Perkun - projekt z AI

następny post »
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Date: Tue, 18 Jul 2017 06:52:53 -0700 (PDT)
Subject: Perkun - projekt z AI
From: Pawel Biernacki <p...@g...com>

Witam,

Nazywam się Paweł Biernacki, jestem programistą. Jakiś czas temu znalazłem nowy
algorytm z dziedziny AI (Sztuczna Inteligencja) i napisałem kilka narzędzi opartych
na tym algorytmie. Piszę o tym bloga:

http://pawel-biernacki.blogspot.fi/

Mam też trochę danych na temat tych narzędzi (po angielsku) na stronie:

http://www.pawelbiernacki.net/software/perkun/

To wszystko jest za darmo, projekt ma charakter eksperymentalny, narzędzia są Open
Source na licencji GPL3.0.

Ideą algorytmu jest planowanie - optymalizacja, w warunkach niepełnej informacji w
stochastycznym środowisku. Pomyślałem, że być może znajdę na tej grupie takich jak
ja, tylko z wiedzą medyczną i moglibyśmy (w charakterze hobby) zrobić razem coś
pożytecznego. Innymi słowy byłbym zainteresowany współpracą.

Z perspektywy medycznej ten mój algorytm byłby jak lekarz, który patrzy na pacjenta
jak na proces do sterowania. Lekarz ma szereg zmiennych wejściowych i na nich jest
określona tzw. funkcja odpłaty (payoff). Lekarz stara się sterować organizmem
pacjenta tak, by wartość oczekiwana funkcji payoff była maksymalna.

Oprócz tego lekarz dysponuje modelem - prawdopodobieństwami przejścia (pacjent jest,
że tak powiem, automatem w sensie matematycznym). Każda możliwa akcja lekarza jak
zastosowanie leku albo zadanie pacjentowi pytania czy też zbadanie go - jest
równoprawna i nie ma podziału na diagnostykę i działanie. Diagnoza ewoluuje w trakcie
leczenia, każdy lek jest też eksperymentem (bo organizm pacjenta reaguje nań).

Paweł Biernacki