Perukowiec

1. Data: 2001-05-22 07:18:46

Temat: Perukowiec
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaryzykowałam podcięcie perukowca. W literaturze albo nie
było o tym wcale, albo nie radzili podcinać, albo (jedna książka)
"można podcinać wczesną wiosną." No i opłaciło się - bardzo
ładnie się zagęścił i na prawie wszystkich nowych odrostach ma pączki.

Krycha (dalej niepewna, czy mozna podcinać, czy miałam fart:-))

2. Data: 2001-05-22 09:00:12

Temat: Re: Perukowiec
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ładnie się zagęścił i na prawie wszystkich nowych odrostach ma pączki.
>
> Krycha (dalej niepewna, czy mozna podcinać, czy miałam fart:-))

Fart. Cięłam rok temu i pączków nie było. W tym roku nie - i będą kwiaty!
Literatura podaje (Seneta), że perukowiec nie znosi cięcia, szczególnie
starych gałęzi. A Bogusław R. kiedyś mi radził, że właśnie cięcie może
powodować utratę pąków kwiatowych.

A z Twojego perukowca ma być krzaczek czy drzewko, bo ja próbuję
wyprodukować to ostatnie, tyle że wciąż się waham, na jakiej wysokości chcę
mieć koronę?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-05-22 09:03:02

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:
> Krycha (dalej niepewna, czy mozna podcinać, czy miałam fart:-))

Masz dobra reke :-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

4. Data: 2001-05-22 10:06:35

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message
> Zaryzykowałam podcięcie perukowca. No i opłaciło się - bardzo
> ładnie się zagęścił i na prawie wszystkich nowych odrostach ma pączki.

Pisałam już o tym w zeszłym roku. Tnę mojego co roku od 4 lat i co roku
pięknie kwitnie. Ma 4 lata i 3 m wys., a gdyby nie był cięty, to chyba by
sięgnął nieba. Oczywiście jest nawożony, rośnie w słońcu w zacisznym
miejscu.

Majka

5. Data: 2001-05-22 13:02:29

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "można podcinać wczesną wiosną." No i opłaciło się - bardzo
> ładnie się zagęścił i na prawie wszystkich nowych odrostach ma pączki.

A moj nie podcinany tez sie zagescil :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2001-05-23 06:21:57

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message
>
> A moj nie podcinany tez sie zagescil :-)
>
> Pozdrowienia,
>    Michal

Ogrodnicy francuscy (2) zalecają cięcie nowych pędów ok. 5 cm od nasady w lutym-
marcu.

Nie każde cięcie krzewów, drzew jest "szkodliwe" :):
"Cięcie zachowawcze: rozluźnienie korony, aby dać dostęp promieniom słonecznym,
dzięki czemu gałęzie lepiej drewnieją i są odporniejsze na mróz i choroby. Pędy
we wnętrzu, do którego nie dociera światło są słabe i wyciągnięte a wilgotne
powietrze i gęsta korona sprzyja chorobom grzybowym."

7. Data: 2001-05-23 07:23:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisala:

> Fart. Cięłam rok temu i pączków nie było. W tym roku nie - i będą kwiaty!

Właśnie wczoraj pączki rozkwitły :-)

> Literatura podaje (Seneta), że perukowiec nie znosi cięcia, szczególnie
> starych gałęzi. A Bogusław R. kiedyś mi radził, że właśnie cięcie może
> powodować utratę pąków kwiatowych.

A obcięłam dwia najstarsze i najdłuższe. Jaki święty jest od roślinek?
Chyba muszę mu zapalić świeczkę :-)

> A z Twojego perukowca ma być krzaczek czy drzewko, bo ja próbuję
> wyprodukować to ostatnie, tyle że wciąż się waham, na jakiej wysokości chcę
> mieć koronę?

Ma być drzewko, ale niewysokie. Jak był malutki zostawiłam mu cztery pędy na
pniu. No i dwa z nich zaczęły rosnąć na wysokość z tendencją do
nieskończoności. Perukowiec zaczął wyglądać jak królik i te właśnie
"uszy" mu obcięłam.

Krycha

8. Data: 2001-05-23 07:26:51

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisala:

> [...]
> pięknie kwitnie. Ma 4 lata i 3 m wys., a gdyby nie był cięty, to chyba by
> sięgnął nieba. Oczywiście jest nawożony, rośnie w słońcu w zacisznym

Mój tez jest w słońcu, ale zacisznie to nie ma. I też chyba dąży do nieba :-)

Krycha

9. Data: 2001-05-23 09:14:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A obcięłam dwia najstarsze i najdłuższe. Jaki święty jest od roślinek?
> Chyba muszę mu zapalić świeczkę :-)

Od roślinek to nie wiem. Od ogrodników św. Fiakr, choć ma tak obrzydliwe
imię:)

> [...]
> pniu. No i dwa z nich zaczęły rosnąć na wysokość z tendencją do
> nieskończoności. Perukowiec zaczął wyglądać jak królik i te właśnie

To napisz jeszcze, czy masz odmianę czrwonolistną czy zielonolistną.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-05-23 11:19:47

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisala:

> Od roślinek to nie wiem. Od ogrodników św. Fiakr, choć ma tak obrzydliwe
> imię:)

Nawet nie wiedziałam, że taki istnieje. A imię bardziej do dorożek
(zaczarowanych) pasuje, niż do ogrodników. No ale świeczkę zapalę :-)

> To napisz jeszcze, czy masz odmianę czrwonolistną czy zielonolistną.

Czerwonolistną.

Krycha

Wisteria (glicynia) -gdzie kupić?
Czym zabezpieczyć drewno domku letniskowego?
Betonowa kratownica na trawnik
Winobluszcz
Drzewa owocowe - szkodniki