Perukowiec podolski

1. Data: 2004-07-22 12:18:52

Temat: Perukowiec podolski
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak duże okazy spotykacie?
Literatura podaje, ze rośnie 3-5 metrów wysokości.
A ja na własne oczy widuje ponad 10 metrowego.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

2. Data: 2004-07-22 14:52:59

Temat: Re: Perukowiec podolski
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message
> Jak duże okazy spotykacie?
> Literatura podaje, ze rośnie 3-5 metrów wysokości.
> A ja na własne oczy widuje ponad 10 metrowego.

Moj dorasta chyba do 5 metrow. Nie sadze, zeby dorosl do 10.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-07-22 21:31:49

Od: "Jerzy Oreszczuk" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN <N...@m...pl> napisał(a):

> Jak duże okazy spotykacie?
> Literatura podaje, ze rośnie 3-5 metrów wysokości.
> A ja na własne oczy widuje ponad 10 metrowego.

Z bliska widujesz? Może to jest amerykański Cotinus obowatus?

Pozdrawiam
JO

4. Data: 2004-07-23 12:04:35

Od: "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Jak duże okazy spotykacie?
> Literatura podaje, ze rośnie 3-5 metrów wysokości.
> A ja na własne oczy widuje ponad 10 metrowego.

Może to tak jak z sosnami: zwykle mają nie więcej niż
25m a w Lasach Taborskich osiągają ponad 40m.
Po prostu znalazły odpowienie warunki...
Pozdrawiam
Wojtek

5. Data: 2004-07-23 14:13:48

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl>

> Może to tak jak z sosnami: zwykle mają nie więcej niż
> 25m a w Lasach Taborskich osiągają ponad 40m.
> Po prostu znalazły odpowienie warunki...

Ale w książkach podają z reguły wysokość do ... iluś tam metrów.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

6. Data: 2004-07-23 15:50:15

Od: "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale w książkach podają z reguły wysokość do ... iluś tam metrów.

Niby tak. Tyle, że pewnie w domyśle jest "zwykle do ... iluś tam metrów".
'Zwykle' się pomija. Sam jestem ciekaw co w książkach piszą o sosnach :)
Pozdrawiam
Wojtek

7. Data: 2004-07-23 16:04:50

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <pirat320@wytnij_to.interia.pl>
[...]
> Sam jestem ciekaw co w książkach piszą o sosnach :)

Nie wiem czy sie odważę do nich jeszcze zajrzeć i coś przepisać.
:-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

8. Data: 2004-07-29 20:42:18

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek napisał:
> Sam jestem ciekaw co w książkach piszą
> o sosnach :)

Sosna zwyczajna "Zwykle [:-)] jest to drzewo duże, dorastające do
wysokości 25-35 m, a w sprzyjających warunkach nawet 40-48 m i
pierśnicy 1,5 m" [J.Tomanek "Botanika leśna"]

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.

malwy i dziwne kropki