci dziurawiec nie odpowiada, to co? moze wyjazd na bezstresową
wieś?

KF

4. Data: 2004-04-22 23:11:12

Od: "kaja" <k...@f...amwaw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "przeciwskazaniem"
> do "bardziej intensywnego" opalania się (no np.
> na balkonie;) czy też do wizyty w solarium?

Za właściwości fotouczulające odpowiedzialna jest hyperycyna, która jest
rozpuszczalna w alkoholu, tak wiec przyjmując etanolowe preparaty
zawierające w swoim składzie dziurawiec, nalezałoby jednak unikać
intensywnego słońca, a w ciągu dnia stosować kremy z filtrem.

pzdr

Kaja

5. Data: 2004-04-22 23:12:23

Od: "kaja" <k...@f...amwaw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po co uzywac dziurawca? Niezle opisane jest jego dzialanie
> fotouwrazliwiajace, za to p/depresyjne -- nie wieksze od placebo.

Ale przeciwdepresyjne działanie, nie jest jego jedynym działaniem i może
ktoś przyjmuje dziurawiec, bo go wątroba boli.

Pzdr

Kaja

6. Data: 2004-04-23 12:43:15

Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> To co ludziom należy zalecać konsultacje u psychiatry, czy reklamować
> międzynarodową nazwę alprazolam.

Jesli ktos naprawde ma problemy ze soba to dziurawiec mu nie pomoze.

> Bo jeśli Ci dziurawiec nie odpowiada, to co? moze wyjazd na bezstresową
> wieś?

Deprim to wyciaganie forsy, rownie dobrze moglby zawierac celuloze
i jego profil dzialania nie zmienilby sie bardzo. Juz lepiej reklamowac
produkty z magnezem, bo przynajmniej udowodniono, ze ludzie w ciezkim
stresie (nerwica, depresja, schizofrenia czy zwykly przewlekly stres)
maja jego niedobor. A wit. B6 dodatkowo zwieksza jego wchlanianie i
dziala korzystnie na synteze katecholamin.

Choc oczywiscie, bezstresowa wies, chlebek pelnoziarnisty i sloneczko bylyby
najlepsze ;)

7. Data: 2004-04-23 12:44:43

Od: Tomasz Jarzynka <t...@S...kadu.net.RU> szukaj wiadomości tego autora

kaja wrote:

> Ale przeciwdepresyjne działanie, nie jest jego jedynym działaniem i może
> ktoś przyjmuje dziurawiec, bo go wątroba boli.

Dzialanie przeciwdepresyjne wcale nie jest jego dzialaniem :)
Ale jesli komus pomaga, to ok...

8. Data: 2004-04-24 09:02:32

Od: "alexandra" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie, właśnie.. ja miałam na myśli akurat Gastrobonisol czy też
najzwyklejszy Dziurawiec fix, ale już nie chciałam rzucać nazwą. Po prostu
często używa się preparatów z dziurawca przy dolegliwościach ze strony
przewodu pokarmowego, no i fakt, ze jako p/depresyjny też. Ale jak to ma się
ilościowo do późniejszych przebarwień? (niezależnie czemu ma służyć ten
dziurawcowy preparat)
I co stosować przy niestrawnościach latem? Czy picie takiej herbaty
regulanie, dwa razy dziennie, już może spowodować wystąpienie niepożądanych
zmian na skórze?

pozdrawiam

alexandra

Użytkownik "kaja" <k...@f...amwaw.edu.pl> napisał w wiadomości

> Ale przeciwdepresyjne działanie, nie jest jego jedynym działaniem i może
> ktoś przyjmuje dziurawiec, bo go wątroba boli.
>

> Pzdr
>
> Kaja

pęknięta kość
NOOTROPIL 0,4 mg
Niescisle wypisana recepta
witaminki
wyborcza a paracetamol/ zagadka detektewistyczna