Placek drozdzowy z czarna porzeczka?

1. Data: 2007-07-07 11:56:35

Temat: Placek drozdzowy z czarna porzeczka?
Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Kto mnie poratuje jakimś w miarę prostym, sprawdzonym przepisem na
placek drożdzowy z czarną porzeczką?
Moja mama kiedyś robiła taki placek i zażerałem się nim dziecięciem
będąc. Niestety mama nie bardzo moze sobie przypomniec przepis. Ogolnie
mam kilo porzeczek czarnych i drożdze w proszku dr etcer (instant,, 7
g). Moze mnie ktos wspomoc jakims przepisem lub podesłać linka?

Maciej

2. Data: 2007-07-07 12:59:21

Temat: Re: Placek drozdzowy z czarna porzeczka?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:f6nv0n$rj9$1@opal.icpnet.pl...
> g). Moze mnie ktos wspomoc jakims przepisem lub podesłać linka?

Proszę bardzo. Sprawdzony od lat przepis. Placek jest wilgotny (u nas nikt
nie lubi takich wschniętych).
Kiedyś robiłam go ze zwykłych drożdży, a teraz idę na łatwiznę i daję te
suche dr Oetkera. Wszystko ucieram mikserem, wlewam na blachę i pozostawiam
do wyrośnięcia. Potem posypuję gęsto owocami i kruszonką.

Ciasto:
1,5 szklanki mąki tortowej
1,5 szklanki mąki krupczatki
4 - 5 jaj
8 łyżek cukru
4 dkg drożdży
1 szklanka mleka
szczypta soli
1/2 kostki roztopionego masła

Kruszonka:
3/4 z 1/2 kostki margaryny
1 szklanka cukru
1,5 szklanki mąki

Drożdże zalać ciepłym mlekiem, dodać mąki i cukru. Pozostawić do
wyrośnięcia.
Wszystkie składniki wymieszać, dodać drożdże.
Ciasto musi być gęste.
Można dodać owoce.
Wyłożyć na blachę.
Pozostawić do wyrośnięcia.
Wyrobić kruszonkę i posypać nią ciasto.
Ciasto piec na blasze o szerokości około 60 cm.

Pozdrawiam
Barbara i Marysia z ochotą na placek drożdżowy :-)

3. Data: 2007-07-07 16:32:24

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:

> Proszę bardzo. Sprawdzony od lat przepis. Placek jest wilgotny (u nas nikt
> nie lubi takich wschniętych).
Dzieki Ci o boska! Wilgotny placek z czarną porzeczką to utracone
wsposmnienie z dzieciństwa! Lece robić! Wiiiiielkie dzięki!

Maciej

4. Data: 2007-07-07 16:52:04

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:

Stop, jeszcze dwa pytania, w sumie trzy (jestem facetem, sorry :):
- temperatura piekarnika,
- czas pieczenia
- czy podana ilosc drożdży (4dkg) = 2 paczuszki Oetkera?

Maciek

5. Data: 2007-07-07 18:38:52

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:f6ogap$1aj8$1@opal.icpnet.pl...
> Stop, jeszcze dwa pytania, w sumie trzy (jestem facetem, sorry :):
> - temperatura piekarnika,
> - czas pieczenia
> - czy podana ilosc drożdży (4dkg) = 2 paczuszki Oetkera?

Temperatura piekarnika około 160 stopni. Czas pieczenia zależny m.in. od
formy, ale pewnie około 45 minut. Sprawdzaj patyczkiem. Ja daję faktycznie
jakoś koło 2 torebek. Jedna torebka odpowiada chyba 25g świeżych drożdży,
więc czasami dawąłam niecałe dwie torebki, a czasami zapomniałam i sypnęłam
cale i tez było dobrze :-)

Pozdrawiam i życzę udanego placka drożdżowego.

Barbara i Marysia

6. Data: 2007-07-08 20:19:18

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raport:
Placek wyszedł świetny, wsypałem dwie paczki drożdży i myśle ze na tak
ciężki owoc było ok. Zrobielem jeden błąd - za rzadkie ciasto (wydawało
mi się, że jest odpowiednio gęste...) i raz - porzeczka poszła na dno
(co mi akurat nie przeszkadzało), dwa, kruszonka została "pożarta" przez
rosnące ciasto. W ogole jakas tak z drobna mi wyszla, nie wiem czy za
dużo mąki nie dałem czasem Ale poza tym super, na drugi raz wyjdzie mi
lepiej. Ciasto zrobilem wczoraj, miałem nadziej ezabrać do pracy, ale
jak się żona z dziećmi dorwały to niestety szast prast - i po cieście.
jeszcze raz dzieki!

Maciek

7. Data: 2007-07-10 07:00:35

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarael Poof" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:f6rgr8$1ura$1@opal.icpnet.pl...
> jak się żona z dziećmi dorwały to niestety szast prast - i po cieście.
> jeszcze raz dzieki!

Cieszę się, ze się udało i smakowało. Wiesz, ja zauważyłam, że "jakość"
ciasta często zależy od mąki. I niekoniecznie jej rodzaju, co nawet
producenta.
Acha, kiedyś słyszałam, że aby owoce nie opadały w cieście, to można je
obsypać mąką.

Pozdrawiamy serdecznie
Barbara i Marysia (11.10.2006)

8. Data: 2007-07-10 07:14:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
> producenta.
> Acha, kiedyś słyszałam, że aby owoce nie opadały w cieście, to można je

Witam!

Dokładnie! Proponuję też przesianie mąki przez sito - można kupić takie
niewielkie - wielkości małej tortownicy. Przewietrzenie i napowietrzenie
bardzo dobrze mące robi, najlepiej przesiać ją na stolnicę ze dwie godziny
przez wyrobem ciasta, cienką warstwą, przydaje się też szufelka do sypkich -
są takie w sklepach, poliamidowe. Taką szufelką dobrze się nabiera mąkę z
worka / woreczka, ale i przesypuje na stolnicy lub nasypuje na wagę. Mała
rzecz a przydatna.
W czasie wietrzenia mąki pozbywa się ona wilgoci i zapachu - nabiera
swoistego - bardzo przyjemnego dla nosa, zaś samo sianie pozwala ocenić czy
mąka nie została zanieczyszczona lub nie karmią się nią szkodniki.
Napowietrzenie pozwala rozwijać się szybko drożdżom, a ciasto staje się
lekkie.

9. Data: 2007-07-10 07:20:53

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napowietrzenie pozwala rozwijać się szybko drożdżom, a ciasto staje się
> lekkie.

Dzięki. Wiem, ze wiele ludzi przesiewa mąkę, ale ja nigdy tego nie robiłam,
bo wydawało mi się to bezsensowne. Nastepnym razem też spróbuję przesiać i
zobaczymy.

Pozdrawiamy
B i M

10. Data: 2007-07-10 07:34:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
robiłam,
> bo wydawało mi się to bezsensowne. Nastepnym razem też spróbuję przesiać i

Pewnie - nie zawiedziesz się, choć czasem możesz się wstrząsnąć
niekoszernością mąki... :-P))))

Coś dla Pansli ;)
ciasto z brzoskwiniami z puszki
Z jakich ziemniakow frytki i czym zabezpieczyc biszkopt
[allegro] zestaw przypraw nowiutki okazyjnie
OJCZE WYZWÓL MNIE !