Piaskowiec w oczku wodnym ?

1. Data: 2005-04-26 20:14:02

Temat: Piaskowiec w oczku wodnym ?
Od: "D.M." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o pomoc grupowiczów, czy dobrym pomyslem jest umieszczenie piaskowca
jako wykończenia brzegów oczka.
Czy ułożenie piaskowca pod wodą będzie skutkowało negatywnie na jakość wody?

Pozdrawiam D.M.

2. Data: 2005-04-27 18:22:32

Temat: Re: Piaskowiec w oczku wodnym ?
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "D.M." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
piaskowca
> jako wykończenia brzegów oczka.
> Czy ułożenie piaskowca pod wodą będzie skutkowało negatywnie na jakość

To zależy od budowy samego piaskowca. Niektóre jego gatunki powodują
podniesienie pH i twardości wody, a na znacznym obszarze naszego kraju woda
i tak jest już twarda i alkaliczna. Zwykłe otoczaki będą chyba
bezpieczniejsz,e a i wyglądają chyba bardziej naturalnie :)

Pozdrawiam,
Marzenna
www.cichlidpress.pl

3. Data: 2005-04-27 18:50:54

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i tak jest już twarda i alkaliczna. Zwykłe otoczaki będą chyba
> bezpieczniejsz,e a i wyglądają chyba bardziej naturalnie :)

Piaskowiec musi być w bardzo dobrym gatunku bo inaczej będzie się sypał do wody.
Ale bardzo szybko porasta mchem i wygląda bardzo fajnie.
Wg mnie lepiej niż otoczaki.
Kamień maskuje folię więc jest konieczny ale rzadko wygląda to naturalnie.
Dopiero po kilku latach rośliny rozrastają się na tyle, że maskują
ten "kamienny krąg".
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2005-04-27 22:33:27

Od: "Artur/ArS" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zależy od budowy samego piaskowca. Niektóre jego gatunki powodują
> podniesienie pH i twardości wody, a na znacznym obszarze naszego kraju
> [...]

Widze, ze ucieklas z pl.rec.akwarium tutaj :)))

Artur/ArS-Szczecin
gg: 3379356

5. Data: 2005-04-27 23:57:02

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur/ArS" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

> Widze, ze ucieklas z pl.rec.akwarium tutaj :)))

Tam niestety chyba nie powinam już pisać; jestem postrzegana zawodowo a to
rodzi niepotrzebne napięcia. Tutaj jestem "raczkującym ogrodnikiem" i czuję
się po prostu ..... miło.

Pozrawiam,
Marzenna; prywatnie ;)

6. Data: 2005-04-29 17:46:17

Od: "Grzegorz J." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> Tam niestety chyba nie powinam już pisać; jestem postrzegana zawodowo a
> rodzi niepotrzebne napięcia. Tutaj jestem "raczkującym ogrodnikiem" i
czuję
> się po prostu ..... miło.
***
Pisz tam dalej !!! Poziom grupy znacznie się obniżył, brakuje tam właśnie
takich profesjonalistów - niektóre "rady" przyprawiają o palpitację serca
i ból głowy.
Ja tu zaglądam ale cicho siedzę ;) na razie, jestem
"balkonowo-parapetowym" ogrodnikiem razem z żoną :)

Grzegorz Jankowski - Kraków
GG 2046561

Re: paki na jabloni
zielony nalot na lisciach rododendrona