Phalenopsis - problem

1. Data: 2005-01-11 14:10:58

Temat: Phalenopsis - problem
Od: "arkandor" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
posiadam 3 sztuki w/w storczyka. odmiana kwitnąca biało wypuściła łodygę
kwiatostanową. pojawiły się pączki, które zaczęły obsychać, zanim się
rozwinęły. dlaczego??? jakie mogły być tego przyczyny?

pozdrawiam, arkandor

2. Data: 2005-01-11 14:23:38

Temat: Re: Phalenopsis - problem
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arkandor" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kwiatostanową. pojawiły się pączki, które zaczęły obsychać, zanim się
> rozwinęły. dlaczego??? jakie mogły być tego przyczyny?

A, nie masz za sucho?za gorąco, za zimno?Powodów moze byc wiele:-(

Gosia

3. Data: 2005-01-12 13:16:43

Od: "arkandor" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> A, nie masz za sucho?za gorąco, za zimno?Powodów moze byc wiele:-(
>
> Gosia

temperatura ok. +20 st. wilgotnośc 45-55% w pokoju, ale stoją w pobliżu
nawilżacza powietrza. a czy zmiana położenia w stosunku do padającego
światła mogła to spowodować?

pozdrawiam, arkandor

4. Data: 2005-01-12 13:39:49

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> temperatura ok. +20 st. wilgotnośc 45-55% w pokoju, ale stoją w pobliżu
> nawilżacza powietrza. a czy zmiana położenia w stosunku do padającego
> światła mogła to spowodować?

Zmiana pozycji w stosunku do słońca nie ma takiego wpływu u falenopsisów -
to nie kliwia :-). Ponadto moje falenopsisy są wciąż miotane w te i nazad.
Chyba nigdy by nie kwitły.
A dawno je masz? Może dopiero kupione i muszą się zaaklimatyzować? A może
wietrzyłeś i przechłodziłeś pąki. A może robactwo? To nie jest łatwo
odgadnąć na odległość. mogłabym jeszcze tak długo gdybać :-). A jak
korzenie? Nie zalane?

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2005-01-13 13:19:34

Od: "arkandor" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@N...pl> napisał w
wiadomości news:cs39i6$2n7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> wietrzyłeś i przechłodziłeś pąki. A może robactwo? To nie jest łatwo
> odgadnąć na odległość. mogłabym jeszcze tak długo gdybać :-). A jak

faktycznie mogły się przechłodzić podczas wietrzenia. ciepło ostatnio było,
ale chyba nie dla storczyków. nawadniam raz w tygodniu, więc zalane nie są.
mam je od listopada i ten pęd na którym usychają pąki wyrósł już u mnie w
domu. no nic, może jeszcze kiedyś zakwitną :)

pozdrawiam, arkandor

pozdrawiam, arkandor

podziękowania i Życzenia
Re: podziękowania i Życzenia