Perełka.

61. Data: 2010-02-17 20:08:47

Temat: Re: Pere?ka.
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Czy mówimy o "Pasji"? - chyba nie.

Pytałam, na ile drastycznie ukrzyżowanie pokazane jest w filmie, o
którym mówiłyśmy i wyraziłam obawę, czy nie podobnie jak w "Pasji", bo
ten naturalizm się modny zrobił chyba ostatnio.

Ewa

62. Data: 2010-02-17 20:11:23

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> [...]
> dziecka na wsi: nie dość, że nie rzadko od urodzenia samo obserwuje czyjąś
> śmierć, chorobę, mękę, poród, to jeszcze- a to IMO ważne dla wrażliwości-
> obserwuje szlachtowanie zwierząt i tym podobne. Zauważ także, proszę- że na
> ogół takie dzieci są w porównaniu z miastowymi rówieśnikami może i mniej
> wrażliwe (choć na pewno nie "niewrażliwe"), ale często są o wielee bardziej
> szczere, prostoduszne i niezakłamane. Oczywiście- w żadnym wypadku nie
> należało by IMO pokazywaćim w TV horrorów- ale wiele z nich emocjonalnie

No, może tak było do mniej więcej połowy XX wieku. ;)
Ale i wcześniej nie wiadomo, czy były emocjonalnie przygotowane -
"Antka" albo "Janka Muzykanta" czytałeś aby? ;)

Ewa

63. Data: 2010-02-17 20:11:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:04:59 +0100, Paulinka napisał(a):

> I mu się ceni. Mój Michał (syn) w wieku lat 5 zapytał, co się dzieje,
> jak umrze pies (teściowej) (opisałam malowniczo krainę wiecznych łowów),
> skubany zapytał, a jak to jest z ludźmi. Jak mu szczerze powiedziałam,
> że ja najprawdopodobniej umrę przed nim, to ryczał jak bóbr przez 2h.
> Dzieciom się takich rzeczy nie sprzedaje. Nie ma takiej potrzeby.

Dzieciom można WSZYSTKO wytłumaczyć. Skoro ryczał, to znaczy, że dałaś
plamę, nie postarałaś się.
My, wierzący, mamy łatwiej: mówimy dzieciom, że kiedy dorosną i będą miały
własne dzieci, my pójdziemy do nieba zająć najlepsze miejsca i będziemy tam
czekać :-)

--

Ikselka.

64. Data: 2010-02-17 20:13:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:07:12 +0100, medea napisał(a):

> Dla mnie wiało grozą. Ale ja wrażliwym dzieckiem byłam, mimo że
> miastowym. ;)
>
> Ewa

Ja też ogladałam, ale nie wzbudziły mojego przerażenia, lecz podejrzliwość
i instynkty badawcze raczej :-D
--

Ikselka.

65. Data: 2010-02-17 20:15:26

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> własne dzieci, my pójdziemy do nieba zająć najlepsze miejsca i będziemy tam

On o tym wie. Wytłumacz 5-latkowi, że mamy zabraknie. Tej mamy, która w
jego 5-letnim życiu jest najważniejsza.

--

Paulinka

<Wicia> Jestem taki niegodziwy, że jako powitanie poczty głosowej mam
ustawione "Tak słucham?" (by) http://bash.org.pl/

66. Data: 2010-02-17 20:16:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:11:23 +0100, medea napisał(a):

> No, może tak było do mniej więcej połowy XX wieku. ;)
> Ale i wcześniej nie wiadomo, czy były emocjonalnie przygotowane -
> "Antka" albo "Janka Muzykanta" czytałeś aby? ;)
>
> Ewa

Scena wsadzania Rozalki do pieca, a zwłaszcza opis po wyjęciu, poruszyła
mnie bardzo, ale też wyniosłam z tej lektury wiedzę, ze nie należy włazić
do pieca ;-)
--

Ikselka.

67. Data: 2010-02-17 20:22:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:15:26 +0100, Paulinka napisał(a):

> On o tym wie. Wytłumacz 5-latkowi, że mamy zabraknie. Tej mamy, która w
> jego 5-letnim życiu jest najważniejsza.

Bo tego aż tak dosłownie tłumaczyć nie trzeba. Trzeba znaleźć słowa, które
zadowolą dziecięcą psychikę na tym poziomie i na tym etapie. Można na
przykład powiedzieć, że jeśli bardzo poprosi Pana Boga, to zawsze z nim
będziesz (co by to nie miało oznaczać...).
Albo jeśli będzie Cię bardzo kochał (wersja dla niewierzących).
--

Ikselka.

68. Data: 2010-02-17 20:25:42

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> własne dzieci, my pójdziemy do nieba zająć najlepsze miejsca i będziemy tam
> czekać :-)

To w niebie też są lepsze i gorsze miejsca?
Hm... to może nie warto się starać. :/

Ewa

69. Data: 2010-02-17 20:26:46

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Ja też ogladałam, ale nie wzbudziły mojego przerażenia, lecz podejrzliwość
> i instynkty badawcze raczej :-D

Zdaje się, że kilkanaście lat starsza niż ja byłaś w czasie, kiedy o
całunie turyńskim się trąbiło.

Ewa

70. Data: 2010-02-17 20:27:29

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Scena wsadzania Rozalki do pieca, a zwłaszcza opis po wyjęciu, poruszyła
> mnie bardzo, ale też wyniosłam z tej lektury wiedzę, ze nie należy włazić
> do pieca ;-)

Chodziło mi raczej o wrażliwość Janka, ale niech Ci tam. ;)

Ewa

Sytułacja polityczna Polski.
salve !
Ateizm i wiara