Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "... All Leo Toski" <a...@p...not.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Paradoks EPR, splatanie i Einstein a sprawa ufolska
Date: Mon, 25 Aug 2008 13:44:44 +0200
Organization: Groan
Lines: 69
Message-ID: <g...@b...host.eu>
NNTP-Posting-Host: 87.105.243.59
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1219664975 5559 87.105.243.59 (25 Aug 2008 11:49:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Aug 2008 11:49:35 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
X-Sender: ES+CZxWtlAwAmwcLPfWz7g==
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:415673
Ukryj nagłówki
[pozwalam sobie skopiować - głównie z myślą o e-tacie !!]
"PFG" w news:acn4b41s47dkk6nsgs5uqoi7olhng8v2oo@4ax.com...
/.../
> Bajdurzenia o UFO pomijam, ale sprawa korelacji kwantowych dowodzi
> pewnej - moim zdaniem istotnej - luki w szkolnym wykładzie fizyki.
> Otóż znakomita wiekszość z ludzi, którzy cokolwiek z niej zapamiętali,
> a także znakomita wiekszość nauczycieli, twierdzi, iż według Einsteina
> "NIC nie może poruszać się z prędkością większą od prędkości światła".
> Tymczasem to nieprawda - weźmy sobie choćby znany przykład
> "zajączka na Księżycu". /.../
Niestety, to też nieprawda...
Za 10 - 20 lat, w programach szkolnych powinna się pojawić "teoria wiralla"
- rzecz wymyślona i opisana w książce pod tytułem "WIRALL", która to praca -
jak zawsze w podobnych przypadkach w historii - długo jeszcze nie będzie
dostrzegana, a także asekuracyjnie ignorowana przez środowisko.
> Paweł
Zapraszam na stronę www.wirall.net, gdzie można znaleźć fragmenty pracy,
i sposób na otrzymanie książki (na absolutnie niekomercyjnych warunkach -
jeśli zainteresowani będą mieć związek z pl.sci.fizyka).
Poniżej jeden z fragmentów:
***
Wszechświat wielu obiektów, str. 98
[...] teza, iż istnieje jeden wspólny czas wszechświata, który można mierzyć
jednym licznikiem czasu, jest bardzo zwodnicza, [...].
Zarówno same informacje, jak i odpowiadające im czasy ich źródeł, są
wędrowcami w trójwymiarowej, płaskiej (w sensie modeli Friedmana)
przestrzeni wszechświata. Wędrówki swe rozpoczynają na ogół z powierzchni
źródeł i kończą [...] na powierzchniach zewnętrznych własnych wrzecion
multiczasowych. Charakterystyczne przy tym jest, że w żaden sposób nie
zakłócają się wzajemnie, jak też zachowują w czasie całej podróży pełną
sztywność i ciągłość przekazu, co oznacza równomierne (z jednakową
prędkością liniową - wzdłuż linii wiralla) tempo przekazywanych zmian. [...]
Oznacza to również, że patrząc "z okna Boga" (a więc wyłącznie dzięki
umysłowi wyposażonemu w pamięć) prostopadle na dwa mijające się
w przestrzeni, w przeciwnych kierunkach, przekazy informacji świetlnej
pochodzące z dwóch różnych źródeł, mamy pełne prawo twierdzić, że
mijają się one z prędkością dwa razy większą od prędkości światła.
Jednak w ten sposób, bazując na klatrycznych cechach własnego umysłu,
przypisujemy światłu/informacji cechy, jakich ono nie posiada. Informacje
takie faktycznie mijają się w przeciwnych kierunkach, same siebie nie
dostrzegając i wzajemnie nie zakłócając niesionych przez siebie treści.
Jednak "pomiar" prędkości pomiędzy tymi przekazami jest wyłącznie
kreatywnym wyobrażeniem człowieka. Przekazy konkretnych informacji,
z konkretnych źródeł, odbywają się z ograniczoną od góry prędkością.
Odbywa się to w środowisku, które samo dla siebie stanowi obszar odniesienia,
gdyż w całości jest wypełnione właśnie przekazami informacji, podróżującymi
w przestrzeni we wszystkich kierunkach. Tylko niektóre z nich są odbierane
przez niektóre odbiorniki, zderzając się z nimi i tym samym inicjując życie
nowego śladu informacyjnego odbiornika, który stał się źródłem. [...]
***
All
__
Nowa teoria funkcjonowania wszechświata:
www.wirall.eu lub www.wirall.net
(dla wszystkich, którzy lubią myśleć samodzielnie)
|