Po ekstrakcji zęba - problem

1. Data: 2004-08-23 22:55:43

Temat: Po ekstrakcji zęba - problem
Od: "Katarzyna" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dziś mija 7 dzień jak wyrwałam dolną szóstkę. Powodem była ciemna plamka na
zdjęciu rtg pod korzeniem (pani stomatolog powiedziała, że to moze być
ropa). Ząb zgodziłam się usunąć, tym bardziej, że mnie bolał. Po 2 dniach
spuchł mi policzek, ale powoli zeszło. Dzis mija już tydzień, a z rany wciąż
coś się sączy, dziąsło jest obrzmiałe i boli. Czy czekać jeszcze cierpliwie
czy lecieć do stomatologa? Nie wydaje mi się aby to był normalny stan, tym
bardziej, że po poprzedniej ekstrakcji zęba nie miałam takich sensacji.
Pozdrawiam.
Kasia

2. Data: 2004-08-23 23:00:53

Temat: Re: Po ekstrakcji zęba - problem
Od: "Jacek S." <n...@o...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Aug 2004 00:55:43 +0200, Katarzyna <k...@t...net>
napisał:

IMHO tak byc nie powinno...
Leć do stomatologa...

BTW - skonfiguruj czytnik ( chyba coś z deklaracją kodowania jest nie tak
- gdyby cytował, mniej więcej chyba by wyszło cosik takiego:
"co? si? s?czy, dzi?s?o jest obrzmia?e i boli. Czy czekaae jeszcze
cierpliwie czy lecieae do stomatologa") - brrr...

--
Jacek S. / Opera 7.50

3. Data: 2004-08-24 07:01:31

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 00:55:43 +0200, "Katarzyna" <k...@t...net>
wrote:

> Powodem była ciemna plamka na
>zdjęciu rtg pod korzeniem (pani stomatolog powiedziała, że to moze być
>ropa). Ząb zgodziłam się usunąć, tym bardziej, że mnie bolał. Po 2 dniach

1) zdjecie moglo byc z wada
2) zab z ropa sie leczy a nie usuwa
3) zwlaszcza jak boli
4) pozdrawiam
5) Klapuch

4. Data: 2004-08-24 08:23:47

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna" <k...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> bardziej, że po poprzedniej ekstrakcji zęba nie miałam takich sensacji.

Czekałaś cierpliwie tydzień, idź do stomatologa.

Pozdrawiam
Ula (ulast)
www.ulast.prv.pl

5. Data: 2004-08-24 09:42:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 09:01:31 +0200, Klapuch (www.klapuch.komrel.net)
wrote:

> 1) zdjecie moglo byc z wada

Nie przeczę.

> 2) zab z ropa sie leczy a nie usuwa

Taaak? Leczy? Każdy?

A co masz na mysli pisząc "ząb z ropą"?

Zastanów się dwa razy, zanim napiszesz coś bez sensu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

6. Data: 2004-08-24 12:53:53

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 10:42:48 +0100, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>Taaak? Leczy? Każdy?
>A co masz na mysli pisząc "ząb z ropą"?

"Powodem byla ciemna plamka", co sugeruje male zmiany
Nie kazdy zab z ropa sie leczy, ale lepiej leczyc niz usuwac.
Zwlaszcza, ze z kontekstu wynika, ze lekarz zaproponowal usuniecie, a
nie powiedzial, ze jest to jedyne wyjscie.

>"pani stomatolog powiedziała, że to moze być ropa"
Nawet nie byla pewna czy jest to ropa.

>A co masz na mysli pisząc "ząb z ropą"?
Mam na mysli takie cos co mialem, tez na zdjeciu i co bylo leczone i
wyleczone.

>Zastanów się dwa razy, zanim napiszesz coś bez sensu.
Czemu mam sie zastanawiac, skoro i tak to co napiszę będzie bez sensu?

pozdrawiam
Klapuch

7. Data: 2004-08-24 14:10:18

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 14:53:53 +0200, Klapuch (www.klapuch.komrel.net)
wrote:

> Czemu mam sie zastanawiac, skoro i tak to co napiszę będzie bez sensu?

Nie jestem kretynem, który napada bez powodu, i nawet Expertowi kiedyś
przyznałem rację:)

W tym wypadki jednak napisałeś, ze procedura w przypadku podejrzenia
ropnia okołowierzchołkowego nigdy nie wymaga usuniecia (cytuję: "2) zab
z ropa sie leczy a nie usuwa"), co jest bez sensu, bo nie miałeś wglądu
w sytuację, nie wiesz w jakim stanie był ząb, nie wiesz nic o pacjencie
ani o całości obrazu klinicznego. Dlatego napisałem co napisałem.

Są tacy pacjenci, u których leczenie zanokcicy polega na amputacji
palca. Medycyna to nie matematyka, ani też nie opiera się na
jasnowidztwie. Medycyna to wciąż zmieniająca się nauka, rozwijająca się
z każdym dniem, a każdy pacjent jest inny. Leki, które wczoraj
stosowaliśmy z dobrym efektem dziś mogą zostać wycofane z rynku z powodu
działań niepożądanych, których efekty zaobserwowano po latach
stosowania, lek, który pomógł Goździkowej nie musi pomóc Tobie, nie
każdy pacjent z tym samym rozpoznaniem jest leczony tak samo, takie samo
zdjęcie RTG czy wynik morfologii krwi u różnych pacjentów może mieć
kompletnie inne znaczenie. Dobrze by było, gdybyśmy o tym wszyscy
pamiętali.

Przepraszam, ale jakoś mi się tak poleciało lotem koszącym... Już nie
będę dziś.

8. Data: 2004-08-24 15:32:04

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:cgdsfg$mnq$1@Gambit.Gubernat.NET,
niejaki(a): Katarzyna z adresu <k...@t...net> napisał(a):

> [...]
> wydaje mi się aby to był normalny stan, tym bardziej, że po
> poprzedniej ekstrakcji zęba nie miałam takich sensacji. Pozdrawiam.

z tego co opisałas wyglada to na suchy zębodół - ale jak to przez internet -
pewnym nie mozna byc nigdy. lepiej odwiedz stomatologa.

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

9. Data: 2004-08-24 15:32:09

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:1hut1sq4bubv9.dlg@always.coca.cola,
niejaki(a): Marek Bieniek z adresu <a...@s...re.invalid> napisał(a):

> Przepraszam, ale jakoś mi się tak poleciało lotem koszącym... Już nie
> będę dziś.

to przed spadnieciem na kogos znowu polecam poczytac www.endodoncja.pl
szczegolnie dział z nadesłanymi przypadkami. wtedy zadna 'ciemna
plamka(wada?;) pod korzeniem' ci nie bedzie straszna ;)
no i nie bedziesz kosil lotem... ;)

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

10. Data: 2004-08-24 16:09:05

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Aug 2004 17:32:09 +0200, Adam wrote:

> to przed spadnieciem na kogos znowu polecam poczytac www.endodoncja.pl

Najbardziej podoba mi się "pulp fiction":)

> szczegolnie dział z nadesłanymi przypadkami. wtedy zadna 'ciemna
> plamka(wada?;) pod korzeniem' ci nie bedzie straszna ;)
> no i nie bedziesz kosil lotem... ;)

Ponieważ ja prosty medyk i o zębach wiem tyle, co mi na propedeutyce
stomatologii na szóstym roku powiedzieli (a i tak większość już
zapomniałem) to napisz mi (i innym) jak krowie na granicy - czy zawsze
można obejść się bez ekstrakcji?:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

[pilne] pytanie o skierowanie do specjalisty
Czesto mi sie ostatnio odbija... Jak lek na to? :/
Zgrzytanie zebami
wyniki badan
Naturalne powiekszanie biustu