Placek kawowy z orzechami - w ramach mojej rehabilitacji :))

1. Data: 2002-03-15 11:20:01

Temat: Placek kawowy z orzechami - w ramach mojej rehabilitacji :))
Od: "Misia717" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto I:
7 jaj, 3 łyżki kakao, 1 szkl. cukru, 5 czubatych łyżek mąki, 1 łyżeczka
proszku do pieczenia
Białka ubić, dodać cukier - ubijać dalej, dodać żółtka, mąkę i proszek,
kakao - lekko wymieszać. Piec około 35minut.

Ciasto II:
25 dag orzechów włoskich grubo zmielonych, 1 łyżka miodu, 5 białek, 1 szkl.
cukru, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 łyżka mąki pszennej, 1 łyżka mąki
ziemniaczanej.
Białka ubić, dodać resztę składników, piec około 30minut.

Krem:
1 szkl. mleka ugotować z cukrem waniliowym, wlać 5 żółtek utartych z 1 szkl.
cukru i całym budyniem - wszystko wymieszane w 1 szkl. mleka, ugotować
budyń. utrzeć 25 dag masła stopniowo dodając ugotowany, wystudzony budyń. 3
łyżki kakao lub kawy rozpuszczalnej (z kawą lepsze!) zaparzyć w gorącej
wodzie, zimne dodać do masy.

Esencja do nasączenia ciasta:
Zaparzyć 3 łyżeczki kawy (nie słodzić) w 1/2 szkl. wody (może być cała
szklanka). Wystudzoną kawą nasączyć przekrojony kakaowy biszkopt. Przekładać
ciasto kremem w kolejności: kakaowy - orzechowy - kakaowy. Można polać
polewą czekoladową i udekorować orzechami lub czekoladą.

Udanych wypieków!!! I powiedzcie czy Wam smakowało!

1. Data: 2002-03-15 11:24:48

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Misia717 <m...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Udanych wypieków!!! I powiedzcie czy Wam smakowało!

Dzieki za przepis :)
Obiecuje, ze zrobie to ciasto w weekend i w poniedzialek opisze wrazenia.
Juz teraz wyglada mi na bardzo apetyczne ciasto... :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-16 19:23:56

Od: "Dariusz" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-03-18 08:40:52

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:
> Udanych wypieków!!! I powiedzcie czy Wam smakowało!

No to zgodnie z obietnica juz mowie:

Bylo BARDZO PYSZNE i wrecz ... mniammniusne ;-)
Juz sam jego wyglad sugerowal, ze to ciasto jest wyjatkowe,
a smak w zupelnosci to potwierdzil, a nawet jeszcze bardziej pozytywnie
zaskoczyl - to byla wyjatkowa pychota! :)
Trzeba troche nad nim popracowac, ale naprawde warto, bo smak
wynagradza wszystko. Kazdy, kto sprobowal tego ciasta, jest nim
zachwycony i chce miec taki przepis :)

To ciasto znajdzie sie na moim swiatecznym stole :)
Polecam go wszystkim!

Lilla

fasola
W imieniu Mechci pytanie o selerka