Pilnie potrzebne pyzy

1. Data: 2000-02-24 13:43:38

Temat: Pilnie potrzebne pyzy
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma ktos lub pamieta przepis na pyzy drozdzowe na parze? Kolega sie pyta i
nie chce go zawiesc, a czas nagli...

Jader

1. Data: 2000-02-24 13:56:05

Temat: Re: Pilnie potrzebne pyzy
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma ktos lub pamieta przepis na pyzy drozdzowe na parze? Kolega sie pyta i
> nie chce go zawiesc, a czas nagli...

ok pol szklanki mleka podgrzac aby bylo letnie (nie wiecej niz 30 C)
rozpuscic w nim lyzeczke do poltora drozdzy. Wlewamy to do garnuszka
wsypujemy make szczypte soli wbijamy jajo i zarabiamy. Maki powinno
byc tyle, aby wyszla konsystencja ciasta gestszego niz na nalesniki
(powinno ciagnac sie). Odstawiamy ciasto na ok 15 min do pol godziny w
garnuszku, po czym ciasto na stolnice. Szybko zarabiamy,
rozwalkowujemy na grubosc ok 1 cm i szklanka (lub czyms mniejszym)
wyciskamy
krazki. Im mniejsze krazki tym lepsze pyzy, ale to kwestia gustu.

1. Data: 2000-02-24 14:04:13

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a to jeszcze jeden przepis z grupy, autor BK:

20 dkg maki, 2 dkg drozdzy, 2 jajka, 5 dkg tluszczu, 1/4 l
mleka, 5dka cukru,
sol i cos slodkiego marmolada albo gesty dzem lub konfitura.
make wysypac na stolnice, zrobic dolek, w dolku rozrobic drozdze
z mlekiem i szczypta soli, poczekac az zaczna rosnac. Zoltka utrzec z
cukrem, dodac do ciasta i wyrabiac lyzka, az zaczna sie robic
pecherze. Gdyby
ciasto bylo geste, dodac wody. Dodac tluszcz, jeszcze chwile wyrabiac
zostawic do wyrosniecia. Jak ciasto dwukrotnie zwiekszy objetosc,
rozwalkowac na grubosc 2 cm (dobrze podsypac maka!). Wycinac krazki
np.
szklanka.Znowu zostawic, az urosna dwukrotnie. Gotowac na parze 4 -5
minut.To wersja bez nadzienia, z dzemem tak samo, tylko rozwalkowac
troche cieniej, wykroic troche wieksze krazki i do srodka wlozyc
lyzeczke
slodkiego.

1. Data: 2000-02-24 14:09:30

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wielkie

1. Data: 2000-02-24 16:50:05

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nareszczie jakaś specjalność z mojej okolicy:
Pyzy poznańskie

0,5 kg mąki pszennej
2 jajka (lub 1 żółtko i 1 całe jajko)
2,5 dkg drożdży
1 łyżeczka cukru
1-1,5 szklanki mleka
0,5 łyżeczki soli

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać a następnie ubijać jak ciasto
drożdżowe na placek (ciasto powinno mieć jednolitą konsytencję i być dobrze
napowietrzone). Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce i czekamy, aż podwoi
swoją objętość. Następnie szklanką wykrawamy kawałki ciasta i formujemy z
nich małe kulki podobne kształtem do pączków (powinny mieć wielkość mniej
więcej połowy normalnego pączka). Gotowe pyzy kładziemy na stolnicy i
pozostawiamy na 10-15 min., aż trochę podrosną. W tym czasie przygotowujemy
garnek z niewielką ilością wrzącej wody. Wierzch garnka trzeba obwiązać gazą
(uwaga na zwisające końcowki gazy mogą zająć się ogniem od palnika) lub użyć
specjalnej wkładki umożliwiającej gotowanie na parze. Wyrośnięte pyzy
gotujemy na parze przez conajmniej 5 min. (mocno podrosną, więc nie układaj
ich zbyt ciasno). Takie pyzy w Wielkopolsce najczęściej podaje się do
pieczonej kaczki, ale wspaniałe są także z sosem grzybowym lub mięsnym.
Herbatka

1. Data: 2000-03-05 02:13:32

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

>okolicy:
>Pyzy poznańskie
>

>Wszystkie składniki dokładnie wymieszać a następnie ubijać jak ciasto
>drożdżowe na placek (ciasto powinno mieć jednolitą konsytencję i być

Ciekawe. Sprobuje. Z tym, ze ja myslalem, ze to beda knedle, a pyzy roib sie z
ziemniakow.

1. Data: 2000-03-05 09:55:57

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z ziemniaków robi sie kluchy a pyzy w Wielkopolsce sa wylacznie drozdzowe,
kochany. Od razu widac, ze nie znasz tej czesci kulinarnej mapy Polski :-)
Herbatka

DonJose wrote in message <2...@n...aol.com>...

>Ciekawe. Sprobuje. Z tym, ze ja myslalem, ze to beda knedle, a pyzy roib
sie z
>ziemniakow.

O co tutaj chodz?
Wedzone ryby