Plemniki

1. Data: 2004-05-13 15:26:21

Temat: Re: Plemniki
Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rafal" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:c82b61$ofu$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
> Czy w domowych warunkach mozna zobaczyc plemnika , mam mikroskop ktory
daje
> powiekszenie 300x kiedy dam kropelke spermy na szkielo kikroskopowe nic
nie
> widac.Czy takie powiekszenie daje szanse zobaczyc plemnika?
> Pozdrawiam
> Rafa

Jak już musisz je widziec to nie dawaj kropli tylko przykryj z góry drugim
szkiełkiem i ściśnij. Dopiero taki preparat oglądaj przy bardzo dobrym
świetle. Może zobaczysz takie bardzo małe (przy tym powiekszeniu)
poruszające sie kuleczki.

3. Data: 2004-05-14 14:47:45

Od: "payback" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy powiększeniu 150x widać komórki...
przy 300x nie zobaczysz
750x powinno starczyć.

4. Data: 2004-05-15 04:05:08

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Dokladnie tak zrobilem jak mowisz , zgadza sie, widac takie czarne male
> kuleczki , witki nie widac.
> Pozdrawiam
> Rafal
>
> Użytkownik "Marek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

Nie wiem do jakiej szkoly chodziłes ale u mnie na biologii w podstawowce
uczyli jak sie robi preparaty (na przykładzie cebuli) :-) a co do witek to
nie oczekuj códów z takim powiekszeniem ;-)

Pozdrwaim

5. Data: 2004-05-15 10:47:07

Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Generalnie chcialem zobaczyc swoj material genetyczny w mikroswiecie , he,
> he , czlowiekowi rozne glupie pomysly przychodza , szkoada ze nie mam
> wiekszego powieksznia. jeszcze cie zapytam tak z ciekawosci na takim malym
> szkielku mikroskopowym ta ilosc plemnikow oczywiscie wizualnie rzecz
> ujmjujac powinna byc duza?tj , w milinach , tys, setkach, bo to co
widzialem
> to raczej dzisiatki , no moze setki.Ale to chyba zalezy tez wszystko od
> spopsbu pobrania spermy nas szkielko.
> Pzdr.

Na szkiełku masz bardzo cienką warstwe spermy. To co pewnie widzisz to
tylko część plemników na pewnej wysokości w preparacie (no chyba ze tak
silno je zgnotłeś :-) Setki to chyba dobry wynik :-) zważywszy na to że masz
na szkiełku tylko gdzieś około 1/x000 tego co oddałeś z siebe :-)

6. Data: 2004-05-16 00:02:59

Od: "Rafal" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

8. Data: 2004-05-16 11:56:54

Od: "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Dokladnie tak zrobilem jak mowisz , zgadza sie, widac takie czarne male
| kuleczki , witki nie widac.

czarne ? Chyba u murzyna ! Powinny byc chyba bial co ?

Simonto

uczucie omdlenia
zapalenie jajowodow
może i głupie pytanie ale...