Pieczenie w mikrofali?

1. Data: 2006-08-01 17:32:57

Temat: Pieczenie w mikrofali?
Od: Maciek <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam taką sytuację, że nie mam w obecnym miejscu zamieszkania piekarnika,
tylko elektryczną kuchenkę (płytkę) i zastanawiam się czy wyjściem z tej
sytuacji może być kupno kuchenki mikrofalowej z termoobiegiem i grill'em.
Jak to jest z pieczeniem w mikrofali? Da się w ogóle? Czy to jest po
prostu jakiś "program pieczenie" za pomocą mikrofal?
Próbowaliście? Da się w tym zrobić babkę ziemniaczaną, tartę, lub chociaż
jakies ciasto?

Pozdrawiam
Maciek

2. Data: 2006-08-01 19:53:45

Temat: Re: Pieczenie w mikrofali?
Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

w mikrofali nic nie upieczesz jej zasada działania to zagotowanie wody
zawartejw miesie a wiec mozesz to ugotowac. ale żeby osiągnać efekt
pieczenia smażenia etc. najpierw obsmac miespo na patelni a póżniej
zrób resztę w mikrofali. chcodzi o tzw reakcję maiilard`a czyli reakcje
aminokwasów i cukrów pod wpływem temparatury powyżej 140 stopni
celsjusza. jak wiesz gotowanie to nie więcej niz 100 no w powywach 130
ale tyle w mikrofali nie osiągniesz. aha rzeczy które pakujesz do mikro
przykryj folia plastikowa.

pozdro piotr

3. Data: 2006-08-01 19:56:16

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis schrieb:
> [...]
> celsjusza. jak wiesz gotowanie to nie więcej niz 100 no w powywach 130
> ale tyle w mikrofali nie osiągniesz. aha rzeczy które pakujesz do mikro

można za to kupić kuchenkę mikrofalową z piekarnikiem. Mam takową i da
się w niej piec, nawet ciasto.

Waldek

4. Data: 2006-08-01 20:02:50

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgadza sie ale pytanie brzmiało o program pieczenia przy pomocy mikrofal...

piotr

5. Data: 2006-08-01 20:10:52

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis schrieb:
> zgadza sie ale pytanie brzmiało o program pieczenia przy pomocy mikrofal...

ale w poprzednim zdaniu Maciek pisał też o termoobiegu i grillu.
Coniektóre potrawy można też piec i gotować jednocześnie korzystając z
grilla z pomocą mikrofal. Przyspiesza to pieczenie.
Zgadzam się jednak, że za pomocą mikrofal solo piec jest trudno, choć w
specjalnych naczyniach i małych ilościach da się też.

Waldek

6. Data: 2006-08-01 20:15:10

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

przy użyciu mikrofal nie ma szans nic upiec.
co najwyżej ugotowac.

piotr

7. Data: 2006-08-01 20:22:06

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis schrieb:

> przy użyciu mikrofal nie ma szans nic upiec.
> co najwyżej ugotowac.

dyskusja akademicka ;-)

Da się upiec, ale nie jest to optymalne rozwiązanie.
Bierzesz naczynie do pieczenia w mikrofali i już się da. Tylko moc
kuchenki mikrofalowej jest za niska, by piec większe ilości.
Są naczynia z wkładem metalowym właśnie do pieczenia w mikrofali.

Waldek

8. Data: 2006-08-01 20:36:26

Od: clafoutis <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak to działa nie słyszałem o tym???

piotr

9. Data: 2006-08-01 20:47:18

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

clafoutis schrieb:
> jak to działa nie słyszałem o tym???

mikrofale nagrzewają metalową płytę w naczyniu i można piec.

Waldek

10. Data: 2006-08-01 23:05:00

Od: Maciek <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 01 Aug 2006 22:10:52 +0200, Waldemar <w...@i...de>
wrote:

> ale w poprzednim zdaniu Maciek pisał też o termoobiegu i grillu.
> Coniektóre potrawy można też piec i gotować jednocześnie korzystając z
> grilla z pomocą mikrofal. Przyspiesza to pieczenie.
<ciach>

O właśnie - jak to jest z takim pieczeniem - z grillem i termoobiegiem -
jak to się ma do starego dobrego pieczenia w piekarniku?

Pozdrawiam
Maciek

szybkie zagospodarowanie wiśni?
kukurydza z grilla?