Pnącze na balkon - prośba o typy

1. Data: 2007-09-28 12:09:09

Temat: Pnącze na balkon - prośba o typy
Od: Stan Wojenny <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

najpierw marzenia:

- szybko rośnie
- duże liście
- jak chmiel tzn. zimóje tylko korzeń - to co nad ziemią odrasta co roku na
wiosnę

a teraz fakty:

balkon pn_zach tzn po 15 wchodzi słońce latem

planuję dużą donicę, którą na zimę będę umieszczał w piwnicy

widziałem coś takiego koło mojej byłej pracy - obrastało śmietnik
pobliskiego bloku; wielkie sercowate liście koło 20cm średnicy ... poszedłem
tam żeby cyknąć fotkę, ale się okazało że miejsce jest teraz wybrukowane, a
śmietnik wymurowali nowy - pozostało tylko wspomnienie

dzięki za pomoc

2. Data: 2007-09-28 15:15:06

Temat: Re: Pnącze na balkon
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stan Wojenny napisał:

> wielkie sercowate liście koło 20cm średnicy

Podejrzewam, że to kokornak wielkolistny (Aristolochia durior podawany też
jako Aristolochia sipho lub Aristolochia macrophylla).
http://www.clematis.com.pl/wms/wmsg.php/322.html&pla
nt_number=107
W kokornaku oprócz liści podoba mi się zielona barwa rocznych pędów.
Ładnie wyglądają w zimowych kompozycjach.

> balkon pn_zach tzn po 15 wchodzi słońce latem
> planuję dużą donicę, którą na zimę będę umieszczał w piwnicy

Ta wystawa byłaby chyba odpowiednia, w pełnym słońcu często atakują go
przędziorki. Obawiam się, że w piwnicy (zakładam, że nie ogrzewana), też mogą
mu dokuczyć. Może lepiej donicę wkopać w ziemię na zimę?

Pozdrawiam fajkowato (od kształtu kwiatów), ;-)

Zbyszek

PS
U mnie w tym roku kokornak po raz pierwszy zaowocował. :-)
Dzisiaj zauważyłem, że owoc pęka. Chyba ma pełne nasiona.

3. Data: 2007-09-28 18:11:26

Od: Stan Wojenny <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28.9.2007 17:15, in article fdj5pq$kpk$...@i...gazeta.pl, "Zbigniew
Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Podejrzewam, że to kokornak wielkolistny (Aristolochia durior podawany też
> jako Aristolochia sipho lub Aristolochia macrophylla).
> http://www.clematis.com.pl/wms/wmsg.php/322.html&pla
nt_number=107

tak - na 99% to jest to ... czy mam rację pisząc że
jedyną wieloletnią częścią tej rośliny jest część podziemna czy nie ...

> [...]
> przędziorki. Obawiam się, że w piwnicy (zakładam, że nie ogrzewana), też mogą
> mu dokuczyć. Może lepiej donicę wkopać w ziemię na zimę?

pytanie gdzie ... ja na osiedlu mieszkam :|

> Pozdrawiam fajkowato (od kształtu kwiatów), ;-)

dziękuję za pomoc :]

4. Data: 2007-09-28 19:19:50

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stan Wojenny napisał:

> czy mam rację pisząc że
> jedyną wieloletnią częścią tej rośliny jest część podziemna czy nie ...

Nie, ale jeśli wytniesz pędy jesienią, to nie będą wieloletnie. ;-)

> dziękuję za pomoc :]

Miło było. :-)

Pozdrawiam pokojowo, ;-)

Zbyszek

5. Data: 2007-10-01 16:14:10

Od: nevisilien <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

kokornak to nie jest dobry pomysl. to bardzo dynamiczne pnacze z
mocnym systemem korzeniowym nie nadaje sie do donicy.

6. Data: 2007-10-02 11:20:16

Temat: Re: Pnącze na balkon - prośba o typy
Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stan Wojenny"

> balkon pn_zach tzn po 15 wchodzi słońce latem
>
> planuję dużą donicę, którą na zimę będę umieszczał w piwnicy

Rdest Auberta?

--
Mel

7. Data: 2007-10-02 19:11:35

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Me\(L\)Isa napisała:

> Rdest Auberta?

A może po prostu kobea? http://www.encyklopedia.multiflora.pl/roslina/51
Jest jednoroczna i odpada problem z zimowaniem.
Zamiast dźwigania ciężkiej donicy posiać w zimie nasionka na parapecie.
Aktualnie podziwiam w wielu ogrodach dorodne kobee z pięknymi kwiatami.

Pozdrawiam sąsiedzko, ;-)

Zbyszek

8. Data: 2007-10-02 19:17:46

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałem przed chwilą:

> Jest jednoroczna i odpada problem z zimowaniem.

Przeczytałem właśnie treść opisu z podanego linku i jest tam opisany sposób
zimowania. Odszczekuję niniejszym "jednoroczna" (Miałem na myśli w naszym
klimacie). Zatem odpowiada założeniom wstępnym @Stanu Wojennego.

Pozdrawiam wieloletnio, ;-)

Zbyszek

Żywopłot ze śliwy kiedy ciąć i jak często
morele, rzadki temat
Pochwała Hondy
Coś na balkon (na teraz)
mech