Patisony

1. Data: 2001-08-02 10:12:54

Temat: Patisony
Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie szukam jakiegos zaskakujacego rozwiazania. Moze pikle moze
smazenie, moze leczo...

1. Data: 2001-08-02 10:14:41

Temat: Re: Patisony
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Maciej" <b...@e...net.pl> napisal w wiadomosci
> Oczywiscie szukam jakiegos zaskakujacego rozwiazania. Moze pikle moze
> smazenie, moze leczo...

moze byc w marynacie jak dynia czy gruszki

Basia

1. Data: 2001-08-02 11:12:02

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej <b...@e...net.pl> wrote:

>Oczywiscie szukam jakiegos zaskakujacego rozwiazania. Moze pikle moze
>smazenie, moze leczo...

..zastanawiam się jak to jest z uprawą takiego patisona.
Najbardziej popularne są chyba na naszym rynku patisony ppodawane
jako pikle. W małym słoiku siedzą zatłoczone jeszcze mniejsze
patisony (wielkości korka do wanny).Nie powiem bardzo lubię
właśnie takie( można trafić na domowe patisony pokrojone i dużo
większe), ale zastanawia mnie sens uprawy tego "dyniowatego".
Patison na krzaku może wyrosnąć bardzo duży a tu mamy takie
maleństwa. Ile razy w ciągu roku i ile takich małych patisonów wyrośnie
na jednym krzaku? (np.jeden krzak jedna wielka dynia).

..oj niewiele znam się na patisonach.

AgataW.

1. Data: 2001-08-02 11:34:38

Od: Maciej <b...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW napisał(a):

> [...]
> maleństwa. Ile razy w ciągu roku i ile takich małych patisonów wyrośnie
> na jednym krzaku? (np.jeden krzak jedna wielka dynia).

Patison jest jak dunia. Mam w ogrodku chyba 6 krzakow i przez to chyba ze
20 patisonow wielkosci ok 30cm srednicy. Pikle - tak. Sa ponoc dobre, male
w zalewie - nie takie proste bo jakos moje sa od razu jakies duzachne. Moze
jest jakas odmiana mala, nie wiem az tak sie nie znam. Mam tez duzo malych
dyniek ozdobnych, ktore wszyscy chca jakos zjesc a ta na zlosc sa tak
twarde ze szok. Ciekawe czy z patisona da sie zrobic placki jak z
ziemniaków...

1. Data: 2001-08-02 12:05:10

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW napisala:
(...)

> . Ile razy w ciągu roku i ile takich małych patisonów wyrośnie
> na jednym krzaku? (np.jeden krzak jedna wielka dynia).

:-)) Patisony, kabaczki i cukinie lepiej zbierać małe, nie trzeba
wtedy wyrzucać gniazd nasiennych i wogóle są smaczniejsze.
I - wbrew pozorom - to sie bardziej oplaci. Czeste zbieranie
owoców pobudza roślinę do kwitnienia i tym samym powstają
nowe owoce.

Krycha

1. Data: 2001-08-02 19:02:35

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak to zacząć chodować? nasiona czy kupic flance? postanowilam wychodować
w domu! PROSZE SIE NIE PUKAĆ W GŁOWĘ! zobaczymy co z tego wyrośnie.... tylko
jak zdobyć nasiona lub krzaczki? nie mam znajomych działkowiczów.

kachna bardzo poważnie chcąca swego osobistego patisona, a co1

Użytkownik Krystyna Chiger <k...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...pl...

1. Data: 2001-08-02 19:32:37

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kachna <k...@w...ps.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9kc86j$olq$...@n...tpi.pl...
> [...]
tylko
> jak zdobyć nasiona lub krzaczki? nie mam znajomych działkowiczów.
To zajrzyj na pl.rec.ogrody a się zdziwisz.

> kachna bardzo poważnie chcąca swego osobistego patisona, a co1
W domu ci się nie uda, chyba, że masz olbrzymią skrzynię, a i pora nie ta.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-03 08:24:20

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

kachna napisala:

> a jak to zacząć chodować? nasiona czy kupic flance? postanowilam wychodować
> w domu! PROSZE SIE NIE PUKAĆ W GŁOWĘ! zobaczymy co z tego wyrośnie.... tylko
> jak zdobyć nasiona lub krzaczki? nie mam znajomych działkowiczów.

Nie bede pukać się w głowę, jak nie miałam ogrodu wyhodowałam
na balkonie całkiem ładne pomidory :-)
Nasina patisona kup zwyczjnie w sklepie z nasionami, na wiosnę.
Po 15 maja wsadz w ziemie i podlewaj, bo w skrzynkach jest duzo
bardziej sucho niz w gruncie. Ale to jest wielka roślina i pełzająca :-)
Czy chcesz mieć cały balkon pełny patisona?

Krycha

1. Data: 2001-08-03 11:55:52

Od: "kachna" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

o to mi chodzilo!!!
dzięki
szkoda że tak daleko do wiosny...
kachna

1. Data: 2001-08-03 12:31:03

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

kachna napisala:

> o to mi chodzilo!!!
> dzięki
> szkoda że tak daleko do wiosny...

To jeszcze przypomnij mi pod koniec września, żebym zmierzyła
korzenie roślinki, to w międzyczasie możesz poszukać odpowiednich
skrzynek (donic).

Krycha

WATRoBKA W SOSIE???
Czekoladoholikom ku rozdrażnieniu