Pieniązki na kolonie

1. Data: 2006-06-07 10:19:02

Temat: Pieniązki na kolonie
Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Mam pytanko, w tym roku moje chłopaki pierwszy raz wyjeżdżają na kolonie a
ja nie mam zielonego pojęcia ile pieniążków mam im dać?
Ile wy dajecie? Dodam, że mają 8 lat, a na kolonii mają zagwarantowane
wyżywienie.

Pozdrowienia
Gocha

2. Data: 2006-06-07 10:36:25

Temat: Re: Pieniązki na kolonie
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

GochaBielsko <g...@w...pl> napisał(a):

> Mam pytanko, w tym roku moje chłopaki pierwszy raz wyjeżdżają na kolonie a
> ja nie mam zielonego pojęcia ile pieniążków mam im dać?

Ja daję 50--100 zł na dwa tygodnie. Chwalę jak przywiezie coś z
powrotem.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

3. Data: 2006-06-07 11:05:20

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GochaBielsko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ja nie mam zielonego pojęcia ile pieniążków mam im dać?
> Ile wy dajecie? Dodam, że mają 8 lat, a na kolonii mają zagwarantowane

Trudno podać jedną konkretną stawkę. Są dzieci, które nie dostają nic, są
takie, które dostają 100 zł, a są i takie, które jadą na kolonie z 1000 zł i
więcej. Daj po prostu tyle, ile nie żal Ci będzie, że poszło na "pierdoły"
:-) Bo dzieci będą za to kupować lody, picie, dowolnie brzydkie "pamiątki"
dla siebie i rodziców... No po prostu pieniądze na roztrwonienie :-)
A ponieważ Twoje dzieci są stosunkowo małe, to radziłabym część kwoty (tak z
1/3) dać bezpośrednio dzieciom, a resztę powierzyć opiece wychowawców,
którzy będą w miarę topnienia zasobów "wypłacać" pozostałe kieszonkowe. Im
mniej będą mieli naraz w kieszeni, tym mniej bedzie ich ciągnęło do każdego
świecidełka :-)
Ja wiem, że to nie będzie miarodajne, ale mój piątoklasista na tygodniową
zieloną szkołę wziął 150 zł (na szczęście większość z własnego kieszonkowego
;-))

Agnieszka

4. Data: 2006-06-07 12:17:19

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ja nie mam zielonego pojęcia ile pieniążków mam im dać?
> Ile wy dajecie? Dodam, że mają 8 lat, a na kolonii mają zagwarantowane

Ja swojemu 11-latkowi daję na kolonie 10-15-20 złotych na dzień
w zależności od kondycji mojego portfela w danym roku oraz tego gdzie jedzie
np nad morzem będzie wszystko droższe niż gdzie indziej,
tak samo w jakiś bardzo znanych i dużych miejscowościach wypoczynkowych,
ale wiem z autopsji że jak nie przejmie tych pieniędzy wychowawca i nie
wydziela na dzień to mój syn niestety wydaje wszystko bardzo szybko
(najczęściej funduje mniej obfinansowanym kolegom jedzenie typu lody,
zapiekanki frytki itp....)
musisz jeszcze wziąść pod uwagę fakt że wyżywienie na koloniach bywa różne
czasem dzieciak musi sobie dokupować jedzenie (bo dają mało albo dziecko
wybredne i jak mu nie smakuje to nie zje itp itd)
najlepiej kwotę dostosować do:
1. zasobności swojego portfela
2. apetytu dziecka (na jedzenie ale i przekąski czy lubi - lody, frytki,
chipsy itp)
3. czy atrakcje na kolonii są jakieś dodatkowo płatne
4. jak jest z wyżywieniem na tej kolonii (najlepiej dowiedzieć się od kogoś
kto już tam był)
pozdrawiam
anka

5. Data: 2006-06-07 13:52:49

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 7 Jun 2006 12:19:02 +0200, GochaBielsko napisał(a):

> Mam pytanko, w tym roku moje chłopaki pierwszy raz wyjeżdżają na kolonie a
> ja nie mam zielonego pojęcia ile pieniążków mam im dać?

Gosia, a co Cię tak na zdrobnienia wzięło?? Pytanko, pieniążki.
U nas dzieci na zieloną szkołę, ale poza sezonem brały po 5 zł na dzień.
Myślę, że 10 zł na dzień chyba nie będzie złą sumą. tylko przygotuj tę sumę
w samych dziesiątkach i wpłać wychowawcy, niech im wypłaca dziennie po 10
zł, bo inaczej może się zdarzyć, że wydzadzą wszystko naraz. Tylko nie
dawaj całej sumy w "grubych" banknotach, bo wychowawca będzie musiał je
gdzieś potem rozmieniać.
Żeby odciążyć ich wydatki kup im już kilka znaczków pocztowych na listy i
pocztówki. Jeśli nie będą mieć komórki to daj każdemu kartę telofiniczną
żeby nie musieli jej kupować z tych pieniędzy.

--
Elżbieta

6. Data: 2006-06-07 16:08:40

Od: "Basia Z." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja daję 50--100 zł na dwa tygodnie. Chwalę jak przywiezie coś z
> powrotem.

Ja podobnie, średnio 5 zł/ dzień, przy krótszych wycieczkach (1-3 dni) ok. 10
zł/dzień. Mój młody ma już 14 lat, ale to się akurat z wiekiem nie bardzo zmienia.

Pozdrowienia.

Basia

7. Data: 2006-06-08 04:10:02

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój 9 latek (wtedy) dostał 60 zł i kartę do bankomatu, z której mógł pobrać
w sumie max 200 zł.
Przywiózł trochę drobnych i kartę w stanie nienaruszonym.
Kupował głównie lody i napoje + znaczki i kartki pocztowe.
Jacek

8. Data: 2006-06-08 12:05:41

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GochaBielsko" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]
> ja nie mam zielonego pojęcia ile pieniążków mam im dać?
> Ile wy dajecie? Dodam, że mają 8 lat, a na kolonii mają zagwarantowane

Jak już wyżej inni pisali - zależy od miejsca, gdzie jadą. Mój 14-latek
dostaje na 2 tygodnie tylko 100 zł, ale on jeździ w miejsce, gdzie nie ma
sklepów z pamiątkami i innymi pierdółkami, zapas słodyczy i wody mineralnej
zabiera z domu (może, bo na ten konkretny obóz rodzice dowożą dzieci we
własnym zakresie). Tak więc, na miejscu wydaje pieniądze wyłącznie na lody,
czasem jakąś zapiekankę i pod koniec pobytu na picie. Kartę w telefonie
komórkowym doładowujemy mu "zdalnie" z domu, a na pocztówki i tak nie mam co
liczyć:)) Dotąd zawsze mu jeszcze parę złotych z takiej setki zostawało,
choć lodów na pewno sobie nie odmawiał.
Anka

sprawdz czy jestes uzalezniony od Internetu!
aukcja dla Marcina
Sprawdz czy jestes uzalezniony od Internetu!
audycje o przyrodzie
pisanie jak od lustra