Po podstawówce - test ze zdolnosci jezykowych.

1. Data: 2008-04-29 11:04:15

Temat: Po podstawówce - test ze zdolnosci jezykowych.
Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jak mniej więcej wygląda test wstepny do gimnazjum ze zdolności językowych, do klas
gimnazjalnych dwujęzycznych?
THX

2. Data: 2008-04-29 12:14:07

Temat: Re: Po podstawówce - test ze zdolnosci jezykowych.
Od: "EmiRos" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> Jak mniej więcej wygląda test wstepny do gimnazjum ze zdolności
> językowych, do klas gimnazjalnych dwujęzycznych? THX

test z czerwca 2007 (90 minut)
1. trzy ćwiczenia na słuchanie i uzupełnianie luk. Tekst czytany przez
nauczyciela dwa razy, dzieci nie widzą tekstu z lukami w trakcie czytania.
Zadanie sparwdza pamięc długą :-)
2. podane sa zdania w sztucznym języku, ich tłumaczenie na język polski i
należy przetłumaczyć zdania z języka polskiego na sztuczny język
3. Tekst w języku polskim, 6 zdań należy ułożyc w takiej kolejności aby
powstał spójny tekst
4. podane wyrazy należy dopasowac do jednego z trzech języków - litewskiego,
szwedzkiego lub węgierskiego
5. 13 pytań i odpowiedzi należy ułożyc w odpowiedniej kolejności aby powstał
spójny dialog
6. Dwa teksty w języku polskim, w miejsce kropek nalezy wpisac własciwe
słowo. Słowa nie mogą sie powtarzac
7. Znowu sztuczny język i tłumaczenie z języka polskiego.
8. Tłumaczenie instrukcji z "chińskiego polskiego" na poprawny język
9. Znowu tekst w języku polskim, w ktrymnalezy uzupełnic luki
10. napisy z produktów w róznych językach (czeski, fiński, słowacki(?), i
jeszcze dwa jakies) - nalezy odgadnąc z jakiego produktu pochodzą
11. Tekst w języku kaszubskim nalezy przetłumaczyc na język polski

EmiRos

3. Data: 2008-04-30 12:22:30

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki

A to tylko ciekawostka:
http://serwisy.gazeta.pl/edukacja/1,51814,2010033.ht
ml

Przed gimnazjami rozdają ulotki szkoły językowe, które ponoc mogą przygotować dziecko
do testu predyspozycji.
Pomijając "uczciwość" takiego postepowania, czy da się do takiego testu gimnazjalnego
wyuczyć, czy bada on naprawdę
zdolności?

-----

4. Data: 2008-04-30 13:19:38

Od: "EmiRos" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

666 wrote:
> [...]
> takiego postepowania, czy da się do takiego testu gimnazjalnego
> wyuczyć, czy bada on naprawdę zdolności?
test z gazety tylko cześciowo odpowiada temu czego można sie spodziewać na
testach dwujęzycznych. Dziecko znajomych "przerabia" te ksiązkę
http://www.lideria.pl/sklep/opis?nr=84678

Czy faktycznie pomogła okaże się już niedługo ;-)
Z moich doświadczeń wynika,że dzieciary w tym wieku testy dwujęzyczne
wykonują dużo łatwiej niz dorośli. Zawsze można spróbowac taki test napisac.
:-)

pozdr
EmiRos

5. Data: 2008-05-07 13:30:27

Od: "Bumba Bumbinska" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

EmiRos <e...@g...pl> napisał(a):

> 2. podane sa zdania w sztucznym języku,
> 7. Znowu sztuczny język

j.sztuczny = j.obcy?

Bumba zaciekawiona

6. Data: 2008-05-07 15:54:27

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bumba Bumbinska" :

> j.sztuczny = j.obcy?

W 'pewnym' sensie. W takim mianowicie, że ma być nieznany po równo wszystkim
uczestnikom, ponieważ chcesz zbadać nie wiedzę a potencjał ucznia. :)
Sztucznie utworzony, w tym wypadku specjalnie dla celów testu.
Takie coś:
http://www.dobrametoda.com/ENG/ANGIELSKI%20-%20test.
htm

EwaSzy

7. Data: 2008-05-15 00:04:00

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

EmiRos <e...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> wykonują dużo łatwiej niz dorośli. Zawsze można spróbowac taki test napisac.

Moje dziecko zdało ten test z niezłym wynikiem w zeszłym roku.
Bez przygotowania i bez ćwiczeń, poszedł na tzw. pałę -- nie miał
bladego pojęcia i jakiś miał całkiem wysoki wynik.
Uznałam, że jeśli ma mieć lekcje po francusku od 2 klasy i w ciągu
roku szkolnego opanować kompletnie obcy język, to musi mieć faktycznie
predyspozycje, a nie umieć rozwiązać test, bo my będziemy z nim to
tłukli.

Test był faktycznie testem predyspozycji, właśnie ze sztucznym
językiem. Z kolei do innego gimnazjum, gdzie też zdał był klasyczny
test wiadomosci podstawowych i na inteligencję. Tam z kolei nie jest
szkoła dwujęzyczna, ale z rozszerzonym niemieckim.

--
s i w a
...czytam: Time i Epoca

8. Data: 2008-05-15 09:01:21

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie organizacyjne: i te testy nie były tego samego dnia o tej samej godzinie ??
JaC

-----

9. Data: 2008-05-15 14:23:59

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 <u...@w...eu> napisał(a):

> Pytanie organizacyjne: i te testy nie były tego samego dnia o tej samej godzinie
??

Nie, jakoś w odstepie tygodnia.
Ale o ile pamietam np. testy do frankofilskich szkół (w Wwie --
Żmichowska i Sempołowska) były tego samego dnia. I jeśli się zdało do
Sempołowskiej, a zmieniło zdanie, to mozna było sie przenieść bez
stresowo.

Tamta druga szkoła nie była stricte dwujezyczna, tylko z rozszerzonym
niemieckim -- lekcji tyle samo (ca 10 godzin w tygodniu języka,
naprawdę ich bombardują), ale w dwujęzycznej od 2 klasy gim. zaczynają
sie niektóre przedmioty w jezyku obcym. Juz sie cieszę na samą myśl,
jak będę dziecko z biologii odpytywała ;)

--
s i w a
...czytam: Time i Epoca

10. Data: 2008-05-15 17:13:27

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku są IMHO tego samego dnia o tej samej godzinie i we francuskojęzycznych, i
w niemieckojezycznych, bez sensu.
JaC

-----

> Nie, jakoś w odstepie tygodnia.

A kiedy my płaczemy?
zęby stałe - czy już się martwić ?
---> Europejski Test na Inteligencję, sprawdź swoje miejsce wśród Europejczyków
Czy metoda biorezonansowa jest wskazana dla małego dziecka?
Czytanie wyrazów