Pascha

1. Data: 2001-03-29 03:23:44

Temat: Re: Pascha/Ambrozja
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania Derejski wrote:
> Dajcie spokuj z tymi starymi szmatami !!! XXI wiek mamy!!
> Przeciez chyba w domu kazdy ma jakies nowe scierzeczki
> lniane do goro. Chyba beda sie tez nadawaly.

Kochana Aniu,
Lnianej nowej sciereczki szkoda! Te plamy nie wyjda w praniu. Kazdy ma
jakies czyste plotno, ktore lezy "na w razie czego".

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-29 03:53:14

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@w...net> wrote

> Kochana Aniu,
> Lnianej nowej sciereczki szkoda! Te plamy nie wyjda w praniu. Kazdy ma
> jakies czyste plotno, ktore lezy "na w razie czego".
>
> Magdalena Bassett

OK!!. Ale mozna taka sciereczke przeznaczyc tylko do tego celu
i pal ja licho czy sie dopierze czy nie :)))

Ania

1. Data: 2001-03-29 05:47:28

Temat: Re: Pascha
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> Twarog nalezy utrzec z bardzo slodkim koglem-moglem,

Twarog musi byc pierwszorzednej jakosci.
> jak kto ma
> sile, chec na kalorie i pod reka kilka mocnych dziewek
> kuchennych, to niech im da do utarcia ten kogiel mogiel z maslem

Koniecznie z maslem!

> [...]
> Osobno przygotowac roane takie - rodzynki namoczyc w goracej
> wodzie by zmiekly, migdaly byle jak posiekac (dobre sa uprazone
> na patelni, ale tylko troche). Dodac to, ucierajac. I dodac cos,
> co dla mnie "tworzy" te pasche - skorka pomaranczowa, najlepiej
> jeszcze z syropem - tzn powina to byc w domu zmazona skorka. Nie
> dosc , ze bardzo to wtedy aromatyczne, ale przy smazeniu skorki
> pierwsze primo - ladnie w domu pachnie, wtore primo - oleji
> eteryczne cytrusow dobrze dzialaja na nastroj i dobry humor
> wachajacych. Jak kto ma lukrecje to by bylo jeszcze kolorowiej.

Czy mi sie wydaje, czy nikt nie wspomnial o wanilii?

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-29 10:17:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Koniecznie z maslem!

Ja jednak robie bez, wiec mnie pewnie wychodzi taki wiecej
dietetyczna ;))

>Czy mi sie wydaje, czy nikt nie wspomnial o wanilii?
>

>Wladyslaw

nie wspominal, a powinien..

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-29 10:17:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Kochana Aniu,
>Lnianej nowej sciereczki szkoda! Te plamy nie wyjda w praniu. Kazdy ma
>jakies czyste plotno, ktore lezy "na w razie czego".
>
>Magdalena Bassett

fakt, plamy nie wychodza, jak rowniez nie schodza z.... kartofli
- kiedys sobie tak osuszalam frytki i scierka po tym
eksperymencie nadawala si tylko do podlogi, a i podloga
wybrzydzala ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-29 20:14:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...
> Czy moze ta gdzie bywaly...noo teee? :-)
Masz całkiem dobre myśli.
I on i ona mają swoje miejsce w kuchni całego świata.

> Znow nie moglem sie powstrzymac sorki.
To popuść. Wyluzuj się!!!

> Marek,glodny...
I idź się wreszcie najedz, zrób sobie coś wg naszych przepisów.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-03-29 20:27:45

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Czy mi sie wydaje, czy nikt nie wspomnial o wanilii?
>
> Wladyslaw

Oczywiscie, moja pomylka. Musi byc wanilia! Duzo.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-29 21:50:24

Od: n...@w...pl (natinati) szukaj wiadomości tego autora

Ja robie wedlug takiego przepisu (wychodzi przepyszna!):

Pascha waniliowa

1 kg tlustego twarogu
20 dag masla
1 pojemniczek smietanki (12%)
30 dag cukru pudru (własciwie wedlug mnie krysztal smakuje lepiej, ale sie
dlugo uciera)
6 zoltek
wanilia
rodzynki (ok. 10 dag)
migdaly (j.w.)
ewentualnie jakies owoce z puszki do przybrania

Ser trzeba zmielic porzadnie (albo kupic juz taki przemielony- ja tak
przewaznie robie). Rodzynki umyc, migdaly sparzyc, obrac i posiekac.
Smietanke zagotowac z wanilia (lub cukrem waniliowym). Utrzec zoltka z
cukrem. Dodac smietanke i podgrzac (duzo mieszac i nie gotowac). Odstawic do
przestudzenia (wyjac wanilie). Nastepnie dodac maslo, twarog i bakalie.
Wymieszac. Calosc przelozyc do specjalnej formy z dziurkami, wylozonej
wlgotna zlozona gaza lub zawinac na durszlaku w lniana (ewentualnie
bawelniana tez moze byc) sciereczke, obciazyc talerzem i wstawic do lodowki
na 12 godzin. Potem wyjac, przybrac owocami i bakaliami i jesc! Nie przejmuj
sie, jesli masa serowa jest rzadka przed wlaniem do formy, jeszcze przez te
12 godz. zgestnieje!

Smacznego- Tina!

1. Data: 2001-03-30 05:48:18

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "natinati" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ser trzeba zmielic porzadnie (albo kupic juz taki przemielony- ja tak
> przewaznie robie).

Czy w Polsce mozna dostac taki przemielony ser? Jak sie on nazywa?
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-03-30 08:58:48

Od: "Eponina" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał

> Czy w Polsce mozna dostac taki przemielony ser? Jak sie on nazywa?

NAzywa sie "Twaróg trzykrotnie (czasem dwukrotnie) mielony" Nie ma problemu
z jego kupieniem. W Świnoujściu jest w każdym sklepie spożywczym ;-)

pozdrawiam
Monika

jakie wino do piwnicy ?
kuchnia bawarska na moich urodzinach byla super..............!!!!
gravlax
Parmezan
"salatka pieknosci"